אלו ההופעות שאסור לכם לפספס בפסטיבל הפסנתר

אביתר בנאי במופע סולו חדש, מאור אדרי ואפרת גוש עושה יונה וולך: אלה המופעים שאתם חייבים לראות בפסטיבל הפסנתר השנה

משתתפי פסטיבל הפסנתר
משתתפי פסטיבל הפסנתר | צילום: יעל צור

פסטיבל הפסנתר, שיתקיים השנה בפעם ה-20, הוא אחד מאירועי התרבות הבולטים של תל-אביב. מדי שנה מציג הפסטיבל תוכניה עשירה, מגוונת ופורצת דרך, שכבר מזמן הגדירה מחדש איך צריך להראות ולהישמע פסטיבל של פסנתר.

 

התוכניה של הפסטיבל השנה היא הגדולה והמעניינת ביותר של הפסטיבל עד כה, מה שהופך את הבחירה לקשה במיוחד. ניסינו לעזור עם ההמלצות שלנו להופעות שאסור לכם לפספס בפסטיבל.

 

אביתר הבנאי מארח את אהוד בנאי במופע סולו חדש

 

מתי: 22.10, 21:00

איפה: היכל התרבות

 

בחירה במופע של אביתר בנאי באיזשהו פסטיבל או סבב הופעות הפכה כבר לקלישאה ומשהו שכנראה תראו בכל המלצה לקראת הפסטיבל והאמת? בצדק. אלא שאם נשפוט לפי הצצה למופע שקיבלנו במסיבת העיתונאים להשקת הפסטיבל, אז ביצע בשלמות את "עד האהבה", מדובר ביותר מסתם עוד מופע.

 

במופע החדש יבצע אביתר גרסאות חדשות ומסקרנות לשירים המוכרים שלו: "תיאטרון רוסי", "יש לי סיכוי", "תחרות כלבים", "פרגולה" ועוד שירים מהרפרטואר הבלתי נגמר של הזמר. אם זה לא מספיק, אהוד בנאי, בן דודו האהוב של אביתר, יתארח במופע מה שמבטיח את אחד המופעים המשובחים והמעניינים ביותר שתמצאו בפסטיבל.

 

מחיר: 159-239₪

 

אפרת גוש שרה ומשחקת יונה וולך

 

מתי: 24,10, 22:30

איפה: קאמרי 3, תיאטרון הקאמרי

 

מה קורה כשאחת מהיוצרות והמבצעות הבולטות במוזיקה הישראלית פוגשת את אחת המשוררות החשובות והפרובוקטיביות בתרבות הישראלית? התשובה היא אחד המופעים המסקרנים ביותר בפסטיבל השנה.

 

במופע תבצע גוש קטעי משחק ואינטרפרטציות לשיריה המוכרים של יונה וולך וכן תיצור שיתוף פעולה נועז ומפתיע עם להקת תיאטרון מחול ענבל בכוריאוגרפיה של מור שני.

 

מחיר: 124₪

 

מאור אדרי


מתי: 24.10, 20:00

איפה: אולם אסיא, מוזיאון תל-אביב

 

מאור אדרי הוא אחד הזמרים האהובים והמצליחים בישראל בשנים האחרונות. הכוכב, שכבר כבש את הבמות הנחשבות באמפי שוני ובקיסריה, מגיע לפסטיבל הפסנתר עם סוללת להיטים מאסיבית: "אללה מעק", "לב קבור", "רוחות רעות", "My Name Is" ועוד רבים וטובים, שיזכו לעיבודים חדשים ברוח הפסטיבל.

 

מעניין יהיה לראות את העיבודים החדשים שאדרי, אחד היוצרים היותר טובים בז'אנר הים תיכוני, מכין למופע וכן לראות איך יתאים את עצמו לוייבים המיוחדים של הפסטיבל.

 

מחיר: 124₪

 

WC

 

מתי: 24.10, 22:30

איפה: גלריית בלומנטל, מוזיאון תל-אביב

 

מוזר לחשוב על כך אבל דווקא בישראל, מדינה מאוד פוליטית, המוזיקה כמעט לא משמשת למחאה פוליטית. לכן, הפעם הראשונה ששמעתי את "WC" (האחים אריה ואבשלום הספרי) הרגשתי שקיבלתי בעיטה בפרצוף. הביטים המחוספסים לצד הטקסטים הפוליטיים החריפים היה משהו שונה ופורץ דרך, קצת כמו שמיעה ראשונה של של "הדג נחש" בזמנו.

 

נכון, ל-"WC" יש עוד כברת דרך רצינית לעבור כדי שנוכל לדבר עליהם באותה נשימה עם "הדג נחש", אך התשוקה והפשטות לצד המקוריות המוזיקלית והליריקה החריפה מראים שהם בכיוון הנכון. ההופעה שלהם בפסטיבל, שעלולה להיות נקודת הפריצה שלה הם כל-כך ראויים, היא הזדמנות טובה להתרשם מאחד ההרכבים הכי מעניינים שיש כאן.

 

מחיר: 55₪

 

עלמה זהר

 

מתי: 25.10, 20:00

איפה: אולם אסיא, מוזיאון תל-אביב

 

בשנת 2008 פרצה עלמה זהר לחיינו עם "דברי", אלבום הבכורה המופתי שלה שהפך בין לילה לסיפור הצלחה עצום. "עם הגב", "שיר אהבה אינדיאני (מיגל)" ו-"אגו טריפ" הפכו עם השנים לחלק בלתי נפרד מהפסקול הישראלי ואת האלבום לאחד מהאלבומים הטובים והמפתיעים שנראו כאן בעשור הקודם.

 

בפסטיבל הפסנתר תחזור עלמה לשתף פעולה עם השותף המוזיקלי שלה לאותו אלבום, אסי איילון, וגם עם ההרכב שליווה אותה בסיבוב ההופעות של האלבום ויחד יבצעו עיבודים מחודשים לשירים של האלבום. "החצר האחורית" יתארחו במופע שצפוי להיות מרגש ומלא בגרוב.

 

מחיר: 124₪

 

פסטיבל הפסנתר יתקיים בתל-אביב בתאריכים 20.10-27.10, ללוח הופעות מלא, פרטים נוספים וכרטיסים לחצו כאן

 

כתבות קשורות


אינדינגב: למרות הבעיות, זה עדיין אחד הפסטיבלים המוצלחים בארץ | 14.10.18
עשתה לנו חשק למקסיקו: עדן בן זקן לוהטת מתמיד בקליפ חדש | 15.10.18