"אל תפילו את המיליון" | חוקי המשחק

"אל תפילו את המיליון" הוא השעשועון היחיד שבו מקבלים כבר בהתחלה מיליון שקלים במזומן. מה צריך לעשות כדי לשמור עליו, מה קורה כשטועים, איזו עזרות יש למתמודדים - ומהו המסלול הירוק? ההסבר המלא על התוכנית שתעביר לכם את שישי בערב |"אל תפילו את המיליון", כל שישי בערוץ 13

זמן צפייה: 00:41

"אל תפילו את המיליון" הוא השעשועון היחיד שבו צמד שחקנים מקבל כבר בתחילת התוכנית מיליון שקלים במזומן - מה שהם צריכים לעשות במהלך המשחק הוא לשמור עליו לאורך עשר שאלות.

לכל שאלה יש כמה תשובות אפשריות (בהתאם להתקדמות במשחק):

  • שאלות 5-1 - כוללות 4 תשובות אפשריות
  • שאלות 9-6 - כוללות 3 תשובות אפשריות
  • שאלה 10 ואחרונה - כוללת 2 תשובות אפשריות בלבד

לזוג יש דקה כדי להחליט מה לעשות עם הכסף. המתמודדים יכולים לפצל את הכסף פיזית בין כמה אופציות, כשהכלל היחיד הוא שתשובה אחת חייבת להישאר ריקה מכסף. בתום הדקה הדלתות של התשובות הלא נכונות ייפתחו והכסף שהונח עליהן ייפול. בתום עשר השאלות, סכום הכסף שיישאר בידיהם יהווה את סכום הזכייה שלהם. אבל, אם הזוג לא השאיר כסף על דלת נכונה וכל הכסף שלו הונח על דלתות עם תשובות שגויות - המשחק נגמר.

אל תפילו את המיליון
אל תפילו את המיליון | צילום: נוי ערקובי

כל זוג הביא איתו לאולפן שני עוזרים שצופים במשחק בזמן אמת, אבל לא יכולים לתקשר עם הזוג. העזרה היחידה שלהם היא ללחוץ על הכפתור האדום - פעם אחת בלבד במהלך המשחק - כשלדעתם הזוג עושה טעות קריטית. באולפן יישמע קול אזעקה והזוג יבין שהוא עושה משהו לא טוב ויוכל לשנות את ההחלטה.

בתחילת המשחק הזוג יכול לבחור במסלול קל יותר ("המסלול הירוק") במסלול זה השטרות הופכות מ-100 ל-50 וסכום הזכייה הוא חצי מיליון שקלים. במסלול זה יש רק 8 שאלות ומתווספת עזרה נוספת - החלף שאלה.