אירוויזיון 2019 יתקיים רשמית בתל אביב, הגמר ב-18 במאי

לאחר חודשים של דיונים וביקורים, חילופי מסרים עם הממשלה ותככים פוליטיים, הודיע איגוד השידור האירופי על החלטתו בנוגע לאירוויזיון הקרוב - אותו תארח ישראל

נטע ברזילי זוכה באירוויזיון 2018
נטע ברזילי זוכה באירוויזיון 2018 | צילום: Andres Putting, eurovision.tv

ארבעה חודשים בדיוק לאחר זכייתה של נטע ברזילי באירוויזיון 2018, הודיע היום (רביעי) איגוד השידור האירופי כי גמר אירוויזיון 2019 ייערך ב-18 במאי בתל אביב. חצאי הגמר ייערכו ב-14 וב-16 במאי.

 

"כפי שהובטח, עיריית תל אביב-יפו תממן את האולמות בהם יתקיימו שלושת האירועים אשר ישודרו בשידור חי לכל העולם; שני אירועי חצי גמר ואירוע גמר ב"אקספו תל אביב - המרכז הבין-לאומי לכנסים ותערוכות", נמסר מעיריית תל אביב. "כמו כן, תקיים העירייה בין היתר מספר אירועים מרכזיים: טקס פתיחה ואירוע "השטיח האדום" ברחבת מוזיאון תל אביב לאומנות. טקס חילופי מפתחות הערים והגרלת חצאי הגמר בבית העיר ההיסטורי ברחוב ביאליק. גולת הכותרת- הקמת כפר האירוויזיון, "היורו ויליג'", בפארק צ'ארלס קלור, שיהיה פתוח לקהל הרחב למשך כ-10 ימים ויכלול הופעות של כוכבי עבר והווה של התחרות, מזון ושתייה והקרנות של חצאי הגמר והגמר".

 

"לקראת האירוויזיון מתכננת העירייה להקים את עיר האירווזיונים הגדולה בעולם", מסרו מעיריית תל אביב. "על פי נתונים מערים מארחות בעבר, קיים צפי להגעתם של כ-20 אלף תיירים לטובת האירוויזיון, אשר צפויים להכניס כ-100 מיליון ₪ ישירות לעיר".

 

שר התקשורת, איוב קרא, מסר בתגובה על ההחלטה: "אני מברך על החלטת איגוד השידור האירופאי EBU לקיים את האירוויזיון בת"א. אני בטוח שהן העיר המארחת והן הגוף המשדר יעשו עבודה טובה ומקצועית ויאדירו את שמה של ישראל בעולם. זוהי הזדמנות פז לארח בישראל עשרות אלפי תיירים ותחרות בינ"ל מושקעת - ולעשות זאת על הצד הטוב ביותר".

 

שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה להחלטה על אירוח האירוויזיון בתל אביב ואמרה: "כפי שאמרתי בתחילת הדרך, חשבתי שנכון שירושלים בירת ישראל תארח את האירוויזיון. מרגע שהתקבלה ההחלטה על אירוח האירוויזיון בתל אביב, אין לי ספק שמדינת ישראל והעיר תל אביב יארחו את האירוויזיון בצורה הטובה והמכובדת ביותר. מאחלת הצלחה לתאגיד השידור שאמון על ההפקה ומאחלת כמובן הצלחה גם לביצוע הישראלי שייצג אותנו בתחרות".

 

ראש עיריית תל אביב, רון חודאי, על ההחלטה לקיים את התחרות בעיר: "שמחים לארח את אירוויזיון 2019 בתל אביב יפו. אני מבטיח לכם שהוא יהיה חי, בועט, ונונסטופ - בדיוק כמו העיר שלנו".

 

ברזילי זכתה באירוע שנערך בפורטוגל במאי האחרון, ומאז סערה הארץ סביב אירוח האירוויזיון, שאיגד לתוכו, כך נדמה, את כל הנושאים הבוערים בישראל: החל מנסיונה של הממשלה לזכות במעורבות יתר בתאגיד עד כדי פיצולו, צעד שנבלם במטרה להשאיר את האירוויזיון בישראל; דרך ההכרה בירושלים כבירת ישראל, ולאחר מכן הקרב על השבת; ועד לקריאות הבינלאומיות לחרם על המדינה, ומנגד לדרישת מארגני האירוויזיון מישראל שלא להגביל כניסה של אנשים על רקע דעתם ופעילותם.

 

אתמול העביר ראש הממשלה בנימין נתניהו את סמכויות הטיפול בתנאי איגוד השידור האירופי לשר התקשורת איוב קרא, שצפוי להעביר לאירופים מסמך חתום בדבר קבלת התנאים בימים הקרובים.

 

תל אביב, ירושלים, חיפה ואילת הציעו את עצמן כמועמדות לאירוח, וכולן הציגו פתרונות יצירתיים מאחר וישראל לא עמדה בקריטריון של אולם מקורה עם 20 אלף מקומות. בסופו של דבר, כאמור, ולאחר ביקורים בישראל של ראשי הגוף המארגן האירופי, נפל הפור - והמעריצים מקבלים מספיק זמן מראש להתחיל בהכנות.