"נבסו" זכתה באמי הבינלאומי: "הרגשה נפלאה, האנרגיות מטורפות"

הסדרה הישראלית של יוסי וואסה, וסרט תיעודי שצולם בהולנד על הסופר הישראלי אתגר קרת, היו בין הזוכים בטקס פרסי האמי הבינלאומי שנערך הלילה. האזינו לראיון עם וואסה

צוות הסדרה נבסו לאחר הזכייה באמי הבינלאומי
צוות הסדרה נבסו לאחר הזכייה באמי הבינלאומי | צילום: יח"צ

הסדרה הישראלית "נבסו", של יוסי ואסה, היתה הלילה בין הזוכות הגדולות בטקס פרסי האמי הבינלאומי ה-46 שנערך בניו יורק; הצלחה ישראלית נוספת נרשמה כאשר סרט תיעודי הולנדי על חייו של הסופר אתגר קרת זכה בפרס המשדר האמנותי.

 

ואסה, שהסדרה שלו עוסקת במשפחה מעורבת ובה גבר ממוצא אתיופי ואשה ממוצא אשכנזי, אמר לתוכנית "בוקר אור" בראיון מניו יורק: "האנרגיה מטורפת כאן וקשה לישון. ברגע שנפתחה המעטפה ונאמר השם שלנו, היינו באותו המתח שהיה כל הזמן, הרגשנו כמו נאשם שעומד למשפט ומקבל את גזר הדין. זו היתה הרגשה נפלאה להיות זכאים וזוכים, השמחה היתה גדולה".

 

יוסי וואסה עם הפרס הלילה.
יוסי וואסה עם הפרס הלילה. "הרגשנו כמו נאשם, ויצאנו זכאים" | צילום: יח"צ

הסדרה של ואסה כבר נרכשה על ידי פוקס שתתאים אותה למתיחות הבין-גזעית בארה"ב - כאשר בת' ברס וביניאם ביזונה יככבו בגרסה מקומית שתתאר זוגיות בין פליט אתיופי לאשה מהמערב התיכון. "הגדולה של הסדרה הזו היא שהיא מתקשרת עם הרבה אנשים מחוץ לישראל, מתרבויות אחרות", אמר וואסה הבוקר לערוץ עשר, "אנשים מתחברים למקומות שאנחנו עוסקים בהם ומעלים אותם, לתרבויות ומפגשים, דברים שקורים היום בכל מקום. גם תוך כדי הרגשנו את האווירה שאנשים מדברים על הסדרה". הוא פירגן לחנה לסלאו: "היא מפגש תרבותי משל עצמו".

 

שרת התרבות והספורט מירי רגב פרגנה אף היא לוואסה: "הסדרה 'נבסו' מתמודדת באמצעות הומור משובח מול הדיעות הקדומות כלפי העדה האתיופית המסורתית - דעות הקיימות עדיין בחברה הישראלית. שאפו לוואסה, ליוצרות וליוצרים האחרים הלוקחים חלק בסדרה. מזל טוב גם לאתגר קרת. אנחנו על המפה ונישאר על המפה בזכות היוצרות והיוצרים המשובחים שלנו".

 

את הטקס הנחה הארי קונדאבולו, הידוע כקולו של "אפו" ההודי בסדרה "הסימפסונס" וסרט הדוקו שנעשה על דמותו של "אפו". "אין כאן מפסידים אמיתיים", אמר, "כי כולכם הצלחתם לעבור את משטרת ההגירה בכניסה לארה"ב". בין הזוכים הנוספים בטקס היו ההפקה הבריטית Man in an Orange Shirt בכיכובה של ואנסה רדגרייב, הנסובה סביב שני סיפורי אהבה חד-מיניים מהעבר ומההווה, שזכה בפרס הסרט/מיני-סדרה, ו-Money Heist מספרד שזכתה בפרס סדרת הדרמה הטובה ביותר. "The Payback" מפורטוגל זכתה בפרס הטלנובלה הטובה ביותר.