מפסטיבל הקולנוע האיטלקי ועד למסיבת בלוק: זה מה שעושים השבוע

סדרת המופת של HBO חוזרת, סרטים ירוקים בסינמטק, מסיבת בלוק מטורפת בשכונת התקווה וגם: פסטיבל הקולנוע האיטלקי משתלט על הסינמטקים • כל ההמלצות לבילוי השבוע

זרים מושלמים ,יוטיוב
זרים מושלמים ,יוטיוב | צילום: יוטיוב

קולנוע: פסטיבל צ'ינמה איטליקה 2018

 

מתי: 21.04-28.04

איפה: סינמטק תל-אביב, חיפה וירושלים

 

"צ'ינמה איטליה 2018", פסטיבל הקולנוע האיטלקי בישראל, בניהולם של רוני פלוס ודני מוג'ה, יתקיים זו השנה החמישית ב-21-28 באפריל בסינמטקים ברחבי הארץ: ירושלים, תל אביב, חיפה, וימשיך גם בחודש מאי בחולון, הרצליה, ראש פינה, ושדרות. הפסטיבל, נוצר מתוך שיתוף פעולה בין עמותת אדאמס איטליה-ישראל (ADAMS Itaila Israel) לבין המכון האיטלקי לתרבות בתל אביב, המכון האיטלקי לתרבות בחיפה, מכון לוצ'ה-צ'ינה ציטה (Istituto Luce Cinecittà) , עיריית תל-אביב יפו, עיריית חיפה, והסינמטקים הישראליים ובחסות שגרירות איטליה בישראל.

 

הפסטיבל שהפך למסורת מעניק לקהל הזדמנות להתוודע אל הקולנוע האיטלקי האיכותי העכשווי וההיסטורי ואל יצירות המופת של הקולנוע האיטלקי. "צ'ינמה איטליה 2018" יכלול שישים הקרנות ושלושה עשר סרטים איטלקיים: שמונה סרטים חדשים וחמש קלאסיקות.

 

יפתח את הפסטיבל הסרט "אהבה ועולם תחתון" של האחים מאנטי. הסרט, שזכה לאחרונה בפרס "האוסקר האיטלקי", הוא סרט מוזיקלי המספר על העולם התחתון של העיר נאפולי, ומצליח להרקיד גם את האכזריים שבמאפיונרים האיטלקיים. "שיר נפוליטני" של שני האחים יוצרי הסרט הוא זה אשר פתח את "צ'ינמה איטליה" הראשון בהקרנת בכורה עולמית ונקנה עקב כך להפצה בישראל.

 

עוד בפסטיבל, סרטים שזכו לביקורות ותהודה באיטליה ובעולם, ביניהם: "העדינות" של הבמאי ג'אני אמיליו הוותיק ו"כל מה שתרצה" של פרנצ'סקו ברוני הצעיר עוסקים בגיל השלישי ובפער דורות. "סדר הדברים" של אנדריאה סגרה חושף מדיניות צינית שאירופה מנהלת כלפי המהגרים האפריקאים המגיעים מהדרום. עלילת הסרט "א-צ'אמברה" של הבמאי ג'ונאס קאמפיניאנו מתרחשת בקרב קהילת הצוענים, בני הרומה, של דרום המגף וחושפת את חייו של בן 14 הנאלץ לקבל את תפקיד ראש המשפחה המורחבת.

 

הקולנוע הנשי מיוצג על ידי "סיפורים על אהבה שלא מן העולם" של הבמאית פנצ'סקה קומנצ'יני, שנוגעת כהרגלה בשאלות של נשיות בעולם עכשווי ועוסקת בבני זוג, שבעבר היו מאוהבים, אך עבור הצד הנשי הפרידה קשה עד בלתי נסבלת, ואילו הפן הגברי במערכת היחסים חושב שצריך להיות מציאותיים ולהמשיך הלאה.

 

כמו כן, יציג בפסטיבל הסרט "איזי" של אנדריאה מאנייני, אשר מספק לבאי הפסטיבל את הפן ההומוריסטי עם מסע אבסורדי שלוקח את צופי הסרט עד לאוקראינה. סרט נוסף המציג במסגרת "צ'ינמה איטליה" הוא של הבמאי פאולו ג'נובזה (המוכר מסרטו "זרים מושלמים"). סרטו החדש הוא "המקום", הבוחן עד כמה רחוק יסכים ללכת האדם על מנת להגשים את מאווייו הפרטיים. סרט זה חותם את התכנית עם אבסורד ואירוניה אכזריים.

 

בקולנוע הקלאסי, יוצגו השנה חמישה סרטים: "גונבי האופניים", אשר זכה בפרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר בשנת 1949; "גרמניה שנת אפס" של הבמאי הנודע רוברטו רוסליני, המציג את דיוקנה של גרמניה בשנים הסמוכות לנפילת המשטר הנאצי; "ללא רחמים", המספר על חייל אפרו-אמריקאי המתאהב בבחורה איטלקייה אשר הידרדרה לעולם התחתון ומוכן לסכן את חייו בשבילה; "האדמה רועדת", פורטרט סיציליאני סמי-דוקומנטרי של משפחת דייגים ענייה הנאבקת בעריצות סוחרי הדגים הסיטונאיים; "האורז המר" על זוג גנבים במנוסה, אשר מגלים כי הרכוש הגנוב מזויף. תחבולותיהם מסתיימות באופן קטלני.

 

בין אורחי הפסטיבל השנה: פאולו ג'נובזה (Paolo Genovese), במאי הסרט "זרים מושלמים" המציג את סרטו החדש זוכה האוסקר האיטלקי, "המקום"; אנדריאה סגרה (Andrea Segre), המגיע לישראל עם סרט פוליטי, "סדר הדברים", אשר הקרנותיו מלוות באי נחת מצד הגורמים הפוליטיים הרשמיים באירופה; ואנדריאה מאנייני (Andrea Magnani), אשר סרטו "איזי" מציג פן קליל יותר ואירוני עד מאוד של הקולנוע האיטלקי.

 

מחיר: משתנה

 

כרטיסים להקרנות בתל-אביב ניתן להשיג כאן, להקרנות בחיפה כאן ולהקרנות בירושלים כאן

 

מיוחד: בית הצעירים "ורדיאל 17" פותח את שעריו במסיבת בלוק מטורפת

 

מתי: 24.04, 18:30

איפה: בית הצעירים "ורדיאל 17", תל-אביב

 

 

עיריית תל אביב יפו גאה להציג את בית הצעירים החדש "ורדיאל 17" באירוע שכונתי יוצא דופן שיתקיים ביום שלישי ה-24 באפריל החל מהשעה 18:30 בנוכחות ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי ותושבי השכונה.

"ורדיאל 17" הנו חלק מרשת בתי הצעירים אותה מפעילה יחידת הצעירים העירונית ונותנת מענה לצעירים בגילאי 18-35. רשת זו כוללת את את בתי הצעירים "מזא"ה 9", "יפת 83" בעג'מי, "הספרייה" בכולבו שלום ובקרוב "קשת 2" בקרית שלום.

במהלך הערב יופיעו במסיבת בלוק D.J גל כדן, שי צברי טריו והמוזיקאים חן לוי, NOMKE ואדיר לוי, שלוקחים חלק מדי שבוע באקסלרטור הראשון מסוגו שמתארח ב"ורדיאל 17" ביוזמת עמותת 'סינתיסייזר'.

בתוך המרכז יתקיים מופע האימפרוביזציה "תמונות תקוואיות" עם שחקני הסטודיו של יורם לוינשטיין בשיתוף הקהל ותוצג תערוכת אינסטגרם to.the.tikva.market של ענבר מניניגר שמציגה את הזוויות המיוחדות של דרום העיר. והכל יחד עם ניחוחות וטעמים משוק התקווה בדוכני אוכל מפנקים.

הקמת "ורדיאל 17" מאפשרת לצעירים המתגוררים בשכונות דרום מזרח העיר לקיים מפגש קהילתי יום-יומי. המרכז ייתן במה לתכנים תרבותיים מגוונים, לסייע ליזמות חברתית וקהילתית, להעניק ליווי אישי וכישורי חיים ולעודד תרבות צעירה ומקומית.

 

** הכניסה חופשית **

 

גג ורדיאל 17 (צילום: ענבר מנינברג )
גג ורדיאל 17 (צילום: ענבר מנינברג ) | צילום: צילום: ענבר מנינברג

תיאטרון: תיאטרון מלנקי מציג:"הכסאות"

 

מתי: 22.04-23.04, 20:00

איפה: תיאטרון הבימה, תל-אביב

 

העלאה בפרשנות עכשווית למחזה מפורסם מאת אז'ן יונסקו - חלוץ תיאטרון האבסורד האירופי, ובין חשובי המחזאים בעולם במאה ה-20. זוג קשישים חיים יחד בבית מוקף מים מזה שבעים וחמש שנים. זה שנים אחדות שהקשיש שוקד על חיבור של בשורה חשובה לעולם. הזוג מארגן ערב חגיגי לאורחים חשובים, אשר במסגרתו, עתידה הבשורה להישמע מפיו של "נואם מקצועי".

 

תרגום: אלי סבג | עיבוד ובימוי: מיכאל טפליצקי | עיצוב תפאורה ותלבושות: פולינה אדמוב | מוסיקה: יבגני לויטאס | עיצוב תאורה: ודים קשרסקי | כוריאוגרפיה: נטלי שטנדלר

שחקנים: יבגניה שרובה, מיכאל טפליצקי, אינה סלביטקר ,פבל קרבצקי

 

מחיר: 120 ₪ בקופות, 96 ₪ לרוכשים באתר הבימה

 

כרטיסים ניתן לרכוש כאן

 

הכסאות - תיאטרון מלנקי(צילום: אנה וורונצובה )
הכסאות - תיאטרון מלנקי(צילום: אנה וורונצובה ) | צילום: צילום: אנה וורונצובה

טלוויזיה: ווסטוורלד - עונה 2

 

מתי: החל מה-23.04

איפה: yes, סלקום TV ו-HOT

 

"הביטו בעולם הזה. העולם היפהפה הזה. בנינו אותו ביחד. עולם שבו מתגשמים חלומות. עולם שבו תוכלו להיות חופשיים... אבל העולם הזה הוא שקר. לעולם הזה מגיע למות. משום שזה העולם שלך. חיינו בו מספיק זמן תחת החוקים שלך. אנחנו יכולים להציל את העולם הזה. אנחנו יכולים לשרוף אותו עד היסוד ועל חורבותיו לבנות עולם חדש".

 

העולם שאליו מתייחסת דולורס (אוון רייצ'ל ווד), מגיבורות ווסטוורלד, בקדימון לעונה השנייה (מצ"ב), הוא פארק שעשועים עתידני בנוסח המערב הפרוע. הפארק מציע סימולציה של חוויית חיים במערב הפרוע, בתוספת רובוטים דמויי יצורים חיים, כל זה במחיר מבצע של 40 אלף דולר ליום. אלא שהמחיר שהפארק הזה גובה הוא לא רק במזומנים. הסדרה המדע בדיונית, המותחת, מקורית ומרתקת, מתארת גם את הנעשה בעולם הפארק, גם את הנעשה בקרב המפעילים שלו, ואת האופל הכרוך ביצירה מגלומנית של עולם כזה.

 

בעונה הבאה, שאינה מתחילה מיד בתום אירועי פרק הסיום של העונה הראשונה, ובה הרובוטים נמצאים במצב היכון למרד, צפויים להתגלות עולמות נוספים - כמו שוגון-לאנד, במרכזו עולם המתרחש במזרח הרחוק.

 

"ווסטוורלד", שיצרו ג'ונתן נולאן וליסה ג'וי, על פי סרטו של מייקל קרייטון מ-1973, קבעה בעשרת הפרקים הראשונים שלה שיא לערוץ הכבלים היוקרתי. העונה הראשונה ששודרה ב-2016 היא הנצפית ביותר מכל היצירות המשובחות של הערוץ, כולל "משחקי הכס" ו"הסופרנוס". היא היתה מועמדת ל-22 פרסי אמי, היא חביבת המבקרים וגם אהודה במיוחד על גולשים באינטרנט, המציעים שלל תיאוריות והסברים לאירועים המיסתוריים - דבר שלא נעלם מעיני היוצרים, שמבטיחים לעשות בתיאוריות האלה שימוש בעונה השניה.

 

השחקן אד האריס יחזור לעונה השנייה, וכמוהו גם ת'נדי ניוטון, ג'פרי רייט, ג'יימס מרסדן, ג'ימי סימפסון ואחרים.

פנים חדשות בעונה השנייה שייכות לקטיה הרברס ("הנותרים"), ולגוסטף סקארסגארד ("וויקינגים").

 

קולנוע: שבוע הקרנות סרטים ירוקים

 

מתי: 22.04-26.04

איפה: סינמטק תל-אביב

 

הסביבה שלנו משתנה ללא הרף: היא מרגשת, עוצמתית, מסעירה, פוליטית ומשפיעה על החיים של כולנו ואין כמו הקולנוע כדי לספר את סיפורה הדרמטי. שבוע הסרטים הירוקים שיתקיים בסינמטק מספק הזדמנות לצפות ביצירות בלתי מתפשרות, החודרות לעומקי מערכת היחסים בין האדם לסביבת המגורים שלו, לבחירות הצרכניות שהוא עושה ולשינויים העוברים על העולם בעשורים האחרונים.

 

לצד מציאות מעוררת מחשבה ודאגה, מספקים הסרטים מידע פשוט ויעיל על איך ניתן לעשות דברים אחרת- כיצד בצעדים פשוטים יכולים על אחת ואחד להביא לשינויים גדולים

 

הפסטיבל, אשר מתקיים כחלק מארועי חודש הקיימות בעיר, ייפתח ביומו הראשון עם מיצג מיחדוש ותיקון בגדים ישנים "מחוץ לאופנה" של סטודנטים ממחלקת הצורפות והאופנה של בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב. המיצג יתקיים בין השעות 19:00-21:00 בלובי הסינמטק והכניסה הינה חופשית.

 

מחיר: משתנה

 

כרטיסים ותוכניה מלאה ניתן למצוא כאן