לכבוד יום ההולדת: הרגעים הגדולים בקריירה של בן אפלק

בן אפלק חוגג היום יום הולדת 45. הזדמנות טובה להיזכר בכמה מהרגעים המוצלחים (וגם כמה פחות מוצלחים) בקריירה שלו

בן אפלק
בן אפלק | צילום: באדיבות: yes

מאז תחילת הקריירה הקולנועית שלו ב1992, בן אפלק הפך לאחד הכוכבים הכי גדולים בהוליווד – וגם במדורי הרכילות. רומנים סוערים עם גווינת' פלטרו וג'ניפר לופז, נישואים לג'ניפר גארנר ואחריהם גם פרידה בעקבות ההתמכרות שלו לאלכוהול הימורים – הפכו את אפלק לאורח קבוע בצהובונים. יחד עם זאת, הוא גם הצליח לתחזק קריירה מרשימה ועניפה – רבת הישגים מרשימים לצד כמה אכזבות ואפילו כישלונות מחפירים. על התפקיד הגדול האחרון שלו בתור באטמן הדעות עדיין חלוקות וגם לא בטוח אם בכלל ימשיך לשחק את הדמות בסרטים שאחרי "ליגת הצדק" שייצא בנובמבר הקרוב, אבל לאורך השנים, הוא בהחלט עשה כמה תפקידים אחרים שראוי וכדאי להיזכר בהם.

עוד ברשת בידור ותרבות:

משחקי הכס: אז מי נמצא ברשימה של אריה ולמה?

כרטיס זוגי: למה במקום ליצור מתח "רוחות קרות" הצחיק אותנו?

נטלפיקס הזמינה סדרות נוספות מיוצרי פאודה

רגעי השיא

סיפורו של וויל האנטינג (1997) – בשלב הזה בקריירה שלו, אפלק כבר היה באמתחתו עם רשימה מכובדת יחסית של סרטים, כולל שניים שהפכו לקאלט: "עכברי הקניון" ו"לרדוף אחרי איימי", את שניהם יצר קווין סמית'. יחד עם זאת, 1997 היתה השנה בה הוליווד וגם הקהל באמת שמו לב אליו בפעם הראשונה. עם תקציב של עשרה מיליון דולר, "סיפורו של וויל האנטינג" הפך להיות ההצלחה המפתיעה של השנה, והפכה את יוצריו, אפלק וחברו הטוב מאט דיימון, לשמות הכי חמים בהוליווד. הסרט, שהשניים כתבו וגם כיכבו בו, גרף 225 מיליון דולר ברחבי העולם והיה מועמד לתשעה פרסי אוסקר – כולל לסרט הטוב ביותר. בפרס הזה הסרט אמנם לא זכה, אבל קיבל פיצוי בשתי קטגוריות אחרות: רובין וויליאמס שזכה על תפקיד המשנה שעשה בו וכמובן – אפלק ודיימון שקיבלו את פרס התסריט הטוב ביותר.

[youtube_embed youtube_id='Xv7eeMikM_w']

ארמגדון (1998) – אפלק חזר לטקס האוסקר כעבור שנה עם סרט נוסף שבו השתתף, "שייקספיר מאוהב". הסרט אמנם זכה בפרס הגדול, אך הפעם ההצלחה פחות יוחסה לאפלק עצמו. באותה שנה היתה לו הצלחה קולנועית אחרת, עצומה מבחינה כלכלית, שהפכה אותו באופן רשמי לשחקן הכי מבוקש של אותה התקופה. להצלחה ההיא קראו "ארמגדון", סרט האסונות שבו כיכבו גם ברוס וויליס וליב טיילר. "ארמגדון" הכניס רווחים של יותר מחצי מיליארד דולר ברחבי העולם והוכרז בתור הסרט הכי מצליח של אותה השנה. יחד עם זאת, לא הכל היה נוצץ – לצד לא מעט מועמדויות בטקסי פרסים שהתרכזו יותר בהצלחה כלכלית על פני איכות (טקס  פרסי הבלוקבאסטר ופרסי הMTV, לדוגמא), אפלק גם קיבל את המועמדות הראשונה שלו בטקס "פטל הזהב", שמוקדש לסרטים ולשחקנים הגרועים של אותה השנה. הפעם הוא היה מועמד בקטגוריית "הצמד הגרוע ביותר" לצידה של טיילר, אך לא זכה (הפרס הלך לליאונרדו דיקפריו שגילם תפקיד כפול ב"האיש במסיכת הברזל"). למזלו הרע, הרומן שלו עם הטקס המפוקפק הזה לא הסתיים כאן.

[youtube_embed youtube_id='kg_jH47u480']

הוליוודלנד (2006) – הסרט בו אפלק מגלם את ג'ורג' ריבס, השחקן שגילם את דמותו של סופרמן בסדרת טלוויזיה משנות החמישים, הגיעה בעיצומה של תקופה לא פשוטה עבור אפלק. אחרי שרשרת כישלונות קופתיים ארוכה, כוכבו בהוליווד דעך - שלא לומר הפך לבדיחה, ואפלק נחשב בעיני רבים לחבר הפחות מוצלח של מאט דיימון. לשמחתו של אפלק, גורלו של הוליוודלנד היה שונה מסרטיו הקודמים – הקהל אמנם התעלם ברובו מהסרט, אבל מהמבקרים הוא דווקא קיבל לא מעט הערכה. הביקורות פרגנו ואפלק אפילו קיבל מועמדות בקטגוריית שחקן המשנה בגלובוס הזהב. הוא אמנם לא זכה, אבל אין ספק שהקריירה שלו קיבלה זריקת מרץ קטנה.

[youtube_embed youtube_id='w3E37gWG960']

ארגו (2012) – 2012 היתה כנראה השנה הכי מוצלחת של אפלק מבחינת הקריירה שלו, כש"ארגו", הסרט אותו ביים ובו גם כיכב, הפך להיות יקיר טקס האוסקר של אותה השנה. כישורי הבימוי של אפלק זכו לשבחים עוד לפני כן, בזכות הסרטים "נראתה לאחרונה" ו"גנב עירוני", אבל ארגו היווה עבורו קפיצת מדרגה בכל מה שקשור להערכה מהקהל ומהקולגות שלו. "ארגו", שבמרכזו סיפור ההצלה של שישה דיפלומטים מטהארן בזמן משבר בני הערובה באיראן ב1979,  זכה להצלחה גדולה בקופות וגם כיכב בטקסי הפרסים השונים. אפלק זכה בפרס גלובוס הזהב על הבימוי שלו, אך ההפתעה הגדולה הגיעה בזמן הקראת המועמדויות לאוסקר, אז התברר שדווקא שם התעלמו ממנו לחלוטין. למרות האכזבה, אפלק התנחם בשבעה מועמדויות אחרות שהסרט קיבל, שהסתיימו בשלושה ניצחונות  - כולל החשוב ביותר, בקטגוריית פרס הסרט הטוב ביותר.

[youtube_embed youtube_id='JW3WfSFgrVY']

נעלמת (2014) – את הלהיטים שבהם אפלק היה מעורב בעשור שקדם ל"נעלמת", אפשר היה לספור על יחד אחת, לכן מן הסתם רווח לו כשהסרט הפך לשובר קופות. את ההצגה אמנם גנבה לו הכוכבת שלצידו, רוזמונד פייק, אבל הסרט בכל זאת נתן לו הצלחה קולנועית נוספת – פלוס סצינת עירום קצרצרה אך מדוברת מאוד.

[youtube_embed youtube_id='Ym3LB0lOJ0o']

רגע פחות מוצלח

אהבה מחוץ לחוק (2003) – התואר המפוקפק של רגע השפל בקריירה של אפלק הולך, איך לא, לסרט "אהבה מחוץ לחוק", שם כיכב לצד בת זוגו דאז, ג'ניפר לופז. זהו מן הסתם פרויקט שכל המעורבים בו היו רוצים לשכח ולמחוק מהרזומה שלהם. אפלק מגלם בסרט רוצח שכיר שמתאהב באשה לסבית (לופז) תוך כדי ניסיון חטיפה של אחיו המוגבל שכלית של התובע המחוזי (אל פאצ'ינו). הסרט נחשב עד היום לאחד הסרטים הגרועים ביותר שיצאו אי פעם וגם היה כישלון כלכלי עצום – הכנסות של 7.3 מיליון דולר לעומת תקציב 75 מיליון. הסרט קיבל תשעה מועמדויות בטקס פטל הזהב של אותה השנה וזכה בשש קטגוריות, כולל לסרט והשחקנים הגרועים ביותר. בטקס שנערך שנה לאחר מכן הוא גם קיבל את הפרס הלא מכובד בכלל בקטגוריית "הסרט הגרוע ביותר של 25 השנים האחרונות". לא נעים. אפלק יכול להתנחם בכך שב2014 הוא זכה בראזי נוסף – הפעם חיובי יותר, בקטגורית השחקן שהכי השתפר (על תפקידיו ב"ארגו" ונעלמת"). לרוע מזלו – בשנה שעברה הרומן שלו עם הראזי שוב ירד לפסים שליליים והוא קיבל פרס נוסף, בקטגוריית "הצמד הגרוע ביותר" יחד עם הנרי קאביל על "באטמן נגד סופרמן".

[youtube_embed youtube_id='XMkVRF5BsxQ']