הזמר והיוצר לאונרד כהן הלך לעולמו הלילה בגיל 82

כהן, שהיה אחד האמנים המפורסמים ביותר במאה ה-20, התפרסם בזכות שיריו הגדולים בהם "הללויה", Suzanne", ואחרים. הוא הותיר אחריו שני ילדים, וצפוי להיטמן בלוס אנג'לס שבקליפורניה

לאונרד כהן
לאונרד כהן | צילום: GettyImages/אימג'בנק

עולם המוסיקה מרכין ראש: הזמר והיוצר לאונרד כהן הלך הלילה (חמישי) לעולמו והוא בן 82. כהן היהודי-קנדי, היה אחד האמנים המוערכים ביותר במאה ה-20.

 

הוא נולד בשנת 1934 בעיר מונטריאול שבקנדה, ובשנת 1967 עבר להתגורר בארצות הברית. באותה השנה גם הוציא את האלבום הראשון שלו, שלא זכה להצלחה גדולה. בשנות ה-70 הוציא כהן עוד מספר אלבומים, והחל אט אט להתפרסם גם ברחבי העולם.

 

>> לכתבות נוספות בחדשות 10:

חשיפה: מפת טיולי בתי הספר החדשה ביהודה ושומרון

מדוע מסרבת המשטרה לקבל לוחם מג"ב מוסלמי מצטיין?

"גורמי הימין עשו שגיאה קשה בחגיגותיהם בעקבות נצחון טראמפ"


 

 

 

 

במלחמת יום הכיפורים הגיע כהן לישראל ואף הופיע בפני חיילים במוצבים בחצי האי סיני. כהן ידוע בזכות שירים רבים שכתב, הלחין וביצע, בהם "הללויה", "Suzanne", "dance me to the end of love",  ואחרים. לפני פחות מחודש הוציא כהן את אלבומו האחרון, "You Want It Darker".

 

לכהן היו שני ילדים מבת זוגתו לשעבר הרקדנית סוזאן אלרוד, אדם ולורקה, למרות שהשניים מעולם לא נישאו. הוא צפוי להיטמן בעיר לוס אנג'לס שבקליפורניה.

 

הידיעה על מותו הופיעה בעמוד הפייסבוק שלו על ידי חברת התקליטים המייצגת אותו, ושם נכתב: "בצער עמוק אנו מודיעים כי המשורר, הזמר והאמן האגדי, לאונרד כהן, הלך לעולמו. איבדנו את גדול בעלי החזון והמהפכנים המוזיקליים".

 

הידיעה על מותו של כהן בפייסבוק:

"הללויה"

"Dance me to the end of love"