השילוש הקדוש של הרוק? מוניקה סקס מפתיעה בשיר חדש

מוניקה סקס חוזרת עם שיר חדש, רונה קינן עושה פופ אלקטרוני, מיקה קרני מודל 2018 מסקרנת ועדן חסון חוזר על עצמו • סיכום מוזיקה ישראלית

מוניקה סקס במחווה לחמישיית ג'קסון?
מוניקה סקס במחווה לחמישיית ג'קסון? | צילום: יוטיוב

כשנפתח הסינגל החדש של "מוניקה סקס" - "זה זמן", הרגשתי לרגע שאני חוזר במנהרת הזמן אל ימי הדיסקו והFאנק של חמישיית ג'קסון, ברם ברגע שיהלי סובול פתח את הפה ושר בקולו המחוספס על שיוויון, חירות וערכים ליברליים בלטה טביעת האצבע הייחודית של "מוניקה" שכוללת שילוש די "קדוש" ברוק הישראלי: סובול, שחר אבן צור (שהפיק מוזיקלית את השיר) ופיטר רוט.

 

בהאזנה חוזרת ונשנית לשיר, נדמה כי חברי ההרכב לא מאלצים עצמם לשמור על הקו המאפיין והמגביל אותם ולו הקהל (בחלקו) רגיל ומצפה, אלא בדרכם הייחודית הם יוצאים מהמסגרת ומגישים טקסט מעורר מחשבה עם מלודיה קליטה ועשירה שמצליחה לספק היטב את הסחורה.

 

עוד מוזיקה נהדרת ונשארת עדיין בגדר זמן זה, שייכת לרונה קינן שחבקה השבוע את "הזמן הזה", שיר רגאיי פופ אלקטרוני אקספרמנטי עם השובבות הלירית והמוזיקלית הידועה של קינן שלא קופאת על שמריה ומצליחה בכל פעם להמציא עצמה מחדש עם משב רוח מרענן, בלתי שגרתי ובעיקר מסקרן וסוחף שאי אפשר להפסיק לזמזם.

 

היא ממזגת בשיר את שלל השפעותיה המוזיקליות, נשארת נאמנה לעצמה אך עם זאת מתאימה עצמה לשינויי המפה המוזיקלית ועושה זאת בצורה מפולפלת וכישרונית למדי.

 

מיקה קרני פתחה את שנתה החדשה עם שיר חדש, פופי ועכשווי שמציג את איכויותיה הווקאליות כזמרת RNB משובחת (בין שאר רבגוניותה המוזיקלית) - "כשאתה טוב אליי", שיר שכתבה והלחינה קרני והפיקה מוזיקלית יחד עם חן מצגר-אדר.

 

היא משלבת אלקטרו פופ, רוק דיסטורשני קל ונושאת את המאזין לגרסה החדשה של מיקה קרני, מודל 2018, שנשמעת סקסית, כריזמטית ובועטת.

 

"מתפוצץ לי הראש" טוען עדן חסון בשירו החדש מאותו השם, בלדה (כמרבית שיריו) שוברת לב על אהבה שהייתה ואיננה. האמת שחסון, שהוא ללא ספק מוכשר ובצדק אחת התגליות של השנה האחרונה, כבר די חוזר על עצמו בשירים: עוד שיר אהבה על יחסים של בינו לבינה? עוד פעם מישהי שמרסקת את ליבו והוא מתבכיין על כך?

 

זה טוב פעם אחת, פעם שנייה ואפילו פעם שלישית. אבל הייתי מצפה מיוצר מוכשר שיצליח לצאת מהשבלוניות הדי צפויה ונוסחתית שלו וינסה להביא וייב חדש, בלתי שגרתי ולא ינסה למחזר את עצמו.

 

שלא תבינו אותי לא נכון, השיר החדש טוב ואפילו בסדר, אבל נדמה כי חסון נמצא במקום הנוח שלו ולא מעז לצאת קצת מהקופסא ולנסות ולקחת את המקוריות שלו צעד אחד קדימה. אותה גברת בשינוי אדרת. מאוס.

 

במה חדשה: מאור גמליאל - "סרט ישראלי"

 

מאור גמליאל (שזכור בשל שירו "תצא מהארון") מבליח עם שיר וקליפ חדש בשם "סרט ישראלי", פופ ים תיכוני שמעריצי "איב אנד ליר" ושקד קוממי קרוב לוודאי יאמצו לליבם.