רובי וויליאמס וחברים: צפו בקליפ למען נפגעי השריפה בלונדון

שעות ספורות בלבד לאחר שיצא, סינגל של מיטב אמני אנגליה למען קורבנות השריפה כובש את המקום הראשון במצעדים בכל העולם. עיריית לונדון תשכן את הקורבנות במגדלי יוקרה

זמן צפייה: 00:47

באנגליה, מיטב האמנים הבריטיים שיתפו פעולה בשיר אחד שהכנסותיו יתרמו לטובת נפגעי מגדל גרנפל שנשרף בלונדון והביא למותם של לפחות 79 בני אדם. השיר שיצא אתמול הגיע למקום הראשון במצעדים ב-14 מדינות ובמצעד של אייטונס, שעות ספורות בלבד אחרי שיצא. השיר הוא גירסת קאבר לשירם הידוע של סיימון וגרפונקל "Bridge Over Troubled Water" מ-1970.

הקליפ משלב צילומים שוברי לב מההרס שאחרי השריפה, ביניהם כבאים שבוכים אחרי שעזבו את הבניין ההרוס ותמונות מחלוקת הבגדים והמזון שנתרמו לדיירים. הקליפ כלל גם צילומים של האמנים, בינהם רובי וויליאמס, ג'יימס בלאנט, רוג'ר דאלטרי מ- "The Who", ריטה אורה, ג'סי ג'יי, ליאונה לואיס וליאם פיין ולואיס תומלינסון שהיו בעבר חלק מלהקת "One Direction", כולם צולמו בהקלטות באולפני סארם שבשכונת נוטינג היל ובשיתוף מקהלה של 300 תושבים מקומיים.

חלק מהסלבריטאים שהשתתפו בשיר צייצו בטוויטר לאחר ששוחרר את הכרת התודה שלהם על כך שיכלו קחת חלק בפרויקט כזה, וגם בצילומי הקליפ כולם נראו מאוד רגשניים. את הסינגל יזם והוביל סיימון קאוול, שזכור לרובנו דווקא כשופט ריאליטי מרושע. מקורב לקאוול סיפר לדיילי מייל כי התרגש כל כך כשהקשיב לסינגל בפעם הראשונה עד ש"פרץ בשטפון של דמעות" כשחשב על הקורבנות, והראה צד שלו שהוא לרוב לא חושף.

סיימון חשף גם כי תרם 100,000 פאונד מכספו האישי לקורבנות ואמר "הרגשתי כמו שכולם הרגישו כשראו את החדשות. כעסתי, הייתי מצוברח וחשבתי מה לעזאזל אני יכול לעשות כדי לעזור?". כל הרווחים מהסינגל יתרמו לקורבנות ולמשפחות שהושפעו מהשריפה, דרך קניית הסינגל או תרומה באתר הייעודי https://artistsforgrenfell.com/.

כ-250 מנפגעי השריפה שאיבדו את ביתם ישוכנו במתחם מגורי יוקרה בשווי 2 מיליארד פאונד, אחרי ש-68 דירות במתחם נרכשו על ידי עיריית לונדון ב-10 מיליון פאונד. כרגע הם ישנים במלונות, ובמקרים קיצוניים יותר, בפארקים או מכוניות. בדירות שרכשה העירייה יש חדרים גדולים, מרפסות המציעות נוף פנורמי ללונדון ואף גישה חופשית לבריכות שחייה, סאונה, בית קולנוע וחדר כושר.