אוהבים קולנוע? אסור לכם לפספס את הפסטיבל הזה

ריטה מגיעה לקיבוץ יגור עם מופע חדש, אירוע סולידריות נגד הגירוש וגם: פסטיבל אפוס יוצא לדרך • כל ההמלצות לבילוי השבוע

פסטיבל אפוס 2018
פסטיבל אפוס 2018 | צילום: צילום: יח"צ

מוזיקה: Chef & Show -רוני דלומי והשף קונדיטור מיקי שמו

 

מתי: 17.03, פתיחת דלתות: 20:015

איפה: זאפה הרצליה

 

לכבוד עליית תוכנית הטלוויזיה בהגשתם טעם של פעם שתשודר בערוץ 10 ובערוץ האוכל, שבה השף קונדיטור מיקי שמו ורוני דלומי (שאפיה היא מתחביביה הבולטים!) מסכמים 70 שנה של אפייה ישראלית, ואופים את כל המאפים הכי אהובים, מימי קום המדינה ועד ימינו.

 

בערב ההופעה, הקהל יוכל להזמין ולטעום מקינוחיו וממנותיו המיוחדים של מיקי שמו.

 

שמו הוא שף קונדיטור שגדל והתחנך בחיפה. אחרי שהשתחרר משירותו הצבאי החל לעסוק בקונדיטוריה בעסק המשפחתי - והתאהב. הוא נסע ללמוד בקרב קונדיטורים בגרמניה, איטליה, בלגיה וארה"ב, והוא גם בוגר הקורס הראשון בישראל לתואר "מאסטר שף" מהאוניברסיטה העברית.

 

רוני דלומי, מאז שפרצה כזוכה הצעירה ביותר בתוכנית הטלוויזיה "כוכב נולד" דלומי מחזקת את מעמדה כאחת הזמרות הצעירות האהובות והמצליחות ביותר במוסיקה הישראלית.

 

אלבומיה זכו להצלחה רבה וחשפו עולם מוסיקלי עשיר, כללו שירים מצליחים וזכייה בתארים "זמרת השנה" שנתיים ברציפות על ידי המאזינים ותחנות הרדיו.

 

במופע החדש, מלווה בארבעה נגנים, מבצעת רוני את להיטי אלבומיה לצד השירים שביצעה לאורך דרכה המוסיקלית (תן, קצת אחרת, תחזיקו, כך או כך, סתם שני אנשים, שלחי אותו, איש של לילה, ככלות הקול והתמונה, תסתכל עליי ועוד...).

 

מחיר: 119₪


כרטיסים ניתן לרכוש כאן

 

קולנוע: פסטיבל אפוס 2018


מתי: 14.03-17.03

איפה: מוזיאון תל-אביב

 

אפוס - הפסטיבל הבינלאומי לסרטי תרבות ואמנות, ייפתח זו השנה התשיעית ב- 14 במרץ 2018 במוזיאון תל אביב לאמנות. הפסטיבל יתקיים במשך ארבעה ימים ולילות רצופים, בהם יוקרנו למעלה מ-50 סרטים חדשים מהארץ ומכל רחבי העולם, בהקרנות בכורה בישראל.

 

פסטיבל אפוס, בניהולה האמנותי של מיקי לרון, הוא פסטיבל הסרטים היחיד בישראל, המוקדש כולו לתחומי התרבות המגוונים. הפסטיבל מהווה הזדמנות להיחשף למיטב הסרטים החדשים והמרתקים העוסקים בנושאי מוסיקה, מחול, תיאטרון, קולנוע, ספרות ושירה, אמנות פלסטית, עיצוב מכוניות, עיצוב אופנה, אדריכלות ועוד.

 

בתכנית האמנותית של פסטיבל אפוס השנה - הצצה אל תוך מוחו של גדול אמני הוידאו ביל ויולה, סרטים על הסופרת מרגרט אטווד, הבמאי הצ'כי יז'י מנזל, השחקן הצרפתי ז'אן גאבן, מעצב האופנה היפני יוז'י ימאמוטו, תחילת הקריירה של ענקי המוזיקה ז'קלין דה-פרה, דניאל בארנבוים, יצחק פרלמן, פנחס צוקרמן וזובין מהטה וחייהם של אום כולתום וג'ון קולטריין. סרטים על עולם המסחר המטורף של האמנות העכשווית, על כפר שלם באיטליה שהוא להקת תיאטרון, על עיצוב איטלקי של מכוניות מהחלומות, דיור ציבורי באירופה, תהליכי שימור בברלין והתחדשות עירונית באיסטנבול, אמניות מורדות ופורצות דרך, המייקינג אוף של "מטריות שרבורג", נשים מנצחות על תזמורות, גברים רוקדים בלט קלאסי, מחווה למועדון ארוחת הבוקר של דוד פרלוב, מפגשים עם יוצרי סרטים בינלאומיים, תחרות ישראלית, תכנית סרטי שירה ישראלית, תחרות סרטי סטודנטים , תכנית קולנוע ניסיוני ולראשונה תכנית מיוחדת לדור הצעיר: "אפוס לילדים" עם הנסיך הקטן , תערוכה לכל המשפחה וסדנת יצירה אורבאנית במוזיאון ועוד.


מחיר: 46₪, גמלאים/חברי איגוד: 40₪, סטודנטים/חיילים: 26₪


תכניה מלאה, פרטים נוספים וכרטיסים ניתן למצוא כאן

 

במה: "להיפגש, לא לגרש" - תיאטרון חולות מארח


מתי: 16.03.18' שעה: 13:00

איפה: תיאטרון תמונע, תל-אביב

 

 

לאור החלטת מדינת ישראל על גירוש מבקשי המקלט מתקיים אירוע סולידריות והתנגדות לגירוש. הצגה ולאחריה סדנה משותפת לשחקנים ולקהל ומעגלי היכרות ושיח עם מבקשי המקלט.

 

קבוצת "תיאטרון חולות" היא קבוצה מעורבת של מבקשי מקלט (ששוחררו לפני למעלה משנתיים - באוגוסט 2015 - ממתקן חולות בצו בג"צ), ושחקנים-אקטיביסטים ישראלים/ות. לאחר כשנה וחצי של עבודה במתקן חולות העלתה הקבוצה את המופע "תיאטרון מחוקק חולות" (ביוני 2015).

 

לאחר כשנה, הצטרפו מבקשי מקלט נוספים ששהו במתקן חולות, לפרויקט חדש, שהובל והונחה על-ידי שלושה מבוגרי הקבוצה הראשונה "תיאטרון מחוקק חולות".

 

ביוני 2017, העלתה הקבוצה החדשה את ההצגה ״תיאטרון חולות 2.0- קו החיים״. בימים אלה, לאחר שהשתחררו אחרוני מבקשי המקלט, חברי קבוצת התיאטרון, ממתקן חולות, אוחדו שתי הקבוצות לכדי קבוצה-קהילה אחת. קבוצת תיאטרון חולות היא קהילה הולכת ומתרחבת של אזרחים/ות ישראלים/יות ומבקשי מקלט שחברו יחד במטרה לכונן קהילה תיאטרונית-יצירתית, בת קיימא, של ישראלים ומבקשי מקלט מסודן ומאריתריאה.

 

לקבוצה חזון משותף של סולידריות שתביא להענקת סטטוס חוקי למבקשי המקלט ונורמליזציה של חייהם. לשם מימוש החזון היא נוקטת באסטרטגיות וטקטיקות תיאטרוניות שונות.

 

לאחר ההצגה יתקיים תאטרון פורום, שהוא למעשה סדנה משותפת לשחקנים ולקהל, מעין דיון אינטראקטיבי בפעולה, בו מוזמנים/ות הצופים/ות להחליף את הדמויות השונות, להיכנס לנעליהן, על מנת לחפש פתרונות למצבים המוצגים בהצגה.

 

 

המפגש כולל:

50 דקות הצגה

25 דקות תיאטרון פורום- סדנה/דיון אינטראקטיבי בהשתתפות השחקנים/ות והקהל.


** הכניסה חופשית להזמנת מקום: 035611211 **


פרטים נוספים ניתן למצוא כאן

 

"להיפגש, לא לגרש" - תיאטרון חולות | צילום: צילום:מיכל וייג

מחול: פסטיבל "ארנבת מרץ" 2018


מתי: 15.03-17.03, 22.03-24.03

איפה: מרכז כלים (רחוב יצחק נפחא 2, בת-ים), ובמרחבים שונים ברחבי בת-ים

 

פסטיבל "ארנבת מרץ" למחול עכשווי יוצא לדרך זו השנה החמישית. הפסטיבל יציג מגוון יצירות מחול ובכורות מאת יוצרים מהארץ ומהעולם, במשך שני סופי שבוע בתאריכים 15-24 במרץ.

 

העבודות יוצגו בחללים השונים של מכרז כלים למחול בבת-ים ובמרחבים ציבוריים ברחבי העיר. שם הפסטיבל "ארנבת מרץ" הוא תרגום בקריצה פמיניסטית ל-March Hare (הארנב המפורסם מהספר "עליסה בארץ הפלאות"), שמתכתב עם חודש מרץ - בו נערך הפסטיבל מדי שנה. הפסטיבל, שייחודו בין היתר בהנהגתו הנשית ובתפיסה החברתית החזקה שלו, שואף לקרב את המחול והתנועה לכלל - ולא לבודד אותם.

 

במסגרת חשיבה זו, מקיימים הפסטיבל ומרכז כלים שיתופי פעולה עם גורמים שונים, ביניהם עם בית הספר בן גוריון - בו יערכו מופעים שונים, וכן יועברו סדנאות מצד אורחים בינלאומיים בפסטיבל לתלמידים ולאנשי מקצוע. פעילויות אלה הן חלק מקשר מתמשך בין מרכז כלים לבין ביה"ס ומוסדות נוספים בבת-ים, הכולל מגוון פעילויות, ביניהן שיעורי כוריאוגרפיה שמועברים לתלמידים ביסודי. בין המופעים המגוונים, סדנאות האמן והאירועים של פסטיבל "ארנבת מרץ" מוזמן הקהל לדבר, להחליף רעיונות, להיפגש, ולהשתתף בחוויה האמנותית ביחד.

 

מחיר: 70₪ למופע בודד, 100₪ לערב מלא


פרטים נוספים וכרטיסים ניתן למצוא כאן

 

ארנבות מרץ 2018
ארנבות מרץ 2018 | צילום: צילום: יח"צ

מוזיקה: ריטה במופע לרגל יציאת האלבום החדש


מתי: 16.03, 21:30

איפה: יד מגינים, קיבוץ יגור

 

הזמרת של המדינה במופע שטרם נראה כמותו ואשר נרקם במיוחד לרגל צאת האלבום החדש. שלושה עשורים של קריירה בימתית פנומנלית מגיעים לשיא במופע זה המשלב שירים מאלבומה ה-12, "ניסים שקופים", לצד להיטיה הגדולים, שהפכו זה מכבר, לאבן דרך במוסיקה הישראלית.

 

לצד ריטה ועל הבמה, יוגשו השירים בעיבודים חדשים לחלוטין, באמצעות 12 מוסיקאים מוכשרים, מלאי יכולת ורגש. על ההפקה המוסיקלית הופקד חבר כנסיית השכל והמפיק המוערך, עמי רייס. זוהי הפעם השנייה שריטה ועמי משתפים פעולה, כאשר הפעם הקודמת הייתה במסגרת הפקת האלבום והמופע, "השמחות שלי".

 

מחיר: 165-255₪


פרטים נוספים וכרטיסים ניתן למצוא כאן