אתם לא באנטרטיקה?

דיוויד דוכובני וג'יליאן אנדרסון אישרו השתתפותם בסרט המשך ל"תיקים באפלה", שצפוי לצאת ב-2008. האם אתם רוצים להאמין?

לא חיכינו לזה, נמאס לנו להאמין והאמת, מבחינתנו יכולה להיות כאן, שם או בכל מקום אחר בשנות ה-90, אבל לחברים ב FOX זה כנראה לא משנה, שכן הם משוכנעים בנחיצותו של סרט נוסף מסדרת "תיקים באפלה".

הפקת הסרט החדש, השני במספר, של "תיקים באפלה", צפויה להתחיל בחודש הבא בוונקובר ותאריך היציאה של הסרט מתוכנן ל-25 ביולי, 2008. כוכבי הסדרה המקורית, דיוויד דוכובני (מאלדר) וג'יליאן אנדרסון (סקאלי) כבר אישרו את השתתפותם וגם יוצר הסדרה, כריס קרטר, אישר שיביים את הסרט החדש.

סרט ההמשך ל"תיקים באפלה" נמצא כבר שנים בתכנון והפקה. השמועות מדברות על עלילה על-טבעית שאינה בהכרח קשורה למיתולוגיה הישנה של הסדרה. פרטים רשמיים על העלילה לא שוחררו עד כה, אולם בכל מקרה ניתן להניח שזו תעניק מידה של כבוד למורשת.

את התחושה הזו מחזקת העובדה שהתסריטאי הנבחר להתוויית קווי העלילה לסרט הנוכחי הוא פרנק ספוטניץ, תסריטאי בכיר ומפיק בפועל של הסדרה המקורית, שהתפרסם כאחראי על כתיבת התסריטים לפרקים היותר קונספירטיביים בסדרה.

קרטר וספוטניץ כתבו יחד גם את התסריט לסרט הקודם, בן תרו מאלדר וסקאלי ברחבי ארצות הברית בחיפוש אחר מקורותיו של וירוס חייזרי המאיים על אוכלוסיית כדור הארץ. חיפושיהם הובילו אותם לבסוף אל מתקן ממשלתי ואולטרה סודי באנטרטיקה שאיכשהו קשור גם לגורלה של סמנת'ה, אחותו הצעירה של מאלדר, שסיפור חטיפתה על ידי חייזרים ריחף מעל עלילתה של הסדרה והסרט במשך שנים.

הסדרה "תיקים באפלה" שודרה במשך תשע עונות בין השנים 1993-2002, ובעונות המאוחרות דוכובני צמצם את השתתפותו למספר הופעות אורח בעונה. הסרט הראשון באורח מלא, בו כיכבו שניהם, יצא לקולנוע בשנת 1998. מאז השניים לא עבדו יחד: דוכובני התרכז בסדרה חדשה בכיכובו בשם "קליפורניקיישן", בה הוא מגלם מכור למין, בעוד אנדרסון כיכבה על במות תאטרון בלונדון, אך בעיקר הייתה עסוקה בלהתגרש מבעלה.