סיפור אחר: נתן גושן מרגש בשיר הנושא לסרטו החדש של אבי נשר

עדי אולמנסקי חוגגת על גגות תל אביב אלבום בכורה, אהוד ואביתר בנאי בשיתוף פעולה מרגש, נתן גושן בתפקיד קולנועי ראשון ובניה ברבי מרגש. סיכום מוזיקה ישראלית.

נתן גושן וג'וי ריגר
נתן גושן וג'וי ריגר | צילום: מתוך הקליפ לשיר הנושא לסרט "סיפור אחר"

השבוע היה שבוע עמוס ועתיר בשירים חדשים, חיבורים מיוחדים ואירועים מוזיקליים. בצעד אמיץ ובלתי שגרתי, ניסינו לעשות "סדר בבלגאן" ולהגיש לכם, כמדי שבוע, את המאורעות המוזיקליים הבולטים בביצה.

 

ביום הראשון האחרון קיימה היוצרת, זמרת ומפיקה מוזיקלית עדי אולמנסקי על גג ביתה ברח' יהודה הלוי בתל אביב מסיבת השמעה לאלבום הבכורה שלה- Bad Intentions שנשמע משמיעה ראשונה נושא בשורה חדשה בשמי האלקטרו-פופ המקומי שאולמנסקי אחת משגרירותיו הבולטות. האלבום משלב בין פופ חדשני להיפ הופ ולמרות ההפקה המוזיקלית המושקעת, לא שוכח לתת את מלוא הביטוי גם ליכולותיה המצוינות של אולמנסקי כווקאליסטית מצוינת. האלבום צפוי לראות אור בימים הקרובים.

 

עדי אולמנסקי
עדי אולמנסקי

אחד החיבורים המפתיעים אך תכלס הטבעיים ביותר שאירעו השבוע זה הדואט בין בני הדודים למשפחת בנאי- אהוד ואביתר, שניהם בעלי זכויות עתק במוזיקה הישראלית ובעיצוב הפסקול המקומי, ששיתפו הפעם לראשונה פעולה בשיר חדש ומקורי בביצוע של שניהם יחד- "אני כאן", שיר שכתב והלחין אביתר והפיק מוזיקלית אסף אמדורסקי.

 

השיר כולל את הכתיבה ה"אביתר בנאית" הטיפוסית, העמוקה והמיוחדת שמעוררת במאזין מחשבה לגבי "למה התכוון המשורר?" ובכל האזנה נוספת- נחשפים לרבדים אחרים ממשמעות השיר. שילוב הקולות בין השניים מרגש לא בגלל העניין המשפחתי, אלא בשל העובדה ששניהם מניחים את ה"אגו" שיש למבצעים סוליסטיים בצד ומשרתים את השיר בצורה מדויקת כשהם מסתגלים זה לקולו של זה ושוזרים זאת באהבה וכנות טוטאליים.

 

לכך הוסיפו את ההפקה המוזיקלית של אמדורסקי שממזג בין רוק עם נגיעות אלקטרוניות מהאייטיז והניינטיז לבין מוזיקה עכשווית ומחפה על הפער המוזיקלי האישי בין השניים.

 

 

נתן גושן, שחלף לא מעט זמן מאז חבק שיר חדש, מגיח הפעם עם שיר הנושא מתוך סרטו של אבי נשר- "סיפור אחר" בו מככב גושן לראשונה בתפקיד ראשי לצד ג'וי ריגר בתור שני חוזרים בתשובה. השיר, שחיבר והלחין גושן בעצמו והפיק מוזיקלית גלעד שמואלי, הוא לא שיר אהבה בין גבר לאישה אלא שיר אהבה לחיים, שיר של הישרדות והתחבטות אישית.

 

גושן מצליח לצייר בצורה אספקלרית למדי את המציאות הפנימית שלו והבדליו מהאחר בצורה לירית נהדרת שעטופה בלחן קליט ומלודי במיוחד שגורם לך לזמזמו מהפזמון הראשון.

 

 

בניה ברבי, אחד השמות המדוברים ביותר בשנה האחרונה שפרץ לחיינו עם "אל תשאלי" (עם גיל ויין) ו"מישהו איתי כאן", שיגר השבוע בלדה חדשה, "תפסת לי מקום" שכתב והלחין עבורו אבי אוחיון. השיר, בו נכנס ברבי לדמותה של אישה (מה שאינו משימה קלה למבצע זכרי) המתנצלת בוידוי מרגש בפני אהוב ליבה שנכווה על חטא אהבתה.

 

הביצוע המרגש של ברבי נוגע ללב ובייחוד ממחיש את איכותו כזמר מבצע שמתחבר בצורה אינטנסיבית לדמות אותה הוא מגלם בשירו. נהדר.

 

 

ועכשיו, לפינאלה, שמעו בדיחה: איב אנד ליר הוציאו שיר חדש. צחקתם? מקווה שכן כי אם יש משהו אחד שנותר לי לומר לאחר שהאזנתי לשירם החדש- "מאמי באלי" שנשמע כמו גרסה ממוחזרת ולא מוצלחת של שירם "דודה טובה". השניים מנסים ליצור אופרה ים תיכונית (עם נגיעות רגאיי) שכוללת בחורה "לחוצת חתונה", לחן די משעמם וחוזרני בו מנסים השניים, שמזייפים בצורה צורמת לאוזן, להשתלב ללא הצלחה והומור נונסנס לא משעשע במיוחד. שיר שקרוב לוודאי יישכח בעוד שבוע. ככה יוצרים טראש.