שלומי שבת: "אין לי חוט שדרה מוזיקלי, ההתחלה היתה קשה מאוד"

לרגל מופע משותף עם הכוכב היווני ניקוס ורטיס, שיתקיים בישראל בעוד חודש וחצי, שלומי שבת מדבר על ההצלחה גם בגיל 63, אחרי 30 שנות קריירה - למרות שאין לו סגנון משלו

שלומי שבת בראיון לחדשות עשר
שלומי שבת בראיון לחדשות עשר | צילום: חדשות עשר

תמונתו הענקית של הכוכב היווני ניקוס ורטיס מקבלת את פניהם של המעריצים שששילמו אלפי אירו כדי לראות אותו מופיע במועדון הפרטי שלו שפתח באתונה. ולא רק בכסף משלמים על המופע הזה, אלא גם בשעות שינה - ורטיס עולה לבמה רק בשתיים בלילה.

 

גם ישראלים רבים מגיעים לאתונה במיוחד כדי לראות את ורטיס, שזוכה להצלחה גדולה בישראל. ב-21 ביוני הוא יופיע בפעם השישית - אחרי סיבוב הופעות משותף עם שרית חדד ואייל גולן שנגמר בסכסוך משפטי בין הצדדים, עוד מופע עם עידן רייכל שנגמר בדואט, ועכשיו הישראלי הבא על הכוונת הוא שלומי שבת, שהגיע לאתונה למועדון של ניקוס כדי להכיר ולהתחבר לפני שיתארח על הבמה שלו בהיכל מנורה.

 

ניקוס ושלומי מעולם לא הכירו, רק שמעו אחד על השני ואחד את השני דרך יוטיוב, אין להם גם יותר מדי זמן למפגש הזה, וגם לא את אותה שפת אם, אז איפה בכלל מתחילים להבין איך עובדים ביחד?

 

 

שלומי שבת וניקוס ורטיס בחזרות למופע משותף
שלומי שבת וניקוס ורטיס בחזרות למופע משותף | צילום: חדשות עשר

בעודם מדברים בלי מילים, מאחורי הקלעים, הקהל כבר מוכן לוורטיס - מופע החימום לקראתו נראה יותר כמו וגאס מאשר אתונה. כנראה שלא שמעו כאן על הביטוי "פחות זה יותר". בריכה שנפתחת מהבמה, מופעי אש ואקרובטים שמשתלשלים מהתקרה, - הם רק מנת הפתיחה למה שעוד צפוי בלילה הזה.

 

הבריכה נסגרת, המועדון כבר מלא, ויותר מאלפיים איש מוכנים לניקוס שסוף סוף עולה לבמה. ואם הבליינים במועדון של ניקוס לא הוציאו כבר אלפי אירו על השולחן, ועל בקבוקי האלכוהול, גם על הזכות לזרוק פרחים לעברו של הכוכב ששר על הבמה, הם מגהצים אשראי. דיילות שעוברות בין השולחנות מציעות לקהל לקנות מגש פרחים שאותם הם יזרקו לעבר ניקוס בתמורה לתודה ממנו.

 

שלומי שבת ידע תקופות טובות יותר וטובות פחות בקריירה שלו, אבל גל ההצלחה הנוכחי שהתחיל בשנת 2000 עם הלהיט "לכל אחד יש" הוא כבר מזמן לא גל, אלא מעין מצב מתמשך בעבור שבת שבגיל 63 לא מפסיק לעבוד, ושגם אחרי 30 שנות קריירה, עדיין לא ברור לאיזה ז'אנר הוא בכלל משתייך.

 

מדיניות הזרימה של שבת, מביאה אותו לשיתוף הפעולה עם ורטיס; במופע הגרנדיוזי במועדון שלו הוא נראה אמנם כמו ההיפך הגמור משלומי, אבל מבעד לתפאורה הנוצצת, הדמיון ביניהם דווקא גובר על השוני. שני אומנים שנמנעים מגינוני כוכבים, יודעים לעבוד קשה, נשארים עם האצבע על הדופק, ולא מתביישים לתת לקהל בדיוק את מה שהוא רוצה.