פארקור רבולושן דימונה: להקת הריקוד הכי נועזת שלא הכרתם

עבריין לשעבר פוגש חבורת ילדים שזורקים בקבוקי זכוכית על בית הספר. נשמע כמו פרק בסדרת פשע? עכשיו תמחקו את כל מה שחשבתם, ותכירו את "פארקור רבולושן דימונה"

פארקור רבולושן דימונה, להקת ברייקדאנס
פארקור רבולושן דימונה, להקת ברייקדאנס | צילום: סימה דוכין

הכירו את פארקור רבולושן דימונה: חבורת עולים וילידי העיר, ביניהם חברי קהילת הכושים העבריים, עולים מברית המועצות ואתיופים. הם החלו להתנסות בפארקור - ריקוד המדמה את ספורט הקפיצה מהגגות, וכולל ניתורים וסלטות - ומאז עברו לרקוד ברייקדאנס.

 

אף אחד מהם אינו רקדן מקצועי, וכולם מלמדים אחד את השני - כאשר המטרה המרכזית שלהם היא לפרוק ולהתפרק, דרך ריקוד ולא בדרכים אחרות. ולמרות זאת, הם אחת מלהקות הריקוד הכי מוכרות בישראל.


להצצה לכתבה של אלמוג בוקר ואלי לוי: איך תיראה דימונה ב-2027?

 

בראש הלהקה עומד טובי אלטלף, עבריין לשעבר שישב לסירוגין במשך עשור מחייו בכלא על עבערות סמים ואלימות. אלטלף נתקל במקרה בחלק מאותם נערים כשהם זרקו בקבוקי זכוכית על בית הספר; הוא קיבץ סביבו את החבורה - ילדים, בני נוער וצעירים, חלקם עולים חדשים - והם מהווים עבורו "תיקון לחיים".

 

"הסתכלתי על הסלטות והאקרובטיקה, ראיתי את הדבר היפה", הוא אומר לחדשות 10. "אני כל כך מאמין בתרבות הרחוב שפורצת מהם - אני רואה את התגובה של הקהל, ומבין שיש כאן משהו טוב. המון היינו בהצגות ובתיאטרון, אני מאוד מעריך את זה, מאוד מוקיר אותם. הם עובדים מאוד קשה ומגיעים להישגים מאוד טובים".

 

אלטלף לא באמת ידע לרקוד בעבר, ואין לו שום כישרון מיוחד. הוא פשוט רצה לצאת ממעגל הפשע והרחוב, ולהתחיל לעבוד עם אנשים. כיום, הוא המנהיג של אחת מלהקות הריקוד הכי נועזות שיש.