שלא תגידו לא ידענו: ההופעות שאסור לכם לפספס באינדינגב

פסטיבל אינדינגב הפך עם השנים למכה של המוזיקה האלטרנטיבית הישראלית, אז לכבוד הפסטיבל, שיתחיל ביום חמישי הקרוב ויימשך עד שבת - בחרנו 5 הופעות שלא כדאי לכם להחמיץ

פלד
פלד | צילום: יוטיוב

טיפקס

כבר 30 שנה שטיפקס איתנו (עם הפסקה קצרה של 5 שנים עם פירוק הלהקה ב-2009 ואיחודה מחדש ב-2014) והם עדיין רעננים וכיפיים כמו מעט להקות שהיו אי פעם בישראל. הגאונות של קובי אוז היא לחבר בין כתיבה הומוריסטית המשלבת בין משלב לשוני נמוך וגבוה ומתארת את הישראליות בדיוק עוקצני. המוסיקה של טיפקס תמיד מפתיעה מחדש עם פופ המשלב נגיעות אתניות, רוק, אלקטרוני, צועני ומכל הבא ליד. כל אלו יוצרים יחדיו להקה שאהובה על כל חלקי העם, אבל גם לא מאבדת לרגע מהאיכות והייחודיות שלה. (ההופעה תתקיים ביום חמישי ב-1:30 בבמת הקוף).

 

הקולקטיב

עוד הרכב שנמצא איתנו כבר זמן רב הם "הקולקטיב", הכולל שבעה מוזיקאים בראשות הסולנים עידן רבינוביץ ורועי ריק. ההרכב, שעבד בין היתר במשותף עם נינט טייב ושלומי שבן על אלבומיהם, מגיע ל"אינדינגב" לאחר שהשנה יצא אלבומם השביעי ולאחר טלטלה שעבר בשנה שעברה בה הוחלפו שניים מחבריו. האינטליגנציה של "הקולקטיב" מתבטאת באקלקטיות המוזיקלית שלהם שנעה בין רוק, פופ, אלקטרוניקה, ג'אז ועוד להופעה שיש בה עירוב של מוזיקה עכשווית בטעם של פעם. (ההופעה של הקולקטיב תתקיים ביום שישי ב-19:00 בבמת הקוף)

 

 

 

עדן דרסו

לא רק שההיפ-הופ הישראלי חווה תחייה מחודשת בשנים האחרונות, אלא שהוא גם נהנה סוף סוף מהקול של המיעוט האתיופי שמוסיף לו מסר חברתי נוקב, ראפ שמגיע מהשוליים האמיתיים ולא מהמרכז השבע וכמובן פלואו מצוין. את כל אלה יש לעדן דרסו, בת 20 בלבד, שרבים מסמנים כבר כדבר החם הבא בסצנת ההיפ-הופ המקומית. עם כריזמה מצוינת, ביטחון גבוה וקול מצוין, דרסו מספקת את הצד הנשי שההיפ-הופ הישראלי משווע לו כל כך. (ההופעה של עדן דרסו תתקיים ביום שישי ב-20:00 בבמת הקוף).

 

 

פלד

ממי שהיא הדבר הבא בהיפ-הופ הישראלי, נעבור למי שנמצא כבר יותר מעשור עמוק בתוך הסצנה ונכנס השנה עמוק יותר לתודעה עם הלהיט "מה אני נראה לך?". איתי פלד יגיע להופעה לאחר שהשנה הוציא את אלבום הסולו השלישי שלו "סבבה 5" והכניס את הטראפ האיטי לתעשייה המקומית, עוד לפני שדודו פארוק הפך לכוכב בני נוער. פלד תמיד מצליח לתפוס את רוח הזמן ולהישמע מגניב ומשעשע בלי להתאמץ וההופעה שלו מבטיחה להיות מהנה במיוחד. (ההופעה של פלד תתקיים ביום שישי ב-22:15 בבמת הקוף).

 

 

Full trunk

אחרי להיטי ענק כמו "As a Stone", "Let's go" ו-"Hey Hey" "פול טראנק" מגיעים לאינדינגב כאחד השמות החמים ביותר בזירה הישראלית ומתחילים להצליח גם בזירה הבינלאומית. עם הרוק-בלוז החם והנעים שלהם המשלב מזרח ומערב ומוזיקה שנשמעת כאילו נוצרה בחלקה בשנות ה-70 המופלאות, הלהקה מספקת מופע אנרגטי שיספק הן את חובבי הבלוז וגם את מי שפשוט אוהב מוסיקה טובה והרמונית. (המופע יתקיים ביום שישי ב-23:30 בבמת הקוף).