בעוד שבוע בדיוק זה קורה: ALT-J מגיעים לישראל!

סנסציית הרוק מגיעה לישראל, דוקו חינם ביפו וגם: הקספרים חוגגים 25 שנים של פעילות • כל ההמלצות לבילוי השבוע

ALT-J
Alt J | צילום: יח"צ

סרט: "ווסטווד" בגן הפסגה


מתי: 24.05, 20:30

איפה: גן הפסגה, יפו

 

 

"פסטיבל דוקאביב" חוזר לגן הפסגה! במסגרת הפסטיבל תתקיים בגן הפסגה תחת כיפת השמיים הקרנה פתוחה של הסרט "וסטווד". הסרט מספר על מעצבת האופנה ואשת העסקים הבריטים ויויאן וסטווד בת ה 77 אשר הכניסה את סגנונות הפאנק והגל החדש למיינסטרים. לפני ההקרנה יוקרן הסרט הקצר صناديق - קופסאות, שנוצר במסגרת דוקו יאנג יפו. דוקו יאנג יפו הוא פרויקט של עמותת דוקאביב בתמיכת שגרירות ארה"ב, אשר מטרתו לקדם יצירה דוקומנטרית בקרב בני נוער ערבים ויהודים המעורבים בפעילות חברתית משותפת ביפו.

 

** הכניסה חופשית **

 

ווסטווד
ווסטווד | צילום: קרדיט: DOGWOOF

מיוחד: שירת הייקו בבית ביאליק: ערב מיוחד עם משוררי "ירח חסר"


מתי: 24.05, 20:00

איפה: בית ביאליק, תל-אביב

 

 

בעולם הספרות היפני נהוג לומר כי השירה הקצרה היא ילדתה של הארוכה. מתוך המשפטים הארוכים והתיאורים המרהיבים, אשר ניסו להקיף את העולם במוטת יומרתם, נותרו קרעים יפים וצלולים, שקולעים ללב העניין יותר מכל שיטפון מילולי. השתלחות השפה, יומרתה להקיף ולתאר את כל שניתן, התשוקה לתיאור המושלם, השיבו את השירה אל האמירה האחת, הצלולה והעמוקה.

 

בזמן זה או אחר, בין קיוטו לטוקיו של המאות ה-13 עד ה-18, פסקו רבים מן המשוררים מהשאיפה להארכת הדברים, אך האריכו את מבטם - את שהייתם ברגע האחד. המשוררים האלה פסקו מניתורים פואטיים אל מחוזות הדמיון, וצללו אל העומק האינסופי של מה שנוכח מולם.

 

רוח ההייקו אינה שוכנת במוטת כנפי השפה, כי אם בדממתן הפועלת של מילים ספורות ומדויקות. משורר ההייקו אינו פוער במילותיו סדק בעולם אך גם אינו שואף לאיחוי קרעיו. בעת שמחה, יתכן ויכתוב אודות הר יושינו: כיצד האביב מתעורר בין ענפים קפואים. בעת עצב וכאב, יתכן ויכתוב על הסדקים הארוכים שבכפות ידיו, על ספסלי העץ הבודדים בפארק בלילה. ואולי על הוריו.

 

 

הערב יעסוק בקריאת שירי הייקו, שאלות ותשובות מעולם הזן, שיחה משותפת על ירח חסר, צל אקליפטוס וחרקים שרים; וכן דברים אודות מקורות ההייקו היפני ועל הופעתו המחודשת והרעננה בישראל בשנים האחרונות.

 

מחיר: 30₪

 



הייקו בבית ביאליק
הייקו בבית ביאליק | צילום: יח"צ

במה: לאורך כל הלילה


מתי: 25.05, 22:00

איפה: צוותא 2

 

 

מחזה אירוני וקברטי על מהות האנושיות. המחזה מגולל את סיפורן של נשים גרמניות מעליית הנאציזם לשלטון ועד תבוסת גרמניה במלחמת העולם ה-2.

מנחת הערב מכוונת זרקור על 4 דמויות, דרכן אנו מתוודעים מצד אחד לכרוניקה הפנימית שהובילה חלק מהאוכלוסייה להיסחף אחר הבטחות המפלגה הנאצית ולשתף עמה פעולה ומהצד השני לסיפורן של אלה שעל אף היותן גרמניות, הפכו לקורבנות המלחמה. כל זאת בסגנון הקברט הפוליטי של שנות ה-30, בליווי שירים ומערכונים סרקסטיים.

משתתפות: לירון כרמיאל, נועה לפידות, אלכסה לרנר, מיכל מאיר דבירי, מאשה שמוליאן

 

מחיר: 50₪


לפרטים נוספים וכרטיסים לחצו כאן

 

לאורך כל הלילה
לאורך כל הלילה | צילום: יח"צ

מוזיקה: alt-J בישראל


מתי: 29.05, פתיחת שערים: 18:00

איפה: גני התערוכה, תל-אביב

 

סנסציות הרוק - אלקטרוניקה חוזרת לתל אביב עם אלבום חדש RELAXER ומופע אודיו - ויזואלי מרהיב לערב חד-פעמי בגני התערוכה עם אורחות מיוחדת: WARPRINT.

 

אלט ג׳יי הם אחת מהדוגמאות הנדירות בהן הטעם העולמי דווקא מתיישר עם הטעם המקומי. כשהגיעו לכאן בסיבוב הראשון, אלט ג׳י אמנם כבר היו להקת אולמות ופסטיבלים קבועה, אך תנועה דומה של מעל 24,000 צופים ביומיים, עם סולד-אאוט מהדהד בתוך שעות - עוד לא הייתה מנת חלקם הקבועה של השלישייה הבריטית.

 

בשנים שעברו מאז אותן ההופעות העולם תפס את מה שהקהל בארץ הבין עוד לפני - אלט ג׳יי הם אחת התופעות החשובות, העמוקות והמרעננות בנות זמננו. בשנה האחרונה, עם סיבוב הופעות שכולל את הארנות הענקיות והאולמות המטורפים ביותר באירופה דוגמת הO2 בלונדון ועם טור אמריקאי מפואר מאחוריהם, אין ספק שהגיע הזמן שאלט ג׳יי יחזירו לקהל המקומי על האהבה, וישובו להופעה חד - פעמית בגני-התערוכה. אלט ג׳יי מגיעים עם אלבום חדש - Relaxer - שלוקח את הסאונד החלומי והקצבי שלהם, ומתרגם אותו לכיוונים שונים וחדשים - חלקם מלוכלכים יותר, חלקם אקספרמנטליים יותר, אך הDNA האלקטרו - פולק - פסיכדלי האהוב נשמר והסאונד העמוק והגדול אף השתבח. השירה הרכה של הסולן ג׳ו ניומן צירפה לרפרטואר השירים הענף של הלהקה מתנות יקרות ערך למעריצים, דוגמת - 3WW הנסיוני, In Cold Blood הקליט והגרסא המעולה לקלאסיקה - House Of The Rising Sun.

 

מופע פותח - Warpaint


מחיר: 334₪


לרכישת כרטיסים לחצו כאן

 


מוזיקה: מופע הארנבות של ד"ר קספר חוגגים 25 שנה של פעילות


מתי: 25.05, תחילת מופע: 14:00

איפה: בארבי, תל-אביב

 

אחת מלהקות הרוק הישראליות הגדולות בכל הזמנים חוגגת 25 שנה של פעילות.

 

לצד כל הלהיטים הגדולים ינגנו הקספרים מהרפורטואר הרחב שלהם שירים שלא בוצעו בהופעות בשנים האחרונות.

 

מחיר: 105₪


כרטיסים ניתן לרכוש כאן