יהונתן גפן: "אביב מכניס את עצמו למקומות מאוד מסוכנים"

יהונתן גפן חוגג יום הולדת 70 ובנו אביב מגייס את כל תעשיית המוזיקה הישראלית לחגיגת יום הולדת מוזיקלית במיוחד

אביב ויהונתן גפן
אביב ויהונתן גפן | צילום: יוסי אלטרמן

פסטיבל המוזיקה של ראשון לציון חוגג 30 שנה עם למעלה מ-100 אמנים, הרכבים ומוסיקאים בחול המועד סוכות כשהפקת הדגל של הפסטיבל תהיה חגיגה לציון יום הולדתו ה- 70 שנה של יהונתן גפן . בניהולו האמנותי של בנו אביב גפן יעלו ויצדיעו לפועלו של יהונתן , שלום חנוך, יהודה פוליקר, גידי גוב, מתי כספי, דיוויד ברוזה, דני ליטני, קורין אלאל, יעל לוי ואחרים.

 

"כילד הייתי נוהג לשבת בבית ולראות את אבא יושב במטבח עם מכונת הכתיבה הגדולה שלו וכותב", מספראביב גפן, "השתדלתי לא להפריע או לעשות רעש כי תמיד הייתה תחושה שאבא עושה משהו חשוב, היו לו פנים רציניות כשהוא כתב והייתי מדי פעם תופס אותו לחיבוק כשהוא היה ניגש למקרר או הולך להביא משהו מהחדר הסמוך. כשגדלתי הבנתי שהוא בעצם ברא שם במטבח על מכונת הכתיבה שלו כמה נסיכים קטנים, יצק את הדמיון והחוכמה שלו על נייר - מה שלימים אנשים יאמצו בחום לכל חייהם. לקחתי על עצמי את התפקיד לנסות ולחבר בין כל הנקודות שבמקרה של אבא זה כמו לחבר את כל הכוכבים בשמיים וליצור איזו תמונה. החלטתי לפנות לאמנים הגדולים ששיתפו פעולה עם אבא לאורך השנים ואני חייב להגיד שמעולם לא ראיתי הענות כל כך רחבה חמה ואוהבת".

 

 

אביב ויהונתן גפן
אביב ויהונתן גפן | צילום: יוסי אלטרמן

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

כך עדן בן זקן הרסה את השיר החדש שלה
שינייד אוקונור זועקת לעזרה: "אני אובדנית, נשארתי לבד"

 

פסטיבל המוזיקה של ראשון לציון יתקיים בחול המועד סוכות וישתתפו בו אביב גפן, אייל גולן, אמיר דדון, אריאל זילבר, גידי גוב, גליקריה, דיויד ברוזה, דני ליטני, דני סנדרסון, דקלון, החברים של נטשה, הראל סקעת, זהבה בן, חיים משה, יהודה פוליקר, יהונתן גפן, ילדי בית העץ, יעל לוי , מארינה מקסימיליאן, מוש בן ארי ,משה פרץ, סגיב כהן, צביקה פיק, שלום חנוך ואחרים.

 

חגיגת ה-30 לפסטיבל תכלול סידרה של הופעות ייחודיות בלייב פארק , היכל התרבות , "הרובע" כיכר העירייה, גן המושבה, בית העם והמדרחוב, הפסטיבל יפתח ב-5 באוקטובר ויסתיים ב- 10 באוקטובר.

 

: