שי המבר: "הכי רומנטי זה כשמישהו מתגעגע אלייך"

מה הכי מרגיע אותה, איזה תכונה היא לא סובלת, מה היא אוהבת שחבר שלה אומר לה ואיזה פדיחה קרתה לה בתחרות כישרונות צעירים? לכבוד צאת הסינגל החדש, ראיון מיוחד עם הכוכבת העולה, שי המבר

שי המבר
שי המבר | צילום: יח"צ

שי המבר, יוצרת וזמרת בת 17 ממצפה רמון, שכולנו נתוודענו אליה לפני כארבע שנים דרך החממה הטלויזיונית לילדי פלא - "בית הספר למוסיקה", תחרות בה ריגשה אומה שלמה וזכתה במקום השני. בימים אלה נחרך ברדיו נון סטופ שירה החדש - "יונתן" אותו כתבה והלחינה על אהבת נעורים שתמה וחלפה, שיר שחצה תוך שבועיים את רף 100 אלף הצפיות (הישג די מרשים לשיר שאינו ים תיכוני!). בימים אלה ניתן לצפות בהמבר על מסך הטלויזיה כחלק מנבחרת השופטים בבית הספר למוסיקה וכן בפינה מוסיקלית בתכנית בהנחייה של מור סילבר ב"הוט בידור ישראלי".

 

עם 140 אלף צפיות ביוטיוב לסינגל האחרון שלה "יונתן", המבר בהחלט בדרך הנכונה לקראת אלבום הבכורה. בשירי האלבום החדש שי חושפת כמה צדדים מצד אחד, הרוקיסטית הבועטת ומצד שני זמרת רכה ונשית. כעת, היא מוציאה שיר חדש שכתבה והלחינה, "הבלי העולם הזה". האזינו:

 

 

לעוד כתבות שאולי יעניינו אתכם:

כך הפוליטיקה הייתה נראית ללא גברים

10 עובדות שצריך לדעת על ג'וליה רוברטס

 

קליפ חדש

יונתן

מאז שהשתתפת בביה"ס למוסיקה, עברת תהליך התבגרות רב שחישל אותך ותרם להתפתחותך היצירתית - מה הדבר הבולט בהתבגרות הזו שלקחת אתך כמוטו לחיים?

"שבאמת בסופו של דבר , לכל דבר שקורה בחיים יש סיבה. גם אם אני מוצאת את עצמי בתקופות פחות טובות אני במקום מסויים מתאמצת להזכיר לעצמי שזה כנראה מוביל למשהו ששווה את הכאב. וברוב המקרים ,אם לא בכולם, אחרי משברים אני מוצאת את עצמי מפוקחת יותר בוגרת יותר או אפילו מאושרת ומעריכה יותר. זה מאוד קשה לסגל לעצמך את היכולת לחכות למשהו טוב בדרך כשכולם לא הולך לך, אבל אני לומדת ומשתדלת לעשות את זה ולא ליפול למקומות לא טובים."

רוב שירייך אוטוביוגרפיים, מתי הרגשת שאת מוכנה לחלוק עם העולם את מה שקורה לשי בתוך הלב?

"כשהבנתי ברמה הכי עמוקה אבל גם הכי פשוטה שכולם עוברים בסופו של דבר את אותם דברים. תראה לי בן אדם אחד שלא נשבר לו הלב לפחות פעם אחת בחיים. היצירה שלי מונעת קודם כל מלפרוק את מה שיושב עלי, חוויות כאלה ואחרון , ומהנסיון שלי עם עצמי להבין את המציאות מסביבי או בתוכי. כשלאט לאט שכללתי את היכולת לדייק את הכתיבה שלי ולהעצים את המסרים בטקסטים ,הרגשתי שינוי מבחינת הסביבה הקרובה שלי ביחס לשירים. שזה עושה להם משהו בפנים. ואז זה נתן אומץ גם להוציא את זה החוצה."

מיהם האמנים המשפיעים עלייך , בארץ ובחו"ל ? ועם איזה אמן/ית היית רוצה לבצע דואט?
" אני מאוד מאוד אוהבת מוסיקה ישראלית. אני אוהבת ללקט שירים מתוך אלבומים ככה שאם אציין כל מי שאני שומעת זה לא יגמר אף פעם, אבל הבולטים בהם זה שלמה ארצי ודודו טסה, שהם היוצרים האהובים עלי. מאוד אוהבת גם את שלום חנוך ,עמיר בניון והיהודים. קרן פלס מעולה בעיני. אני פחות שומעת מוסיקה מחול אבל אם כן אז קצת מכל דבר: אדל, ביטלס, גאנז אנד רוזס, ג׳ון מאייר טיילור סוויפט ארטיק מנקיז ולכיף שירים של אביצ׳י הם הבולטים שבהם".

 

"יונתן", הסינגל החדש שלך, נחרך בתחנות הרדיו וזוכה לצפיות נאות ביוטיוב - הוא מודע לכך? ספרי קצת עליו

"השיר הזה הוא הפתעה גדולה בשבילי. אני מקבלת מבול של הודעות עליו ,נורא התחברו לשיר הזה ולשאר השירים שכבר יצאו וזה הכי כייף בעולם. במופע הבכורה הקהל שר את השירים יחד איתי וזה היה חלומי. יונתן שמע את השיר. מאמינה שבסך הכל זה עבר די בסדר, השיר נכתב כשהיינו ביחד ויצא הרבה אחרי כך שהוא שייך לפרק בעבר שלי. השיר הוא זיכרון.

 

צייני שלושה דברים שאת פשוט לא יכולה לסבול.
"1.התנשאות
2. חוסר צדק ואפליה (זה בא ביחד).
3. גבינות, שלא ברור למה אבל מגיל אפס אני נרתעת מזה ולא מסוגלת לאכול מהן."

 

מה החלום שלך?
"להמשיך להתפתח ולגדול במוסיקה ולצבור עוד ועוד קהל ועוד ועוד שירים . להשאר נאמנה לעצמי תמיד. אמן"

מה הסרט האהוב עלייך ולמה?
"אני יותר טיפוס של סדרות. והאהובות עלי מכולן זה "זגורי אימפריה", "שובר שורות" והקומדיה "איך פגשתי את אמא". היחידות שהשאירו אותי דבוקה למסך וראיתי כל פרק בהן לפחות פעמיים".

אם היית צריכה לתאר את עצמך במשפט אחד:
"נראה לך שאני יכולה במשפט אחד? אני נורא חופרת".

 

מה מרגיע אותך?
"ים, לכתוב שיר, להקשיב לחבר שלי מנגן בגיטרה, לישון צהריים"

 

יש לך זיכרון ילדות בלתי נשכח?
"אני זוכרת שהשתתפתי בתחרות כשרונות צעירים במצפה רמון בערך בגיל שבע. קמתי בבוקר של ההופעה עם וירוס ושלושים ותשע מעלות חום . לא הייתי מוכנה לפספס את ההזדמנות לשיר וכל ההופעה ראיתי כוכבים, זייפתי את חיי ולקחתי מקום רביעי. לא ברור למה".

 

יש לך הרגל מגונה?

"כוססת ציפורניים מלחץ והתרגשות. לא מצליחה להפסיק".

מה הדבר הכי רומנטי שעשית או עשו בשבילך?
"שאלה קשה. מצד אחד אפשר ללכת לכיוון של כתבו לי ככה קנו לי ככה, אבל בתכלס המחוות הקטנות של היום יום הן הכי נעימות. הכי רומנטי זה כשמישהו מתגעגע. זה מראה הרבה על קשר וזה לא בהכרח להתגעגע כי לא התראינו שבועיים, זה להתגעגע גם אם לא התראינו מאתמול בערב. אני בקשר כזה עכשיו ואין דבר יותר נעים מלדעת שאתה חסר למישהו, שאתה חשוב למישהו".

 

מה הספר האהוב עלייך ולמה?
"אני קוראת די הרבה, והספר האחרון שקראתי ממש העיף אותי, קוראים לו "תעתועים" של ריצ׳ארד באך. אני מאוד אוהבת את "אם יש גן עדן" של רון לשם ואת הספרים של דוד גרוסמן".

 

מה ההתמכרות שלך?
" ממש אוהבת שוקולד. ממש".

 

איזה דיסק מלווה אותך הכי הרבה זמן?
" הדיסק שלי נחשב? הוא עוד לא יצא אבל הוא מלווה אותי בכל רגע ורגע (צוחקת)".