קיי-פופ IL: כך כבשה הילה מפרדס חנה את הריאליטי בקוריאה

אלפי קיי-פופיסטים כבר קיימים בישראל - מעריצים מושבעים של התרבות הדרום-קוריאנית. אחת מהם, הילה הלוי, גם הצליחה לעשות את זה בענק ב"כוכב נולד" של סיאול

הילה הלוי מפרדס חנה שכיכבה בריאליטי בקוריאה הדרומית
הילה הלוי מפרדס חנה שכיכבה בריאליטי בקוריאה הדרומית | צילום: חדשות 10

הילה הלוי, סטודנטית באוניברסיטה העברית בת 24 מפרדס חנה, לא האמינה שזה קורה לה. או יותר נכון, שזה קוריאה לה.

 

כחלק מהטרנד הקוריאני שכובש את ישראל, הלוי הגיעה לתוכנית קוריאנית בשם "אני רואה את הקול שלך". "הלכתי, עשיתי איזשהו אודישן, עברתי תהליך והגעתי לתוכנית", היא מספרת, "לשיר תמיד אהבתי, וכשנכנסתי לתחום של קוריאה, לשיר בקוריאנית הפך לאהבה הרבה יותר גדולה. ומאוד רציתי לשיר בקוריאה כשאני נמצאת שם, בכל צורה שהיא, וזה היה יותר ממה שיכלתי לצפות.


PSY - וזמרי הפופ שנולדו עם כפית זהב בפה

כמה פעמים רקד PSY את ה"גנגנם סטייל"?

 

"זה גם היה לראות את האנשים שאני מעריצה", היא מספרת. "קיבלתי מחמאה מזמר שאני מעריצה בקוריאה, הוא אחד מארבעת הזמרים הכי גדולים במדינה".

 

מה הביא את הילה לשם? חברות הענק הקוריאניות כבר סימנו את הפינה המרוחקת על המסך, אבל התרבות העשירה של חצי האי היא זו שכובשת את העולם. בשנות ה-90 הממשלה המקומית החליטה לשים את התרבות והבידור כתעשיית ייצוא מרכזית, וכך נולד הקיי-פופ שסלל את דרכו ללב המיינסטרים המערבי.

 

גם בישראל אלפי צעירים כבר מתמכרים ומגדירים את עצמם קיי-פופיסטים, כמו עדי כהן, בת 18, שנתקלה במקרה במוסיקה קוריאנית ביוטיוב, הציצה ונפגעה. בישראל יש תחרויות קיי-פופ עם מאות משתתפים, ובה אביב דהן זכה ב-2015 וטס להתחרות בקוריאה מול כל העולם.

 

דווקא מי שניסה ליצור פרודיה על התעשייה היה זה שהציג אותה לעולם המערבי. PSY, עם השיר "גנגנם סטייל" ששבר שיאי צפייה ועקף בריקוד דהירה את כל הכוכבים האמריקנים - 2.7 מיליארד צפיות ביוטיוב. "זה מתחיל מהקיי-פופ ואז מגלים שיש עוד אספקטים כמו הדרמות, ומשם נשאבים גם לתרבות ולשפה", מסבירים המעריצים. "ברגע שאתה בזה, אתה בזה".

 

לפרק של סדרת הרשת The Fly Guy על קוריאה הדרומית: