רוזאן מציגה: מי שגזען פעם אחת, כבר לא יכול להיגמל מזה

הקומיקאית האמריקנית, שהסתבכה בציוץ גזעני נגד העוזרת של אובמה ותוכניתה בוטלה, קיבלה שיעור חשוב בהבדל בין שנות ה-80 העליזות לפוליטיקלי קורקט של ימינו

רוזאן בר
רוזאן בר | צילום: חדשות 10

הסיבה לביטול התוכנית, שרק לאחרונה סיימה את עונת הקאמבק הראשונה שלה עם נתוני צפייה מרשימים: השוואה שערכה רוזאן בר בטוויטר בין ואלרי ג'ארט, לשעבר אחת מיועצות הנשיא אובמה, לבין קוף. היא כינתה אותה תוצאה של זיווג בין הסרט "כוכב הקופים", לאחים המוסלמים". מיד עם פרוץ השערורייה צייצה רוזן כי היא מתנצלת מעומק הלב, והבטיחה להתנתק מטוויטר. ולכאורה בזה היתה אמורה הפרשה להסתיים - בהוליווד מדיניות של אפס סובלנות להתבטאויות גזעניות, ובכל מקרה אם הרשת לא היתה מורידה את התוכנית - סביר שהיתה מאבדת במהרה את המפרסמים הגדולים שלה. אבל, רוזאן, מסתבר, התקשתה להתנתק מטוויטר למרות הבטחתה. היא צייצה הלילה יותר ממאה פעמים - בחלק מהציוצים, חזרה על ההתנצלות. באחרים, היתה פחות חד משמעית. "אני לא גזענית, אני פשוט אידיוטית שסיפרה בדיחה לא מוצלחת", כתבה באחד מהם. ואפילו טענה שצייצה את הבדיחה כשהיא תחת השפעת "אמביין", תרופה למניעת נדודי שינה, ושקומיקאים אחרים אמרו דברים גרועים הרבה יותר שהתקבלו בסלחנות, ואילו לה התעשייה מתנכלת כי היא תומכת של דונלד טראמפ.

רק שאז צץ הציוץ הזה - מלפני חמש שנים - ובו התבטאות גזענית נוספת של רוזאן נגד שחורים. הפעם נגד סוזן רייס, לשעבר היועצת לביטחון לאומי של הנשיא אובמה, אותה היא כינתה "גבר עם ביצי קוף גדולות ומתנדנדות". הסדרה "רוזאן" חזרה למסך הקטן רק לפני כמה חודשים. ומיד עם שידור הפרק הראשון של העונה המחודשת, הפכה שוב בר לאחת הכוכבות הגדולות של הרשת - ממש כמו שהייתה לפני 20 שנה. אבל כוכבת הסדרה שכחה שהוליווד, והעולם כולו כבר מזמן לא בשנות ה-80. ושהמיידיות של הרשתות החברתיות, יכולות להרים או להפיל קריירה - בציוץ אחד.
ואיך אפשר לצלוח סערת טוויטר כזו ללא התייחסות של הצייצן המפורסם בעולם - שרוזאן ידועה כתומכת פוליטית שלו?

"נשיא ABC התקשר לואלרי ג׳ארט כדי לומר לה שדבריה של רוזאן אינם נסבלים על הרשת״, כתב טראמפ בטוויטר הערב. מעניין למה הוא מעולם לא התקשר אליי כדי להתנצל על דברים איומים שנאמרו עליי בשידורים שלו? או שאולי פשוט החמצתי את השיחה ממנו".