קול הג'אז נדם: העורך המוזיקלי דני קרפל הלך לעולמו בגיל 61

לאחר יותר מעשור של מאבק במחלת הפרקינסון, נכנע הלילה דני קרפל, עורך מוזיקלי אהוב ומגדולי מומחי הג'אז בישראל, שגם ניהל פסטיבל ושימש כמבקר מוזיקה ויועץ מוזיקלי. לפני כשנה ורבע סיפר: "ניסיתי כל טיפול אפשרי, אבל שום דבר לא יכול לעצור את הפרקינסון"

איש הרדיו דני קרפל
איש הרדיו דני קרפל | צילום: ללא

דני קרפל, איש רדיו, מבקר ויועץ מוזיקלי, הלך לעולמו הלילה בשל מחלת הפרקינסון, בגיל 61.

 

קרפל, שערך מוזיקה לראשונה בגיל 12 בתוכניתה של רבקה מיכאלי, היה מוכר בעיקר בזכות מומחיותו בתחום הג'אז, והגיש את התוכנית השבועית האהובה "קול הג'אז הזה". הוא השתתף בפסטיבלים בינלאומיים ואף ניהל אמנותית את הפסטיבל "ג'אז, בלוז ווידאו טייפ", ראיין יוצרים מרכזיים בתחום ואף הוציא ספר על הז'אנר המוזיקלי. הוא שימש כיועץ מוזיקלי לתוכניות טלוויזיה, וכמבקר במספר כלי תקשורת.

 

בשנת 2002 לקה קרפל במחלת הפרקינסון, שהגבילה את יכולתו לשדר. בשנת 2006 הוא זכה בפרס שר החינוך, התרבות והספורט, על תרומתו לחברה בתחום המוסיקה.

 

בראיון לעיתון מעריב ביולי 2014, סיפר קרפל על התמודדותו עם הפרקינסון: "קשה לי לומר את זה בקול רם, אבל ההרגשה היא שאני רק מידרדר. ניסיתי כל טיפול אפשרי, כולל טיפולים אלטרנטיביים, אבל אין דבר שמסוגל להילחם במחלה הזו. סירבתי לעבור ניתוח, שבו מכניסים אלקטרודות לראש כדי לעצור את הרעדות בגפיים, משום שפחדתי שהחיטוט במוח יפגע ביכולת שלי. שום דבר לא עוצר את הפרקינסון".