לרגל המצב: יוני רכטר מוציא אלבום חדש וכבר לא מפחד לדבר

אחרי שהיה אחראי לכמה מהקלאסיקות המוכרות ביותר במוזיקה הישראלית, ועבד עם הגדולים מכולם, יוני רכטר עובר לקדמת הבמה - ומוציא אלבום אישי חדש

יוני רכטר
יוני רכטר | צילום: אריאל בשור

מתוך אינספור הקומבינציות שאפשר להרכיב מתווים, יוני רכטר אחראי לכמה מן הַמוכרות ביותר בפסקול הישראלי. הוא עבד כמעט עם כולם - כוורת כמובן, גידי גוב, אריק איינשטיין, יהודית רביץ, הכבש השישה עשר, יוסי בנאי וזו רק רשימה חלקית. הוא הלחין להיטי ענק כמו עטור מצחך, מה עושות האיילות, הילדה הכי יפה בגן, גן סגור, כולם שרו אותו - כולם שרים אותו עד היום.

 

רכטר עצמו די נחבא אל הכלים, במקרה שלו - פסנתר, אבל מדי פעם מתעורר בו הדחף לקחת את הבמה. היום אחרי ארבע עשרה שנים - הוא מוציא אלבום אישי חדש, שבו הוא מבצע את השירים, ובגיל 65 מעז כבר לומר את מה שעל ליבו. באלבום החדש הוא מארח חבר ותיק, גידי גוב.

 

לעוד כתבות:

חדשות מרגשות ונטולות ספוילרים למעריצי משחקי הכס
כל הסרטים ב-10 שקלים: יום הקולנוע הישראלי חוזר!
בובה של לילה: "אנאבל 2" מספק את הסחורה

 

רכטר נערץ על דורות של מוזיקאים צעירים שרואים בו גאון, השבוע מצאנו אותו במפגש עם דור היוצרים החדש שאותו הוא מלמד בשנים האחרונות בבית הספר הגבוה למוזיקה רימון, מה שלא מונע ממנו מלהמשיך ללמוד כל הזמן. אחת הזכויות ששמורות בדרך כלל לזקני השבט, היא לומר את דעתם ואצל רכטר זה קורה השנה, לא רק באלבום שלו עצמו. לאחרונה השתתף ביצירה פוליטית מובהקת לצד ברי סחרוף, הדג נחש, ואחרים בשיר "יש מצב" שכתב הסופר דוד גרוסמן. שיר שיוצא נגד הייאוש שעוטף את הסכסוך הישראלי פלסטיני ומקווה לעורר קצת את הקהל, ושעל הקליפ שלו אחראית מיכל רובנר.

 

אז כארבעים שנה אחרי הילד ההוא מכוורת, רכטר כבר לא פוחד לומר את דעתו. לא תשמעו ממנוּ אמירות מתלהמות או מאשימות, הוא הרי מבקש לו ולכולנו קצת שקט ובעיקר אהבה. לכן הוא יצר ויוצר, וממשיך גם היום לכוון את הפסנתר שלו ואת עצמו.


מופע ההשקה לרגל יציאת האלבום החדש, יתקיים ב״זאפה הרצליה״, ב-8.9