"היה פיצוץ, ואז הורים צעקו את השמות של ילדיהם": עדויות מזירת הפיגוע בבריטניה

לפחות 22 בני אדם נהרגו בפיגוע התאבדות בעיר מנצ'סטר, בהם ככל הנראה ילדים רבים שהגיעו להופעתה של הזמרת אריאנה גרנדה. קיארה דאוובר סיפרה כי ראתה גופות מרוטשות בזירת הפיגוע: "היה כאוס גדול". משטרת בריטניה: "ילדים רבים נהרגו, לא בטוחים אם המחבל פעל לבדו" • תיעוד: רגע הפיצוץ מחוץ לאצטדיון

קהל שיוצא מזירת הפיגוע במנצ'סטר שבבריטניה, שם נרצחו לפחות 22 אנשים בסוף הופעתה של הזמרת אריאנה גרנדה
קהל שיוצא מזירת הפיגוע במנצ'סטר שבבריטניה, שם נרצחו לפחות 22 אנשים בסוף הופעתה של הזמרת אריאנה גרנדה | צילום: Getty Images

בשעות הקצרות שחלפו מאז הפיגוע הרצחני שהתרחש הלילה (שלישי) בבריטניה, בו נרצחו לפחות 22 בני אדם, מתאספות העדויות של העדים הרבים, שבסך הכל רצו ליהנות מהופעתה של הזמרת אריאנה גרנדה.

 

משטרת בריטניה הודיעה כי הפיגוע, שבו נהרגו ילדים רבים, בוצע על ידי אדם אחד שנהרג באמצעות מטען שאותו הוא פוצץ. עוד הם אמרו כי הם לא בטוחים אם המחבל פעל לבדו, ושמעל ל-400 שוטרים נשלחו למנצ'סטר לאחר הפיגוע.

 

>> כתבות נוספות בחדשות 10:

רצח, עינויים ואונס: הצד האפל של משחררי מוסול

היום בחירות בהסתדרות: יחימוביץ' תנסה להביס את היו"ר המכהן ניסנקורן

טראמפ - היום השני: פגישה עם אבו מאזן, נאום בירושלים וביקור ב"יד ושם"

 

בעקבות הפיגוע הורגש מתח רב בממלכה, והמשטרה סגרה את תחנת האוטובוס המרכזית "ויקטוריה" ואת הרחובות הסמוכים לה בעקבות מציאת חבילה חשודה. במקביל נחסמה הדרך המובילה לארמון בקינגהאם, הסמוכה לתחנה.

 

צילום: רויטרס

"שמעתי את הפיצוץ ורצתי מהמקום כשאחי בן ה-9 בידיי. רעש הפיצוץ הרעיד אותי, ראיתי את כולם צורחים ומתחילים לברוח מהמקום", סיפר אנדי ג'יימס, עד לרגעים הקשים. אנדי רכש את הכרטיסים כמתנת יום הולדת לאחיו הקטן, שזו הייתה ההופעה הראשונה אליה הוא הלך. "עובדי המקום ניסו להרגיע את הצופים, אבל כולם התעלמו מהם ורצו החוצה".

 

"היו גופות מרוטשות בכל מקום, היה כאוס גדול. היו 20 או 30 אנשים על הרצפה, אפשר היה לזהות שחלקם מתים", סיפרה קיארה דאוובר לרשת CNN. "הפצועים לא נראו כאילו מישהו מעד מעליהם", הוסיף ג'ואל גודמן, ששימש כצלם במקום.

 

דקת דומיה בפרלמנט האוסטרלי; טרודו: "העם הקנדי הזדעזע"

עדותה של אבי מולן הייתה קשה אפילו יותר: "הפיצוץ התרחש סנטימטרים ספורים ממני, העור והפנים של האנשים היו בכל מקום, כולל בשיער שלי ועל התיק שלה. אני עדיין מוצאת חלקי אדם לא ברור בשיער שלי. אתה אף פעם לא מצפה שהדברים האלה יקרו לך, אבל זו הוכחה לכך שזה יכול לקרות לכל אחד". מולן הוסיפה כי מראה הרעש, הדם הרב, הפצועים והאנשים שרצו בלי לדעת לאן לא יעזוב אותה בזמן הקרוב.

 

איבו דלגדו, עד נוסף לאירוע הקשה, נזכר כי שמע פיצוץ לפני שהוא ראה אנשים יוצאים מהמנצ'סטר ארנה בבהלה. "היה מעין רגע של בלבול, אבל הפיצוץ היה גדול מאוד. ראיתי לפחות שלושה פצועים על הרצפה", אמר. "המון ילדות קטנות רצו במהירות החוצה וראיתי המון הורים שצעקו את השמות שלהן".

 

"ירדנו למטה ומישהו פתח את הדלת, ואז שמענו פיצוץ חזק", סיפרה עדה נוספת לפיגוע. "התחיל לעלות עשן וחזרנו בחזרה כי מישהו אמר שאנחנו צריכות לחזור, כשחזרנו כולם התחילו להתנהג בפאניקה".

 

בעקבות הפיגוע הרצחני, הפרלמנט האוסטרלי פתח את ישיבתו בדקת דומיה לזכר הקורבנות. "המתקפה הזו היא אכזרית, קרימינלית ומזעזעת במיוחד מכיוון שהיא הופנתה במכוון לעבר בני נוער", אמר מלקולם טורנבול, ראש ממשלת אוסטרליה. "זו מתקפה על התמימות, אין פשע נוראי יותר מרצח ילדים".

 

גם ג'סטין טרודו, ראש ממשלת קנדה, הגיב לפיגוע, ואמר כי העם הקנדי הזדעזע מהחדשות הנוראית במנצ'סטר. "בבקשה חישבו על הקורבנות ומשפחותיהם במחשבות שלכם", הוא צייץ. ביל אינגליש, ראש הממשלה הניו זילנדי, הצטרף גם הוא לתנחומים: "אנו שולחים את תנחומינו למשפחות שנפגעו מהאירוע. זה דבר נוראי עבור הורים שילדיהם הולכים להופעה, אף אחד לא מצפה שהם יאבדו את ילדיהם בדרך כל כך אכזרית ולא צפויה".

 

פרנסואה מקרון, נשיא צרפת הטרי, שלח תנחומים לנפגעים הרבים. "ממשלת צרפת תמשיך לעבוד עם בריטניה במאבקה בטרור. אשוחח עם ראשת הממשלה מיי ואתעדכן בכל הפרטים בנוגע לחקירת הפיגוע", אמר מקרון.

 

בווידאו: תיעוד של רגע הפיצוץ מחוץ למנצ'סטר ארנה >>