ארץ חדשה: שלמה ארצי ידליק משואה בטקס יום העצמאות

היום נחשף כי הזמר שלמה ארצי יהיה בין מדליקי המשואות בטקס חגיגות ה-70. שלמה ארצי: "מתרגש מאוד". השרה רגב: "מסמל את תחיית הדור השני לשורדי השואה" 

שלמה ארצי בהופעה בגני התערוכה
שלמה ארצי בהופעה בגני התערוכה | צילום: סער יעקב, לע"מ

הזמר שלמה ארצי יהיה בין מדליקי המשואות בטקס חגיגות ה-70 לעצמאות ישראל - כך פורסם היום (רביעי) אחר הצהריים. טקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות, שיתרחש בעוד כשבועיים, מהווה את אחד המוקדים המרגשים והגדולים ביותר של חגיגות ה-70 למדינה. הטקס יעמוד השנה בסימן "מורשת של חדשנות". הוועדה נימקה את הבחירה בכך שמדובר ב"יוצר המוכשר, מגדולי פזמונאי הארץ".

 

ארצי הגיב: "מתרגש מאוד. חבל לי שהוריי ואחותי לא זכו לראות ולהיות איתי ברגע הזה. העיקר שנשמור על מדינת ישראל. בינתיים אני מתכונן למצעד החיים באושויץ, אליו אני נוסע בשבוע הבא. חג שמח ותודה לכל המברכים".

 

השרה רגב: "שמחתי לבשר לשלמה ארצי על הבחירה בו להדליק משואה לרגל חגיגות שבעים שנה למדינה שלנו. שלמה התרגש מאוד מהודעתי וניכר, כי כתובה בכל נימי נפשו שירת הוויתה של הארץ הזאת, על כל חלקיה. שלמה, הצבר הישראלי,  מסמל את תחייתו של הדור השני לשורדי השואה. הפזמונים שלו, כמו גם פעילותו הציבורית למען הפריפריה בישראל, מרווים את הצמאון התרבותי של כל חלקי העם. שלמה, אני וכל העם בישראל מצדיעים לך ומאחלים לך עוד הרבה שנים של כתיבה ועשיית טוב ב'גן העדן של ילדות',  הארץ המובטחת, עליה חלמו ולחמו כה רבים. "