איזה סכסוך? בירושלים חרדים ופלסטינים חולקים את אותה רחבת ריקודים

את השנה האחרונה בירושלים מקובל לזכור בעיקר על רקע גל הטרור הקשה, אבל דווקא בשנה זו, דווקא בירושלים, משתפים מוזיקאים יהודים פעולה עם יוצרים ערבים

יהודים וערבים מנגנים יחד בירושלים
יהודים וערבים מנגנים יחד בירושלים | צילום: חדשות 10

"ימותו הקנאים", שרה אמאל שהין את הלהיט של פריד אל אטרש, והקהל עף. איתה על הבמה פירקת אל נור, יהודים, ופלסטינים חברי הלהקה. על הרחבה פלסטינים מחברון, צעירות מהעיר העתיקה, בית חנינא, חרדים, בליינים, ירושלמים.

 

ההופעה הזאת מתקיימת לא במזרח ירושלים אלא במתחם התחנה, אחד מסמלי הבורגנות של מערב העיר. ו"התחריר" לא לבד: בחודשים האחרונים פורחת בירושלים סצינה מוזיקלית שחותרת תחת כל מה שנהוג לחשוב על העיר המתוחה, רוויית הפיגועים והאלימות.

 

>> לעוד כתבות במוזיקה

שיר אהבה תימני שמח שאתם חייבים להכיר

מי הלהקה האהובה ביותר על חיילי צה"ל?

קובי אשרת משחזר: כך כבשנו את האירוויזיון

 

הראפר הפלסטיני מוזי ראפס שר על חוויות מהצד השני של חומת ההפרדה. הקהל שבא למפעל, רק מאה מטר מקניון ממילא, מתחבר בעיקר לסאונד שמפיק שותפו התקליטן הוא רמזי, שם הבמה של רם שפינוזה משכונת נחלאות,

בפארק המסילה שבקטמונים מופיעה דניאלה פוטרמן לפני הקהל השכונתי.

 

מסביב למדורה במרכז ג'ולי קיי בגבעה הצרפתית שרים תושבי השכונה לצלילי האינטרו, בפנים האמן האורח הוא אבו סולימן, בדואי מהכפר רשאיידה שבמדבר יהודה שמנגן על סומסומייה. בתחרות השש בש שהתקיימה בשבוע שעבר בבית חנינא הביס עזרא מנגד מהר הנוף את המקומיים וזכה במקום הראשון.

 

עיריית ירושלים תומכת ומתקצבת, אבל היוזמה כולה נולדה בראשם של המוזיקאים, הישראלים והפלסטינים, שיתופי פעולה שמביאים קהל משתי האוכלוסיות. ואחרי כל סיר הלחץ של המחסומים, הפיגועים, האלימות, מצליחים כמה יוצרים מוזיקאים לדלג מעל חומת ההפרדה, ולחבר את הצלילים למנגינה אחת של דו קיום. גם אם הסכסוך לא ממש לקראת סיום, בירושלים המוזיקה מנצחת.