אביב גפן נגד ליברמן: "התחלת לרדוף אחרי כבשים וגם להן הפסדת"

הזמר והיוצר, בנו של יהונתן גפן ששר הביטחון קרא להחרים לאחר הטקסט על עהד תמימי, הגיב הערב בפוסט פייסבוק חריף: "אנחנו שומרים שלא יבנו לנו מנהרות של חרם ושתיקה"

אביב גפן
אביב גפן | צילום: יחצ

אחרי שאביו, יהונתן גפן, כתב שיר באינסטגרם על עהד תמימי שסטרה לקצין צה"ל, וזכה לגינויים ולקריאות החרמה מצד שר הביטחון אביגדור ליברמן - אביב גפן, זמר מחאה לכשעצמו, מתייצב הערב (רביעי) לצד אביו.

 

בפוסט שכתב בדף הפייסבוק שלו, כתב גפן לליברמן: "הסקרים שלך צונחים, הפאניקה עולה, האג'נדה החילונית שלך נופלת והתדמית המאיימת שלך הפכה את כושר ההרתעה שלך למיושנת, רכה ורופסת. אני בטוח שלא קל לך. לבי איתך - התחלת לרדוף אחרי כבשים אבל גם להם הפסדת".

 

גפן מדבר על ההיסטוריה המשפחתית שלו, שכללה גם היא שר ביטחון (משה דיין), ומדבר גם על השירות הצבאי של אביו: "מלבד זה שאבא היה קצין בצנחנים הוא גם משורר וסאטיריקן - כן אביגדור, יש אשכרה כזאת עבודה לבקר ולעקוץ את המקום שאתה חי בו, בישראל זה (עדיין) נקרא 'חופש הביטוי', או כמו שאתה קורא לזה או יותר נכון 'מספין' את זה ל'עוכר ישראל'. חובתינו לשמור ולשמר את זכות המחאה גם אם היא לא עולה בקנה אחד עם הדעה האישית שלנו".

 

כזכור, ליברמן נתקל בהתנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שהודיע כי הסמכות להחרמת אמן מסוים אינה בידי השר.