מרימים למדינה: כל האירועים השווים ליום העצמאות ה-70

רייבים, הופעות, סרטים ושלל אירועים צבעונים מבטיחים להפוך את חגיגות ה-70 של ישראל לבלתי נשכחות • כל ההמלצות לבילוי ביום העצמאות

"The Spirit Of The IDF"
"the Spirit Of The Idf" | צילום: צילום: אורן כהן

מוזיקה: ה-BassJackers ו-Andrew Rayel בישראל

 

מתי: 18.04, 22:00

איפה: האומן 17, תל-אביב

 

ה-DJ מרלון פלוהר ושותפו, המפיק המוזיקלי, ראלף ואן הילסט, מרכיבים ביחד את הצמד והמצליח Bassjackers. ההרכב הרעיש את הסצינה כשפרץ לראשונה עם הלהיט 'Mush Mush' אשר נבחר והוחתם ע"י טיאסטו ללייבל שלו Musical Freedom. הטראק כיכב בטבלאות ה-Beatport Chart בעשירייה הפותחת למעלה מחודשיים והיה מאחד מלהיטי הפסטיבלים הגדולים ב-2011 וזו היתה רק ההתחלה.

מאז הצמד המצליח הרקיעו לשחקים חדשים עם עשרות להיטי מצעדים ושיתופי פעולה משובחים עם: Martin Garrix, Afrojack, KSHMR, Dimitri Vegas & Like Mike, Dyro, R3hab,Showtek ורבים אחרים, כמו כם הוציאו רמיקסים מצליחים לשורת אמנים בכירים, כולל: ריהאנה, אנריקו איגלסיס, מובי ו-Ne-yo. בשיא הקריירה שלהם ה- Bassjackers ממשיכים לפרק במות ברחבי העולם.

אנדרו ראטה, המוכר בשם הבמה אנדרו ראייל, יליד מולדובה, נחשב לכוכב עולה בשני סצינת הטראנס. הצעיר, יליד 1992, כבר כבש הישגים בינלאומיים אדירים.

הבחור אמנם צעיר אבל הספיק לצבור קילומטרים של ניסיון במיטב המסיבות והמועדונים הגדולים: בעולם: Ultra Music Festival, Tomorrowland, Stereosonic, Electric Daisy Carnival, Ministry of Sound באירועים רבים של הליינים: A State of Trance events, the A State of Trance Ibiza nights וכמובן הליין המוכר - Monday Bar cruise.

אחרי שהרקיע לשחקיי המקום ה-24 הרשימת הדיג'איים הבינלאומים הרשימת המגזין DJ Mag כבר בשנת 2014 וכבר זכה לסופרלטיב המרשים "המוצרט המודרני"..

אל השניים תצטרף משלחת חיזוק ישראלית בדמונתם של יניב אמריו ואסטריקס שיעלו לעמדה, וביחד כל בארבעה צפויים לספק לנו רייב סוער ובלתי נשכח.

 

מחיר: 129 ₪

 

כרטיסים ניתן לרכוש כאן

 

מיוחד: "אנו מכריזים בזאת" - ההיסטוריה מתעוררת לחיים ביום העצמאות

 

מתי: 18.04-19.04, מ-20:30

איפה: רוטשילד והסביבה, תל-אביב

 

שדרות רוטשילד בתל אביב יצבעו עצמן בנוסטלגיית כחול לבן וייקחו את הקהל הרחב אחורה בזמן לראשית ימי המדינה. השדרה המיוחדת תתעורר לחיים ותהפוך למתחם נוסטלגי אשר יציג בפני הקהל מיצגי Video Mapping תלת מימד מרהיבים.

 

הטכנולוגיה הייחודית המשלבת בין תמונה, צלילים ואורות מותאמי ארכיטקטורה, תציג מייצגי וידאו על גבי הבניינים במקום, אשר יספרו את סיפורה של מדינת ישראל כפי שטרם סופר ונראה עד היום: ההצבעה באו"ם, הכרזת המדינה, העליות השונות, תל אביב הקטנה, ישראל של אז והיום ועוד.

 

אירוע הייחודי יאפשר לקהל הרחב לחוות את המדינה כפי שהייתה עם הקמתה ושנים קדימה.

 

לצד המיצגים, יתקיים בשדרה יריד נוסטלגיה המציג חפצי אספנות מתקופת טרום הקמת המדינה ומופע מוסיקלי עם שירים משנות ה-50-70. לאורך השדרה, יחזרו לחיים דמויות אייקוניות מתקופת הכרזת המדינה.

 

** הכניסה חופשית **

 

"אנו מכריזים בזאת"(צילום: זלוטן קלוגר ) | צילום: צילום: זלוטן קלוגר

מיוחד: פטישים בלילה - חוגגים עצמאות ממגדל דוד

 

מתי: 18.04, 20:30

איפה: מוזיאון מגדל דוד, ירושלים

 

שנתו השישית של האירוע המסורתי של מגדל דוד והישיבה החילונית בירושלים, יתקיים בערב יום העצמאות, ביחד יחגגו שבעים שנות מהפכה ישראלית, יחלמו על מהפכות שעוד יבואו וגם יצללו למהפכות שלא צלחו.

 

על הבמה המרכזית:

- אהוד בנאי בהופעה מלאה ומיוחדת לליל העצמאות
- הזמרת הירושלמית מיכל לוטן
- DJ נטע זאבי תרקיד אל תוך הלילה

בין החללים המיוחדים של מוזיאון מגדל דוד יתקיימו שלל אירועים ומפגשים:
- מסיבת צ'ולנט
- ערב Fuckup Nights מיוחד על מהפכות שכשלו, בהשתתפות דפני ליף ויקיר שגב
- שיחה בין ג'קי לוי לאסף ענברי על המהפכה הציונית

הרקדה המונית של ריקודים ישראלים מכל הזמנים ועוד.

 

הערב שכולו חגיגה של תוכן, הופעות ומסיבה לילית, מתקיים בשיתוף פעולה עם מגוון ארגונים חברתיים המובילים מהפכות שונות בירושלים.

 

מחיר: 70 ₪

 

כרטיסים ניתן לרכוש כאן

 

קולנוע: סינמטק תל אביב חוגג 70 שנות קולנוע ישראלי

 

מתי: 19.04-21:0.4

איפה: סינמטק תל-אביב

 

ססינמטק תל אביב מצדיע לקולנוע הישראלי לרגל חגיגות 70 שנה למדינת ישראל עם הקרנות של שלל סרטים נבחרים: החל ממוצאי יום העצמאות ולאורך סוף השבוע שלאחריו, 19-21.4.18, יוקרנו בסינמטק תל אביב מבחר עשיר של סרטים ישראליים אהובים מכל הזמנים, טרום בכורות של סרטים חדשים (בהם "הבן דוד" ו"המועדון לספרות יפה של גברת ינקלובה" בהשתתפות הבמאים), מרתון סרטים קצרים וסדרות טלוויזיה נבחרות. לצד הקרנות הסרטים יתקיימו מפגשים מיוחדים והרצאות.

 

בין הסרטים שנבחרו נמנים: "הלהקה", "מציצים", פוקסטרוט", "אפס ביחסי אנוש", "אוונטי פופולו" וכן הקרנות טרום בכורה לסרטים "הבן דוד" ו"המועדון לספרות יפה של גברת ינקלובה" בהשתתפות הבמאים.

 

אירועים שיתקיימו:

 

חידון הטריוויה של ספריית הסינמטק - "חידון האשליות" חוזר במהדורת יום העצמאות! הפעם כולו מוקדש לקולנוע הישראלי. מנחה: נעמה רק. יום ו' 20/4 בשעה 12:00

 

הנשים שמאחורי העדשה - לכבוד שבעים שנה לקולנוע הישראלי נשים פוקוס על הנשים שמאחורי העדשה - צלמות בקולנוע הישראלי. הקרנה של סרטים קצרים ושיחה עם חברות פורום הצלמות. מנחה: ליאור אלפנט. יום ו' בשעה 14:30

 

מחיר: 70 ₪ לכניסה לכל האירועים וכל הסרטים ללא הגבלה. ניתן לרכוש גם כרטיסים בודדים

 

לרשימת הסרטים והאירועים המלאה ולרכישת כרטיסים לחצו כאן

 

תערוכה: "THE SPIRIT OF THE IDF"

 

מתי: החל מה-16.04

איפה:מבואת הכניסה של מרכז המבקרים במצדה

 

לאורן כהן שתי אהבות בחייו - צה"ל והצילום. לאחר ששירת לאורך שנים ביחידה מובחרת והגיע לדרגת סרן, עמד בפני פרשת דרכים מכריעה, האם להמשיך בקרירה צבאית במשרד הביטחון או לממש את אהבתו לאמנות הצילום. לבסוף, החיים זימנו לו לשלב באופן אופטימלי בין השניים, אך הגשמת החלום לא הגיעה מהר כל כך.

 

לאחר שסיים לימודי קולנוע וצילום במכללת הדסה בירושלים, עבד חמש שנים כצלם אופנה מצליח בבירות האופנה המובילות של ארה"ב ואירופה (כולל כצלם של מותג האופנה הצרפתי כריסטיאן לקרואה) וכצלם של המגזין 'מסע עולמי' של אייל פלד. בהמשך עבד שש שנים כצלם עיתונות במקומות שונים בארץ ובעולם ולאחר מכן החל לצלם משלחות ומשפחות של תיירים המגיעים לבקר בארץ ישראל.

 

"כשעברתי לצלם בבסיסי צה"ל הבנתי עד כמה ההסברה הישראלית לוקה בחסר", אומר אורן כהן. "יש לנו את הצבא הכי יפה, עם החומר האנושי הכי מדהים שקיים, אבל אף אחד לא מראה את זה. אז פניתי לאחד הקצינים וביקשתי 'תן לי לצלם את החיילים' והוא הסכים. כך התחיל להתממש החלום, שבמהלכו עברתי בין עשרות בסיסים בכל רחבי הארץ, והפכתי לצלם האמנות הראשון של צה"ל"

 

נקודת המבט האמנותית והלא שיפוטית שבצילומיו, ללא פוליטיקה וללא קונפליקטים של ימין מול שמאל, הפכו את צילומיו לכלי הסברה ראשון במעלה ולהצלחה עולמית, כולל חמש תערוכות בארצות הברית. את כל מסעותיו בעולם, כולל הצילומים והפקת התערוכות, מימן כהן בעצמו מתוך התנדבות, תחושת שליחות ואהבה לצה"ל ולמדינה. "בצילומים שלי לא תראו ילד פלשתינאי בוכה עם חייל צה"ל לידו, ולחילופין, לא תראו חובש קרבי מטפל בפצוע פלשתינאי", אומר כהן. "אם אצלם חובש, אתמקד רק בגופו ובפניו, כדי לקלוט את נקודת המבט האמנותית והאנושית של חובש במהלך מילוי תפקידו, בלי התייחסות לקונטקסט הפוליטי בה היא מתרחשת".

 

אחד הסממנים הבולטים בצילומיו, הוא הדגשת ערכי האומץ, אחוות היחידה ואחוות הלוחמים. "כשאשתי הייתה בחודש התשיעי התחיל מבצע צוק איתן והייתי חייב לעזוב הכול ולנסוע לצלם את המנהרות, כדי להמחיש את הגבורה המדהימה שעמדה מאחורי המבצע. חשבתם פעם איזה אומץ נדרש מחייל כדי לקפוץ לתוך מנהרה ממולכדת? כשאני מצליח לתפוס את הרגע האנושי הזה בו החייל אוזר אומץ ונכנס לתוך המנהרה, זה הרבה יותר חזק מכל פוליטיקה".

 

מוזיקה: מסיבת החוף של חגיגות העצמאות

 

מתי: בלילה שבין ה-18.04 ל-19.04, החל מחצות ועד אור הבוקר

 

ביום העצמאות הקרוב, במסגרת חגיגות ה-70 למדינת ישראל, תתקיים מסיבת חוף לאורך כ- 70 קילומטרים מנהריה בצפון ועד אילת בדרום. מסיבות החוף יחלו בערב יום העצמאות.

 

30 מהדי. ג'יים המובילים בישראל שזוכים גם להצלחה בינלאומית יתקלטו במסיבות החוף, אליהם יצטרפו במהלך הלילה זמרים מובילים שיעלו לבמה להופעה קצבית במיוחד יחד עם הדי.ג'יים.

 

מסיבות החוף יתקיימו בנהריה בחוף גלי גליל, בעכו בחוף ארגמן, בטבריה בפארק ברקו, באילת בחוף מפרץ השמש, באשקלון בחוף דלילה, בבת ים חוף טיילת המלונות, בנתניה בחוף פולג, בחדרה בחוף אולגה ובקרית ים בחוף זבולון. ויהיו פתוחות לצעירים (18 ומעלה) בחינם ובהרשמה מוקדמת על מנת למנוע עומס.

 

בין הדי.ג'יים שיופיעו ניתן למצוא שמות גדולים שזוכים להצלחה עולמית כבר שנים ארוכות, דוגמת: סקאזי, יורקן, מר בלאק, יהל, תומר מייזנר , קובי טולדנו, בליס, מור אברהמי, מייג'ור 7, סמיילי, זומבי ועוד רבים וטובים. האמנים שיעלו על הבמה למופעי פריצה במהלך הלילה יהיו: אברהם טל, פאר טסי, קפה שחור חזק, עמרי גליקסמן מהתקווה 6, רותם כהן, מוקי, דנה אינטרנשיונל, חן אהרוני, גיא ויהל, ג'ימבו ג'יי והברינקס.

 

כניסה בהרשמה מראש, ניתן להירשם כאן

 

מוזיקה: פסטיבל Verigo מארח את Quintino

 

מתי: 18.04, פתיחת דלתות: 21:30

איפה: האנגר 11, תל-אביב

 

בין סט בבמה המרכזית של פסטיבל אולטרא במיאמי לבין סט על הבמה המרכזית של פסטיבל הטומורולנד בקיץ הקרוב QUINTINO, מענקי מוזיקת ה-EDM בעולם, מגיע להופעה אחת בישראל במסגרת פסטיבל VERTIGO לערב שכולו מוזיקה אלקטרונית משבוחת.

 

QUINTINO (או בשמו המלא קווינטין ואן דן ברג) נחשב לאחד ממייסדי מוזיקת ה-EDM בעולם ומהווה מנטור ליוצרים אירופאיים גדולים כדוגמת הארדוול, דמיטרי ווגאס ולייק מייק ועוד. בשנים האחרונות ניגן באופן קבוע בכל הפסטיבלים הגדולים בעולם (אולטרא, טומורולנד, ווייט סנסיישן ועוד).

 

ממש לאחרונה שיחרר את הלהיט GO HARD שחצה במהרה את 50 מיליון הצפיות ביוטיוב.

 

מיודענו ההולנדי הוא אמנם האמן המרכזי בפסטיבל, יחד איתו יתחיל את הערב רזידנט המונוכרום באיביזה - נאור נוריאלי, אחריו יעלו צמד המיינסטרים הישראלי KOBI M & IDAN PEREZ ומיד אחריהם JETFIRE, אחד מהרכבי ה-EDM החזקים בישראל. אחרי הכוכב ההולנדי יעלו לבמה הרכב הטראנס הישראלי המוביל בעולם - VINI VICI.

 

מחיר: 189 ₪ במכירה מוקדמת

 

כרטיסים ניתן לרכוש כאן