עכשיו זה רשמי: נועה קירל הסכימה לייצג את ישראל באירוויזיון 2023

העיתונאי גיל משעלי פרסם לראשונה כי תאגיד השידור ונועה קירל הגיעו להסכמות ועכשיו זה סופי: נועה קירל היא הנציגה הישראלית בתחרות הכי גדולה באירופה

זמן צפייה: 03:18

חודש אחרי שהתכנסה הוועדה המקצועית לבחירת הנציג הישראלית לאירוויזיון 2023, פרסם הבוקר העיתונאי גיל משעלי כי כל הצצדים הגיעו להסכמה, ובמאי הקרוב נראה את נועה קירל על במת האירוויזיון שייערך בבריטניה.

הוועדה שבחרה בנועה קירל, כללה 10 חברים בעלי מומחיות בתחום התרבות, המוזיקה, הטלוויזיה והאירוויזיון. הוועדה התכנסה לפני כחודש לישיבה בה הם דנו ב-78 שמות של זמרות וזמרים בעלי ניסיון עשיר ומוכח בעמידה מול קהל גדול, תוך בחינת רשימות האמנים המושמעים ביותר בישראל על פי כאן גימל וגל"צ, המועמדים לזמר/ת השנה והרכב השנה לשנים 2019, 2020 ו-2021.

כתבות נוספות בתרבות ובידור:

מאז הפרסום, מעריצי נועה קירל ומעריצי התחרות בארץ ובאירופה הביעו את שביעות רצונם מהבחירה, ואפילו עמוד האירוויזיון הרשמי באינסטגרם פרסם פוסט המברך את הזמרת הצעירה.

אוקראינה זוכה באירוויזיון
אוקראינה זוכה באירוויזיון | צילום: EBU / CORINNE CUMMING

לאחרונה איגוד השידור האירופי הודיע כי למרות זכייתה של להקת "קאלוש אורקסטרה" באירוויזיון שנערך השנה באיטליה, אוקראינה לא תארח את התחרות בשנה הבאה, בעקבות המלחמה המתמשכת במדינה מאז פלישת הצבא הרוסי לשטחה. כידוע, המדינה המארחת את האירוויזיון בכל שנה היא זו שזכתה בתחרות בשנה הקודמת, אך המסורת הזו נתונה לקריטריונים מסוימים, לרבות הבטחת הבטיחות של כל בעלי העניין, כולל הציבור.

"לאחר ניתוח אובייקטיבי", נמסר בהודעת האיגוד, "הגענו בצער רב למסקנה כי בהינתן הנסיבות הנוכחיות, לא ניתן לבצע את הערבויות הביטחוניות והתפעוליות הנדרשות מגוף שידור כדי לארח, לארגן ולהפיק את האירוויזיון. כתוצאה מהחלטה זו, בהתאם לכללים וכדי להבטיח את המשכיות האירוע, האיגוד יתחיל כעת בדיונים עם ה-BBC, כסגנית המנצחת, על מנת לארח את תחרות האירוויזיון 2023 בבריטניה".