אוהבים את האירוויזיון? זה האירוע שאסור לכם להחמיץ

פסטיבל מוזיקה מרשים במצפה רמון, אושרי כהן עושה קפקא וגם: כל הפרטים על אירוע ההקרנה של האירוויזיון בירושלים • כל ההמלצות לבילוי השבוע

נטע ברזילי
נטע ברזילי | צילום: צילום מסך

מיוחד: אפוקליפסה כמעט: ערב קוקטיילים, מוזיקה ופרפורמנס ליום שאחרי

 

מתי: 10.05, 20:00

איפה: מוזיאון פתח תקווה לאומנות

 

השנה, 2065. מעוז ההומו-ספיינס האחרון שנותר מתקבץ בין הריסות פתח תקוה לרגע אחרון של חגיגות גלאמור ושאריות נצנצים דהויות לפני קיצו הבלתי נמנע של המין האנושי.

 

ב10 במאי יתקיים במוזיאון פתח תקוה לאמנות ערב לקראת נעילה חגיגי במיוחד לתערוכה "נתיב האבדון, חורף 2065״ של האמן בני אפרת ולתערוכה "פעם אחת, פעמה, שנייה״ של גיא גולדשטיין. במהלך הערב יתארחו מרצים, משוררים, מוזיקאים ופרפורמרים למרתון של מופעים קצרים בנושא דיסאוטופיה ותרחישים אפוקליפטיים שונים. האירוע יעוצב כבר משקאות אפלולי לאחר אסון טבע ובניחוח טראש מלנכולי. בר קוקטיילים מיוחד יפתח ברחבת האירוע על ידי מיקסולוג מומחה שירקח ויגיש קוקטייל מיוחד לחגיגות ״סוף העולם״. הערב ילווה בתיקלוט קטסטרופלי במיוחד וימשיך למסיבה בחלל המוזיאון.

 

את האירוע תנחה אורית ממרוד וישתתפו בו: דר׳ מור אלט שולר - על ההיסטוריה של חישובי קיצים לאורך ההיסטוריה, גידי לבנה - אמן חושים וקוסם מן העתיד, בסדרה של תעתועי זמן ומרחב. הגמל -דמות פיקטיבית פרי עטו של הפרפורמר ואיש התיאטרון אריאל ברונז בקטע שירה מחתרתי ואפל, אסיף שרתוק - כותבת ואמנית סטנד אפ במניפסט רשמי לקראת סוף העולם וג׳ואנה ג׳ונס - אמנית פרפורמנס במיצג שמאני אינטראקטיבי לאורך האירוע.

 

מחיר: 40₪ (קוקטייל ראשון חינם)

 

כרטיסים ניתן להשיג כאן

 

נתיב האבדון, חורף 2065 - בני אפרת ( צילום: יח
נתיב האבדון, חורף 2065 - בני אפרת ( צילום: יח"צ) | צילום: צילום: יח"צ

מוזיקה: איה כורם | 2023

 

מתי: 10.5, 20:30

איפה: אבן גבירול 71, תל-אביב

 

בליווי קריינות חיה, להקה מלאה, ו-וידאו ארט שנוצר במיוחד לאירוע זה, איה כורם מציגה את 2023 - מופע שהוא סיפור, סיפור שהוא מופע.

המופע יכלול שורה של אורחות מיוחדות: אפרת גוש, יעל דקלבאום, קרן הדר, איה זהבי פייגלין, עדי אולמנסקי, ואסתי זקהיים.

 

בבימויה של איה קפלן, במאית התאטרון עטורת השבחים, מקבל האלבום הייחודי והמרגש של כורם חיים משלו במופע סוחף ומרתק.

 

מחיר: 110₪ בקנייה מראש, 130₪ בקופה


כרטיסים ניתן לרכוש כאן

 

במה: "יום הדין": קומדיית אימת אבסורדית בהשראת "המשפט" מאת פרנץ קפקא

 

מתי: 09.05, 21:00

איפה: צוותא

 

דפיקה בדלת. מול יוסף ק' ניצבים שני שוטרים עם צו מעצר.
האישום: לא ידוע.
כך מתעורר יוסף ק' לאחר חגיגות יום הולדתו השלושים, נאשם ואינו יודע על מה.
מרגע זה הפכו חייו לסיוט מתמשך. גם כעת, שנה לאחר מכן, כשגזר הדין קרב, הוא נלחם כדי לטהר את עצמו מאותה אשמה בלתי ידועה.
אדם יחיד אל מול המערכת. יום הדין הגיע.

בהשראת "המשפט" מאת פרנץ קפקא.

משחק: אושרי כהן
מחזה ומוסיקה מקורית: יוסי אלקה
בימוי ודרמטורגיה: Opal

 

מחיר: 90₪

 

כרטיסים ניתן לרכוש כאן

 

"יום הדין"(צילום: יח"צ ) | צילום: צילום: יח"צ

מוזיקה: פסטיבל "אינטימדבר"

 

מתי: 10.05-12.05

איפה: מצפה רמון

 

המדבר הידידותי קורא לחובבי מוזיקה, תרבות ומשפחות: בסוף שבוע אחד מלא אווירה יתקיים פסטיבל אינטימדבר במצפה רמון, פסטיבל רב תחומי באווירה גרובית ומדברית המביא אל הקהל טעימות ממגוון עולמות תוכן אמנותיים - מוסיקה, תיאטרון, מחול, אמנות פלסטית, שירה, מופעי ילדים וסדנאות אמן. הדגש העיקרי בפסטיבל הוא על האינטימיות הנוצרת בין האמן ובין הקהל שבמקרים רבים מרגיש כמי שזכה להופעה פרטית.

 

הפסטיבל מתקיים זו השנה השישית ביוזמת המועצה המקומית מצפה רמון, תיירות הר הנגב ובשיתוף מועדון הג'אז, מרכז התרבות האנגר 'מעבר', מתנ"ס מצפה רמון ועוד. יותר מחצי מההופעות בפסטיבל פתוחות לקהל הרחב ללא תשלום!

 

תוכניית הפסטיבל השנה מגוונת והיא כוללת מופעים של אביתר בנאי, טונה, קרולינה ולהקת ארגמל במופע פתיחה חגיגי. בנוסף, יופיעו הרכבים ואמנים מישראל, איטליה, ארגנטינה ועוד. נגנים וירטואוזיים, סדנאות אמן על פסנתר וחליל, הרכבי אתנו-אלקטרוני, מופעי ג'אז, מסיבות צהריים, קבלת שבת מוזיקלית ושמחה, סדנאות ציור, קצב ותנועה, מופע אימפרוביזציה, חפלת רוקנרול, סיור בין אומני רובע דרכי הבשמים, ולראשונה בפסטיבל - בימת חוץ להופעות ברובע דרכי הבשמים, תחת כיפת השמיים!

 

המופעים והפעילויות למשפחות עם ילדים והמופעים מקבלים השנה תשומת לב מיוחדת וגם שם משלהם - 'אינטי-קידס', עם מופע הדגל - 'ילדים לנצח', בו עידו מוסרי וחברים ינגנו וישירו ביחד עם הקהל את השירים שכולם אוהבים - קלאסיקות ישראליות של יוצרים אהובים כמתי כספי, יוני רכטר, דני סנדרסון ועוד בביצועים משעשעים, עיבודים חדשים והמון הנאה לכל המשפחה.

 

כמו כן ייהנו הילדים מסדנת תנועה וריקודים מונחית, סיור ברובע דרכי הבשמים עם 'נתי הנבטי' - החקלאי המיתולוגי שיסביר על המקום בו הפסטיבל מתקיים ועל ההיסטוריה שלו, מעגל מתופפים מודרך לכל הגילאים, סדנת ציור אינטואיטיבי עם פסטלים וצבעי גואש על בריסטולים, סדנת הולה הופ ועוד.

 

מחיר: משתנה ממופע למופע (בין כניסה חופשית ל-60₪)

 

תכניה מלאה, כרטיסים ופרטים נוספים ניתן למצוא כאן

 

מיוחד: הקרנת האירוויזיון על מסך ענק

 

מתי:12.05, 21:45

איפה: סינמטק ירושלים

 

סינמטק ירושלים פותח לראשונה את שעריו לחגיגה מוסיקלית ויקרין בשידור חי על המסך הגדול את תחרות גמר האירוויזיון שתתקיים בליסבון, פורטוגל. ההקרנה מתקיימת בשיתוף תאגיד השידור "כאן".

 

האירוע שיתקיים ב- 12.5, החל מ 21:45 ואל תוך הלילה, פתוח לקהל הרחב במחיר סמלי של 10₪ לכרטיס עבור שריון מקום ומשקה ראשון ויאפשר לקהל הרחב לצפות יחדיו בשידור האירוויזיון באווירה חגיגית ובאיכות צפייה וסאונד משודרגים. לפני תחילת השידור יתקיים מופע דראג לחימום האווירה.

 

במהלך הערב יימכר אלכוהול במחיר של 10 ₪ בלבד

 

את ההקרנה ילווה צוות השידור של תאגיד "כאן"

 

מחיר: 10₪ (כולל משקה ראשון)


כרטיסים ניתן לרכוש כאן