השבוע זה קורה: "כתום זה השחור החדש" חוזרת לעונה שישית

הסדרה האהובה בעונה חדשה, זיגי מארלי בישראל וגם: התקווה 6 בחינם בנמל • כל ההמלצות לבילוי השבוע

"כתום זה השחור החדש"
"כתום זה השחור החדש" | צילום: יח"צ

מוזיקה: חוגגים עם "התקווה 6"

 

מתי: 31.07

איפה: נמל תל-אביב

נמל תל-אביב מזמין את הקהל הרחב לחגוג את הקיץ עם הלהקה המצליחה והאהובה, "התקווה 6". שילוב מושלם בין בריזת הים של הנמל למסיבה חיה עם שירים מעולים שעושים שמח.

 

"התקווה 6" מיצבה את עצמה בשנים האחרונות כלהקה מצליחה בזכות 6 אלבומים, 2 אלבומי זהב רצופים ו-3 שנים רצוף הלהקה האהובה על מתגייסי וחיילי צה"ל, זוכת כל תואר אפשרי במוזיקה הישראלית ,מאות הופעות בארץ ובחו"ל והופעות ענק בפסטיבלים. המופע כולל את הלהיטים: "הכי ישראלי", "הכול עוד לפני", "אני אשיר לך שיר" "עוד פעם פעם", "מה שיהיה יהיה", "אם אפגוש את אלוהים", "קופנגן", "משהו נעים לנשמה" ורבים נוספים.

 

** הכניסה חופשית **

 

במה: תמונות יפואות וישראליות

 

מתי: 30.07

איפה: צוותא 3, תל-אביב

 

מופע ספרות מיצירתו של מנחם תלמי

מנחם תלמי הוא סופר ישראלי פורה, שמוכר בעיקר בזכות יצירתו המתארת את הדמויות שחיות על גבול הפשע. בחוש מיוחד לשפה העשירה של תת התרבות הזו, ובמחקר ובכתיבה מן השטח, מתאר מנחם תלמי ביצירותיו עולם צבעוני ומרתק של ישראל הלא מוכרת. חלק חשוב נוסף ביצירתו הספרותית: תיאורי חוויותיו ממלחמת השיחרור בסיפורים עוצמתיים, בעלי משמעות בשנת ה-70 לישראל.

 

עורך ומנחה: מאיר עוזיאל
בהשתתפות: רמי ברוך, אלכס אנסקי, שמעון מימרן, תמר לבני, איציק גבאי ועוד.
פסנתר: רועי זוארץ

 

מחיר: 90₪

 

כרטיסים ניתן לרכוש כאן

 

מנחם תלמי
מנחם תלמי | צילום: יח"צ

טלוויזיה: כתום זה השחור החדש עונה 6

 

מתי ואיפה: החל מה-28.07 בHOT HBO ו-Xtra VOD

 

"כתום זה השחור החדש" ("Orange Is the New Black"), הדרמה הקומית של "נטפליקס", חברת "ליונסגייט" והיוצרת זוכת ה"אמי" ג'נג'י קוהאן ("העשב של השכן"), חוזרת לעונה שישית שתשודר בצמוד לארה"ב רק ב-HOT VOD וב-HOT HBO.

 

הסדרה, שגרפה מאז עלייתה ארבעה פרסי "אמי", חמישה פרסי "סאג", שלושה פרסי בחירת המבקרים ושש מועמדויות ל"גלובוס הזהב", חודשה כבר על ידי "נטפליקס" לעונה שביעית שתעלה בשנה הבאה.

 

"כתום זה השחור החדש" עוסקת בעלילותיהן של אסירות בכלא הפדראלי ליצ'פילד, בצרותיהן היומיומיות, בדרמות המרתקות וברגעים המצחיקים עד דמעות. אנסמבל נשי משובח ועטור פרסים מוביל את הסדרה, בראשו טיילור שילינג ("ארגו") המגלמת את פייפר צ'פמן, יאפית ניו יורקית המרצה עונש מאסר על מעורבותה בעסקת סמים.

 

אחרי מאורעות העונה החמישית, שעסקה במרד בן 72 שעות שהנהיגו האסירות בליצ'פילד, נפתחת העונה השישית בכלא חדש והרבה פחות ליברלי. האסירות נאלצות להסתגל לתנאים קשים ולבנות מחדש את יחסי הכוחות, ומגלות שעליהן לשלם מחיר כבד על ההתקוממות - וגם על החברויות שבחרו לשמור או לפרק באותם שלושה ימים גורליים.

 

העונה ישובו לככב קייט מלגרו ("מסע בין כוכבים: וויאג'ר"), לורה פרפון ("מופע שנות השבעים"), זוכת ה"אמי" אוזו אדובה, דאשה פולנק ("ג'וי"), לאוורן קוקס ("מופע הטלוויזיה של רוקי"), דניאל ברוקס ("אנגרי בירדס"), אדריאן סי. מור, טיירן מנינג ("8 מייל"), סלניס לביה ("Custody"), יעל סטון ("אני עצמי ואני"), ליה דלריה ("כמעט 18"), ניק סנדואו ("שוטרים בדם"), נטשה ליון ("אמריקן פאי") ועוד. אל הקאסט תצטרף העונה גם רבקה נוקס ("בול").

 

מוזיקה: זיגי מארלי בישראל

 

מתי: 01.08, 21:00

איפה: זאפה אמפי שוני

 

את זיגי לא צריך להכיר לכם, הראסטה הבכורה של בוב מארלי נכנס לנעלי אביו בטבעיות והפך לאחד מאומני הרגאיי המוערכים ביותר בעולם בזכות עצמו. הוא פרץ את דרכו תחת הצל הענק של אביו ועדיין נשאר נאמן לרוטס רגאיי המסורתי ומפיץ את בשורת הרגאיי בכל העולם, בדומה לאביו. האב כמו הכין את הבן לרשת את מקומו שכבר לימד אותו לנגן בגיל 8 והושיב את הזאטוט בהקלטות המיתולוגיות של ה wailers שהיה בן 10. הוא כתב לו ולחלק מבניו האחרים את השיר שהכיר אותם לעולם "Children Playing in the Streets" ואגדה נולדה. עם מטען גנטי כזה וניסיון מוזיקלי מעורר קינאה מינקות לא פלא שהוא זכה בלא פחות מ8 פרסי גראמי, עם 14 מועמדויות נוספות והגיע למצעד ה Top us 40, הישג שאפילו הוריו לא זכו לו.

 

ההרכב לבית מארלי שקיבל את השם Ziggy and the Melody Makers, עם האחים סדלה, סטיבן ושרון הוציא LP ראשון עוד לפני שזיגי היה בן 17, אלבומיהם Conscious Party הפכו לסנסציה בינלאומית וזיכו אותם בשני פרסי גראמי רצופים והם פרצו לשוק העולמי. הם המשיכו ליצור יחד אלבומים נושאי פרסים כמו וב2003 זיגי הוציא את אלבום הסולו הראשון שלו עם אירוחים של פלי וג'ון פרושיאנטה מרד הוט צ'ילי פפרז האלבום קיבל ניחוח רוקיסטי לביט הג'מייקני של זיגי שמעיד על האומץ והסקרנות המוזיקלית שלו. האלבום הבא הוסיף לו גראמי נוסף לאוסף. זיגי המשיך ליצור, להופיע, ולהרחיב את הברנד המשפחתי עם,חברת התקליטים שלו Tuff Gong Worldwide ולהיות נועז ומעורר מחשבה עם פרויקטים כמו הקומיקס ופעילות התנדבותית חוצה יבשות., One Bright Day Fallen Is Babylon Dragonfly, Love Is My Religion marijuana man

 

האלבום האחרון שלו מ2016 שנקראכמי שאינו זקוק יותר לכותרות ,זיכה אותו בגראמי נוסף. זיגי שומר על קשרים מיוחדים עם ישראל ומגדל את ילדיו מנישואיו לישראלית במסורות הקרובות של היהדות ודת הראסטפרי וזה יהיה הביקור הרביעי שלו בישראל. בפשטות על שמו

 

מחיר: 239₪


כרטיסים ניתן לרכוש כאן