גלובוס הזהב 2017: לה לה לנד זכה, טראמפ נקטל, גל גדות הגישה

הסרט לה לה לנד" הוא הזוכה הגדול של טקס פרסי גלובוס הזהב. בחירתו של דונלד טראמפ העיבה כצפוי על הטקס וקיבלה מספר התייחסויות מהכוכבים על הבמה

זמן צפייה: 01:01

הרבה הפתעות לא היו בטקס גלובוס הזהב שנערך הלילה בלוס אנג'לס. כצפוי – הסרט "לה לה לנד" בכיכובם של אמה סטון וראיין גוסלינג גרף את רוב הפרסים, כולל עבור השחקנים הראשיים שלו, בימוי, תסריט, מוזיקה ובקטגוריה הגדולה – הסרט הקומי/מוזיקלי הטוב ביותר. התחנה הבאה – האוסקר כמובן, ואחרי הלילה, כמעט וודאי שכל הזכיות האלו ישוחזרו גם שם.

הסרט ''לה לה לנד'' בכיכובם של אמה סטון וראיין גוסלינג
הסרט ''לה לה לנד'' בכיכובם של אמה סטון וראיין גוסלינג

ג'ימי פאלון הנחה את הטקס המנומנם מעט, ויש להודות, גם לא ממש מצחיק. פאלון הוא אחד ממנחי הלייט נייט האהובים בארצות הברית, אבל מקבל מדי פעם ביקורת על ההומור הבטוח והקצת מתחנף שלו. אחרי הטקסים של השנים הקודמות אותם הנחו טינה פיי ואיימי פולר המעולות וריקי ג'רבייס הנשכני שלא היסס לצחוק ולקטול את הכוכבים שישבו מולו, ההומור של פאלון נראה קצת משעמם. אולי הוא ניסה לחוס על רגשותיהם של הסלבס, לאחר השנה הקשה שעברה עליהם, עם היבחרו של דונלד טראמפ לנשיאות (כידוע, מרבית הוליווד התגייסה לתמוך ביריבה של טראמפ, הילארי קלינטון). השחקן יו לורי, שזכה על תפקיד המשנה שלו בסדרת הדרמה "מנהל לילה", אפילו חזה בהומור שעכשיו שטראמפ בשלטון ובהתחשב בכך שמדובר בטקס שעורך ארגון העיתונאים הזרים, זה עומד להיות טקס גלובוס הזהב האחרון.

מנחה מנומנם. ג'ימי פאלון
מנחה מנומנם. ג'ימי פאלון
יו לורי. חושש שזה גלובוס הזהב האחרון
יו לורי. חושש שזה גלובוס הזהב האחרון

אם יש מישהו שכן קיבל חבטות בטקס, זהו כצפוי טראמפ עצמו. פאלון לדוגמא, השווה אותו למלך ג'ופרי מ"משחקי הכס", שגם אם לא צפיתם בסדרה, על הדמות הנוראית הזו בטח שמעתם. הגדילה ועשתה מריל סטריפ שקיבלה פרס מפעל חיים. בנאום חזק במיוחד, סטריפ אמרה: "היתה הופעה אחת שהדהימה אותי, שהשליכה קרס אל תוך ליבי. לא בגלל שהיא היתה טובה, אלא בגלל שהיא היתה אפקטיבית ועשתה את העבודה". סטריפ התייחסה אל לעיתונאי הנכה, סרג' קובלסקי, שטראמפ השפיל וחיקה בזמן עצרת למענו. "זה שבר את ליבי" אמרה סטריפ, "ואני עדיין לא יכולה לשכח את זה, כי זה לא היה סרט. זו היתה המציאות". סטריפ גם טענה בנאום שלה שהיושבים באולם הם האנשים הכי מושמצים כרגע בארה"ב: הוליווד, הזרים והתקשורת. היא הודתה לחברתה, הנסיכה ליאה (אותה גילמה השחקנית קרי פישר, שנפטרה במפתיע לפני שבועיים) שאמרה: "קחי את הלב השבור שלך והפכי אותו לאומנות".

מריל סטריפ
מריל סטריפ

הטקס לא כלל חלק לזכר אנשי הקולנוע שנפטרו בשנה החולפת, את זה השאירו המארגנים לאוסקר, אבל קרי פישר ואמה, השחקנית דבי ריינולדס (שנפטרה יום אחרי פישר) קיבלה מחווה מיוחדת עבורן – סרטון שכלל את הרגעים הגדולים שלהן על המסך הגדול והקטן. צפו:

[youtube_embed youtube_id='x7ZHMamjXjY']

ונחזור למה שבאמת התכנסנו עבורו הלילה – הפרסים. הסרט "אור ירח" קיבל את פרס הסרט הדרמטי, והשחקנית הצרפתיה איזבל הופרט, הפתיעה כשקיבלה את פרס השחקנית הדרמטית על הסרט "היא" על פני נטלי פורטמן ואיימי אדאמס שנחשבו לפייבוריטיות הגדולות לזכייה. בגזרת הטלוויזיה, הגלובוס הוכיחו שוב שהם מעדיפים לתת את הפרסים דווקא לסדרות החדשות והפחות צפויות. את פרס הקומדיה קיבלה הסדרה "אטלנטה" ואת פרס סדרת הדרמה ל-The Crownשל נטפליקס. השחקן טום הידלסטון זכה על תפקידו הראשי בסדרה "מנהל לילה" ודיבר בנאום שלו על מלחמת האזרחים בסודן. הכוונות הטובות שלו היו טובות, אבל הביצוע פחות. הידלסטון סיפר שבזמן שביקר באיזור, ניגשה אליו קבוצת אנשים שסיפרו שהם אוהבים לצפות בסדרה שלו. הידלסטון סיפר שהוא התרגש מהעובדה שיש לו את היכולת "לבדר אנשים שמתקנים את העולם במקומות שבורים". הנאום קיבל ביקורת מאנשים שהרגישו שבמקום לדבר על מה שחשוב, הידלסטון מצא דרך להחמיא לעצמו. אולי למד את זה מהאקסית, טיילור סוויפט.

הקומדיה הטובה ביותר: ''אטלנטה'' (רויטרס)
הקומדיה הטובה ביותר: ''אטלנטה'' (רויטרס)

ונסיים אולי עם הרגע הכי חשוב של הטקס (עבורנו לפחות) – הרגע בו גל גדות עלתה לבמה להגיש את פרס הסרט הזר. היא עשתה זאת לצד ליאם המסוורת' האוסטרלי ואמרה: "בגלל שאנחנו מישראל ואוסטרליה, אני וכריס מעריכים את העובדה שסרטים חוצים גבולות". זו היתה ההופעה הפומבית הראשונה של גדות מאז שהכריזה על ההיריון שלה. עם בטן קצת בולטת ושמלה כסופה-שחורה, היא נראתה מעולה וכמו תמיד - כוכבת.

מציגה בטן הריונית ונראית מושלם. גל גדות
מציגה בטן הריונית ונראית מושלם. גל גדות
גנבו את ההצגה. הילדים של Stranger Things
גנבו את ההצגה. הילדים של Stranger Things
מפגינים זוגיות נוצצת. ראיין ריינולדס ובלייק לייבלי
מפגינים זוגיות נוצצת. ראיין ריינולדס ובלייק לייבלי
עוד זוג יפה. ג'סיקה בייל וג'סטין טימברלייק
עוד זוג יפה. ג'סיקה בייל וג'סטין טימברלייק
ראיין גוסלינג ואמה סטון, כוכבי הערב
ראיין גוסלינג ואמה סטון, כוכבי הערב

עוד ברשת סלבס:

הסדרות שאסור לכם לפספס ב-2017

עשרת הפרקים הכי טובים של שנת 2016

דנה זרמון מתלבשת עליכם: הטרנדים החמים של 2017