דובר צה"ל התיר הבוקר (ראשון) לפרסום את שמו של החלל הרביעי באסון הטנק בדרום לבנון: סמ"ר נוה חבשוש, בן 20 מגבע בנימין, לוחם שריון בגדוד 52 של חטיבה 401. לצידו נפלו חבריו לגדוד סמ"ר ליאב כבביה, בן 20 מהוד השרון, סמ"ר יואב קליין, בן 21 מהרצליה, ומפקד הגדוד - סגן-אלוף דור גדליה בן שמחון, בן 32 מקיבוץ בית השיטה. התקרית הקשה התרחשה קצת אחרי חצות בלילה שבין חמישי לשישי, כאשר מטרה אווירית חשודה פגעה בטנק של כוחות גדוד 52 הפועלים בפיקוד צוות הקרב של חטיבת גבעתי במרחב הכפר תבנית. אמש גם הותר לפרסום שמו של רס"ל ניר בן ארי, לוחם מגלן בן 21 מכרם מהר"ל, שנפל מפיצוץ רחפן בדרום לבנון, בתקרית בה נפצעו עוד 13 לוחמים, בהם שניים במצב קשה, קצין במצב בינוני והשאר במצב קל. 36 חיילים נפלו מאז חידוש המערכה בצפון לפני כשלושה חודשים, עם פרוץ מבצע "שאגת הארי", 22 מהם אחרי שהוכרזה הפסקת אש. מתחילת המלחמה נפלו 962 חללי צה"ל, בהם 473 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה ו-83 לוחמים שנפלו בקרבות בדרום לבנון. אלו שמותיהם וסיפוריהם. סמ"ר נוה חבשוש שנפל בדרום לבנון סמ"ר נוה חבשוש שנפל בדרום לבנון סמ"ר חבשוש למד במכינה הקדם צבאית "בית יתיר". הוא התגייס לחיל השריון ולאחרונה סיים קורס מפקדי טנקים ותכנן לצאת לקור קצינים. לפני כשבועיים הגיע לביקור בבית, ולאחר זמן קצר יצא לעשות את השבת עם שני סביו וסבתותיו, אותם לא פגש זמן רב בשל שירותו המבצעי. אביו סיפר כי הוא שלח לו הודעה ואמר כי יכול להיות שייצא הביתה ביום ראשון, "אבל שלא אספר לאימא, כדי שלא תהיה עצובה אם זה לא יסתדר". שעה ורבע לאחר מכן התרחש האסון. אביו ספד לו: "הוא היה פשוט ילד טוב. כולם אהבו אותו. תמיד היה מוותר, עוזר ותורם. הוא היה מלאך שהסתובב כאן איתנו". מהמועצה האזורית בנימין נמסר: "משפחת חבשוש הינה חלק ממשפחת עובדי מועצת בנימין. האם, עינב, משמשת כמנהלת מחלקת החינוך המיוחד באגף החינוך של המועצה. אחותו של נוה, נועם, עובדת במוקד הביטחוני של המועצה. בתוך הכאב הכבד על נפילתו של נוה, משפחת המועצה כולה מחבקת את עינב, נועם ובני המשפחה בשעתם הקשה". ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר: "הלב של כולנו נשבר עם נפילתו של נוה חבשוש הי"ד. נוה היה מטובי בניה של הארץ הזו. צעיר מלא אור, אהבת אדם, אחריות וענווה, שבחר לעמוד בחזית ולהגן על עם ישראל. משפחת חבשוש היקרה היא חלק ממשפחת מועצת בנימין. עינב ונועם פועלות במסירות למען תושבי בנימין, והכאב על נפילתו של נוה מורגש היום בכל בית ובכל יישוב. דווקא מתוך השבר הגדול אנו מביטים בהערכה ובהוקרה בדור הלוחמים המופלא הזה. דור שמוכן לתת הכול למען העם והמדינה. נוה היה אחד מבני הדור הזה. בשם כל תושבי בנימין אני מחבק את חיים, עינב, נועם ונסיה ומשתתף באבלם הכבד. נמשיך לעמוד לצד המשפחה בכל שיידרש". ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "לב האומה דואב את נפילתם של ארבעה מטובי בנינו - סמ״ר יואב קליין, רס״ל ניר בן ארי, סמ״ר ליאב כבביה וסמ״ר נוה חבשוש, השם יקום דמם, שנפלו בקרב בלבנון. רעייתי ואני שולחים את תנחומינו מעומק הלב למשפחות היקרות שאיבדו את היקר להן מכל. יחד עם כל אזרחי ישראל, אנו מחבקים אותן בשעתן הקשה ומתפללים להחלמתם של לוחמינו שנפצעו. יואב, ניר, ליאב ונוה נלחמו בעוז ובגבורה עילאית בחזית הקרב נגד ארגון הטרור חיזבאללה כדי לשמור על ביטחון ישראל. נמשיך לעשות את כל הדרוש כדי להשיב את הביטחון לתושבי הצפון. יהי זכרם ברוך". שר הביטחון ישראל כ"ץ מסר: "אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחותיהם של סמ"ר יואב קליין, סמ"ר נוה חבשוש, סמ"ר ליאב כבביה ורס"ל ניר בן ארי, שנפלו בקרבות בדרום לבנון. יואב, נוה וליאב, לוחמי שריון בגדוד 52, נפלו יחד עם מפקדם, סא"ל דור גדליה בן שמחון ז"ל. ניר, לוחם ביחידת מגלן, נפל במהלך פעילות מבצעית מיוחדת מול ארגון הטרור חיזבאללה. טובי בנינו ממשיכים לעמוד בחזית להגנה על תושבי הצפון מתוך תחושת שליחות למען ביטחון המדינה ואזרחיה. אני מחזק את המשפחות בשעתן הקשה, מתפלל להחלמתם של כל הפצועים ומבקש לחבק ולגבות את מפקדי וחיילי צה"ל הגיבורים שפרוסים בכל הזירות. יהי זכרם של הנופלים ברוך". סמ"ר ליאב כבביה | צילום: דובר צה"ל אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון, ספד אמש לסמ"ר כבביה: "אין אוויר לנשימה ומילים לכאב הנורא מכל. קהילת הוד השרון אבלה וכואבת עם הבשורה על נפילתו של סמ"ר ליאב כבביה בקרב בדרום לבנון. אני מחבק את משפחת כבביה, ההורים מיכל ודודי, האחות אלונה האח גיא והמשפחה כולה באבלה הכבד". "ליאב, בן 20, עד לפני שנתיים תלמיד בתיכון מוסינזון, בוגר מגמת קולנוע, עם עיניים טובות, דימיון מפותח וחלומות בלי סוף. ליאב אהב מוזיקה וים ורצה תמיד להשפיע ולהיות הכי טוב שיכול להיות. כך הגיע לצוות טנק מג״ד 52 איתו שירת בגזרות השונות, באירועים רבים ומסוכנים שלא ריפו את ידיו, עד האירוע האחרון בו נפגע הטנק בצורה קשה. לצדו של ליאב נהרגו חבריו לצוות נוה חבשוש מהישוב אדם, יואב קליין מהרצליה והמג״ד דור בן שמחון מבית השיטה. אין נחמה לאובדן הנורא, רק תקווה שנדע לעצור את מעגל השכול והכאב ונקיים חברה שראויה להקרבה, לכאב ולאובדן הנורא. ברעות שריונאים ובלב כואב, יהי זכרם של ליאב ושל חבריו ברוך לעולם ועד". רס"ל ניר בן ארי | צילום: דובר צה"ל אסיף איזק, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, ספד לרס"ל בן ארי: "הלב נשבר עם קבלת הבשורה הקשה על נפילתו של רס"ל ניר בן ארי ז"ל, בן מושב כרם מהר"ל ובוגר מערכת החינוך של חוף הכרמל. ניר היה מלח הארץ במלוא מובן המילה - צעיר ערכי, מצטיין בלימודיו, ספורטאי, לוחם ומפקד, אך מעל הכול אדם שאהב את החיים, את משפחתו ואת חבריו, ותמיד היה מוקף באנשים שנמשכו לאור, לשמחת החיים ולנוכחות המיוחדת שלו". "ניר גדל והתחנך כאן אצלנו, בבית הספר העומר ובתיכון כפר גלים, ובהמשך יצא לשנת מכינה והתגייס ליחידת מגלן, שם שירת כלוחם וכרס"פ. הוא עמד בפתחו של פרק חדש בחייו, עם אינספור תוכניות, חלומות ועתיד מבטיח שנגדע באכזריות. בעוד ימים ספורים היה אמור לחגוג את יום הולדתו ה-22.בשעה קשה זו, קהילת חוף הכרמל כולה מחבקת את הוריו, ירון ואולגה, את אחיו גיא ושי, את אחותו שיר ואת כל בני המשפחה והחברים. ניר ייזכר תמיד כבן אהוב של הקהילה שלנו, צעיר חזק, ערכי ומעורר השראה, שתמיד דאג לאחרים והיה הראשון להתייצב לכל משימה. יהי זכרו ברוך". סמ"ר יואב קליין | צילום: דובר צה"ל סא"ל בן שמחון נכנס לתפקידו לפני כחודשיים, לאחר שהמג"ד הקודם סא"ל אור יול נפצע באורח קשה במהלך הלחימה. הוא הותיר אחריו אישה - שמשרתת גם היא כקצינה קרבית בחיל האיסוף הקרבי - ושתי ילדות. אתמול הוא הובא למנוחות בבית העלמין בבית השיטה. אלמנתו אריאל ספדה לו בפוסט שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה: "הענקת לי 7 שנים של אהבה אמיתית, תמימות, בנייה משותפת, הקמת משפחה. השארת לי שתי בנות הכי מדהימות בעולם. היית מפקד שהוא בנאדם של אנשים, היית מפקד של משימה. המחוייבות שלך מעוררת הערצה, התבונה שלך שירתה את המדינה הזאת טוב טוב. הייתי מסתובבת בחזה נפוח להגיד שאני 'אשתו של דב"ש'". "אני יודעת שלא היית רוצה למות אחרת. אתה המפקד שאני מאחלת לכל חיילי צה"ל בעת הזו. אני מבטיחה לך שהבנות יכירו אותך, איילה הבוקר כבר אמרה שהיא רוצה שתחזור, אתה חייב לה מתנה ליומולדת 3, וגאיה עשתה את הבלאגן הרגיל שעוד לא הספקת לחוות מספיק, אבל עשית לנו תקופת הסתגלות לא רעה, חודש בלעדיך הורגש טוב טוב. הייתה לי הזכות להיות בחירת ליבך בחייך. אז בפעם האחרונה: קודקוד אהובי, כאן קודקוד אהובה אני אוהבת אותך ואוהב אותך לנצח. סוף". סא"ל דור גדליה בן שמחון | צילום: דובר צה"ל שר הביטחון לשעבר יואב גלנט ספד: "בכאב גדול קיבלתי את הידיעה על נפילתו של סגן-אלוף דור בן שמחון, מפקד גדוד 52 של השריון. דור היה קצין מצטיין ומפקד מוביל בשדה הקרב וגילה יכולות מרשימות גם כקצין מטה לצידו של אלוף פיקוד הצפון. לאורך המלחמה פגשתי את דור פעמים רבות בביקוריי במפקדת פיקוד הצפון, כאשר שימש כרל״ש האלוף. התרשמתי מתבונתו, נחישותו ומסירותו. בשעה קשה זו, ליבי ומחשבותיי עם משפחתו, חבריו ולוחמיו. יהי זכרו ברוך". סא"ל דור בן שמחון בתקופתו כרל"ש אלוף פיקוד הצפון, לצד שר הביטחון דאז יואב גלנט | צילום: מתוך טוויטר נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר: "בוקר קשה וכואב מאוד. בצער עמוק מאוד התעוררנו לבשורה המרה על נפילתם של ארבעה מבנינו בקרב בלבנון, ובהם סגן-אלוף דור בן שמחון ז"ל, מפקד גדוד 52 בחטיבה 401. לפני כחודשיים, לאחר שמפקד הגדוד, סא"ל י', נפצע באורח קשה בלחימה, קיבל על עצמו דור את הפיקוד, ומאז הוביל את לוחמיו בחזית, בנחישות ובאחריות. סגן-אלוף דור בן שמחון ז"ל, ושלושת הנופלים ששמותיהם טרם הותרו לפרסום, מצטרפים לרשימה ארוכה וכואבת מנשוא של בנות ובנים שנפלו בהגנה על המולדת והעם. כל אחד מהם עולם ומלואו, עם חלומות, תקוות ושאיפות שנגדעו באיבן. יחד עם עם ישראל כולו, אנחנו מחבקים את המשפחות האהובות והיקרות ושולחים להן תנחומים מעומק הלב בשעה קשה זו. אנו מתפללים לרפואת הפצועים ולשלומם של כלל חיילי צה״ל וכוחות הביטחון. יהי זכרם של גיבורינו ברוך". רס"ר (מיל') אלכסנדר פילין | צילום: דובר צה"ל שלשום הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל נוסף שנפל בדרום לבנון: רס"ר (מיל') אלכסנדר פילין, בן 29 מחיפה, לוחם במפקדת אוגדה 36, שנהרג מפיצוץ מטען במרחב הליטני. 7 לוחמים נוספים נפצעו בתקרית, בהם סגן מפקד האוגדה, מג"ד במילואים ולוחם מילואים נוסף במצב בינוני, וכן נגד מילואים, שני לוחמי מילואים וחיילת במצב קל.