טקס פרסי הטלוויזיה: המהדורה המרכזית וויקי זערור זכו בפרסים

המהדורה המרכזית של חדשות עשר גברה על כאן ו"שישי עם אילה חסון", וגם לונדון וקירשנבאום זכו בפרס - תוכנית האקטואליה. פאודה הסתערה על 11 תארים, שני פרסים למגי אזרזר

תמר איש שלום באולפן חדשות10 בירושלים
תמר איש שלום באולפן חדשות10 בירושלים | צילום: ענבל מרמרי

המהדורה המרכזית של חדשות עשר, ומגי אזרזר, היו בין הזוכים בטקס פרסי הטלוויזיה שנערך היום (שישי) בצהריים - ועמד בסימן הצלחתה המטאורית של פאודה, הסדרה הישראלית שנמכרה גם לנטפליקס, ובסימן המתקפה הממשלתית על חופש העיתונות.

 

המהדורה של חדשות עשר גברה על שתי מתחרות, "שישי עם אילה חסון" אף היא מחדשות עשר ו"חדשות הערב" של תאגיד השידור כאן (מהדורת חברת החדשות אינה משתתפת), ותמר איש שלום, מגישת המהדורה, עלתה על הבמה ודיברה על הצורך בעיתונות חופשית, ללא משוא פנים, השואפת להביא את האמת לקדמת הבמה - ללא קשר לאג'נדות פוליטיות. "אני עייפה כי הילד חולה", היא אמרה בחיוך בפתח דבריה, "וכפי שראיתם ב'ארץ נהדרת', בן זוגי (נדב איל) נמצא בחו"ל".

 

 

דבריה של @tamarishshalom בעת קבלת פרס מהדורת החדשות הטובה ביותר בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה, שהועבר בשידורי קשת 12 pic.twitter.com/aM8Lfe5qEP

- חדשות עשר (@news10) March 9, 2018

את ההזדמנות לדבר על חופש הביטוי ניצלה גם אילנה דיין, מגישת התוכנית "עובדה" בקשת, שזכתה בפרס על תוכנית התחקירים הטובה ביותר. "אנחנו לא טורקיה, פה לא עוצרים עיתונאים ולא זורקים לכלא שופטים, העיתונות שלנו פעילה בינתיים, בית המשפט עצמאי כשהוא לא עושה הבעה מופתעת", אמרה ורמזה לפרשת המסרונים שחשף דורון הרמן, "דמוקרטיות אינן קורסות בין לילה, אבל הן דועכות בחושך. התפקיד שלנו, הוא לוודא שאף אחד לא יצליח לכבות את האור".

 

פאודה זכתה ב-11 פרסים, כולל הדרמה הטובה ביותר, בימוי, תסריט וכן פרס השחקן הטוב ביותר שהוענק לליאור רז. פרס השחקנית הטובה ביותר בדרמה הוענק לבת חן סבג ("מטומטמת") ולמגי אזרזר ("בתולות"), כאשר אזרזר זכתה בפרס גם על תפקידה בסדרה קומית - "ויקי ואני", המשודרת בערוץ עשר, ובה היא מגלמת את שרת החינוך ויקי זערור.

 

ויקי ואני
ויקי ואני | צילום: נענע

פרס נוסף קטפה חדשות עשר כאשר "לונדון את קירשנבאום" זכתה בפרס תוכנית האירוח הטובה ביותר, קטגוריה בה היו מועמדות גם "אורלי וגיא", "המגזין עם אושרת קוטלר" וכן "תיק תקשורת", "רואים עולם" ו"אופירה וברקוביץ".

 

הסדרה "שבאבניקים" של הוט זכתה בפרס הסדרה הקומית הטובה ביותר, ואורי ליזרוביץ' נבחר לשחקן הטוב ביותר. תוכנית הריאליטי המצטיינת היתה "מאסטר שף", ותוכנית הסאטירה - "ארץ נהדרת".