בשלישי זה קורה: ג'ים ג'פריס חוזר לישראל!

הסטנדפיסט המצליח מגיע להיכל מנורה, מחווה מיוחדת ל"ציפורים" וגם: פסטיבל הקולנוע האפריקאי הראשון • כל ההמלצות לבילוי השבוע

צילום: יח"צ

סטנד-אפ: ג'ים ג'פריס חוזר לישראל

 

מתי: 16.01, 21:00

איפה: היכל מנורה מבטחים, תל-אביב

 

 

אחרי שתי הופעות סולד אאוט מעולות ב-2016, הקומיקאי המצליח ג׳ים ג׳פריס חוזר לישראל במופע חדש ולראשונה בישראל - בפורמט ישיבה של 360 מעלות.

 

ההומור שלו שנון ומרושע, אין לו מחסומים ו/או אלוהים. ג'פריס לא מרחם על איש, גם לא על עצמו. הוא מגלה מידה בריאה של מודעות והומור עצמי ובין כל קורבנות עקיצותיו ניתן למצוא גם אותו ואת משפחתו.

 

ג'פריס מופיע ללא הפסקה בארה"ב, אירופה, אוסטרליה וניו זילנד. את הקהל הישראלי הוא הצליח להקסים במהירות הבזק בביקור הראשון שלו כאן. כעת הוא חוזר אחרי שהתאהב בארץ ובקהל המקומי להופעת 360 מעלות מיוחדת.

 

מחיר: 249-399₪

 

כרטיסים ניתן לרכוש כאן

 

מיוחד: "הציפורים" בבית ביאליק

 

מתי: 18.01, 20:00

איפה: בית ביאליק, רחוב ביאליק 22, תל-אביב

 

"הציפורים" מוכר בעיקר כסרטו של אלפרד היצ'קוק (1963) אלא שסרט האימה המפורסם היה למעשה עיבוד קולנועי לסיפור קצר ומסמר שיער מאת הסופרת דפנה דה מוריאה, שראה אור כעשור קודם לכן.

 

בערב החגיגי שיתקיים בבית ביאליק יציינו 55 שנה לסרטו של היצ'קוק ואת צאת תרגומו של יהונתן דיין לסיפור "הציפורים" מאת דה מוריאה.

 

ב"הציפורים" מעוררת דה מוריאה פחדים אנושיים קדומים מן הטבע החייתי ומערבבת אותם במשקעי מלחמת העולם השניה הרובצים מתחת לגלדים הדקיקים של אירופה הפצועה. דה מוריאה, שהיתה סופרת אימה מוכשרת בצורה בלתי רגילה, השכילה ביצירת המופת הקצרה הזאת לקשור את חרדת ההווה עם בהלת הקיום מאז שחר הבריאה. וכך, בעלי הכנף בסיפור שהופכים לפתע את מזגם ונעשים תוקפניים וקטלניים, משיבים את האימה שריחפה באוויר בימי הבליץ, אך גם מהפכים את מאזן הכוחות המתקיים מזה מאות בשנים בין הטבע הכנוע לבין האדם השולט בו, ופוערים את האימה הקמאית, השוכנת בלבו של כל אדם, מפני עולם סתום ואכזרי.

 

 

באירוע ישתתפו חוקר הקולנוע אורי קליין, פרופ' דוד גורביץ', המתרגם יהונתן דיין, חוקר הספרות עודד וולקשטיין והמשוררת חגית גרוסמן.

 

מחיר: 30₪

 

כרטיסים ניתן לרכוש בטלפון 03-7240311

 

צילום: יח"צ

קולנוע: פסטיבל הקולנוע האפריקאי

 

מתי: 16.01-20.01

איפה: סינמטק תל-אביב ומדרחוב נווה שאנן

 

 

פסטיבל ATESIB! ("אל תדאג" באמהרית) יציג חמישה ימים של חגיגה קולנועית במתחם סינמטק תל אביב ובמדרחוב נווה שאנן.

 

במסגרת הפסטיבל יוקרנו מיטב הסרטים החדשים מהיבשת והפזורה, כולם בבכורה ארצית.

בהפנינג יכלול לייב רדיו ממתחם הפסטיבל של צוות הרדיו והמגזין האינטרנטי קולות מאפריקה.

במהלך הפסטיבל יתקיימו מפגשים קולנועיים עם מרצים בכירים בתחום, ביניהם:

המוזיקאים יוסי פיין, גילי יאלו, אליזייה אקוונדו מלהקת שגרירי הגרוב ונטע אלקיים, איש הרדיו ערן סבאג, הקולנוענים עמית חי כהן, אלמורק דוידיאן וברהנו אדמסו וכן החוקרת והפעילה החברתית אפרת ירדאי.

 

בכל אחד מן המפגשים תתקיים הרצאה שתעניק מבט מורחב על נושא הסרט ולאחריה יוקרן הסרט.

בתכנית האמנותית: קולנוע עלילתי, חלון דוקומנטרי, הקרנת רטרוספקטיבה של אוסמן סמבן, מאבות הקולנוע האפריקאי וכן אסופת קולנוע אפריקאי ישראלי.

 

מחיר: 39-42₪

 

תוכניה מלאה וכרטיסים ניתן למצוא כאן

 

Chef & Show: אסף אמדורסקי והשפית אורי שביט

 

מתי: 20.01, פתיחת דלתות: 20:00

איפה: זאפה חיפה

 

 

Chef & Show היא סדרת הופעות המשלבת מוזיקה וקולינריה ומציעה שילובים ייחודיים בין אמנים ושפים, אשר יכינו מנות ספיישל, בנוסף לתפריט הקבוע של המועדון, המוצע לפני תחילת המופע של האמן.

 

לראשונה יהפוך המטבח של זאפה חיפה ל-100% טבעוני ללילה מוזיקלי אחד:

אסף אמדורסקי ואורי שביט, בעלת הבלוג המצליח "טבעוניות נהנות יותר" וממובילות התפתחות הקולינריה הטבעונית בישראל, בערב של חגיגה מעוררת תיאבון על טהרת הצומח, במופע סולו חדש של אסף אמדורסקי, מהמוסיקאים והיוצרים המוכשרים בארץ ומולטי אינסטרומנטלי סט בחסד. המופע, מסע אינטימי בזמן דרך הלהיטים הגדולים, מאפשר חיבור ישיר ונטול פילטרים אל לב היצירה והשירים היפיפיים המלווים אותה לאורך שני עשורים.

 

מחיר: 105₪

 

כרטיסים ניתן לרכוש כאן

 

מיוחד: Indie Fair - נותנים במה לאמנים, יוצרים, מעצבים ומוזיקאים

 

מתי: 19.01, החל מ-13:00

איפה: אברהם הוסטל תל-אביב

 

הצלחתם של אירועי אינדי אברהם הביאו את המארגנים להרחיב את הגדרת היצירה העצמאית לתחומים נוספים ומגוונים. התוצאה היא האירוע ראשון מסוגו בפורמט מורחב:

• להקת ילדי השדה על הבמה ועל המוזיקה

• ODEL משחקי מילים באיורים קסומים

• Lilla my תכשיטים שעושים כיף בלב

• Stay Gold מותג ביגוד עצמאי מושפע מהתרבות המקומית

• Amazonia פרינטים מיוחדים בהשראת הטבע ומסעות בעולם

• Gelada טי-שירטים, פרינטים ועוד מעוצבים כמזכרות מרחבי הגלובוס

 

** הכניסה חופשית **