לקראת פעולה ברפיח? קצינים בכירים צפויים להגיע לוושינגטון

פרסום ראשון: על אף הווטו האמריקני, משלחת בראשות מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, צפויה לצאת בקרוב לוושינגטון לדיונים נוספים לקראת אפשרות הכניסה לרפיח

זמן צפייה: 00:58

פרסום ראשון: למרות הווטו האמריקני, משלחת של קצינים בכירים, בראשות מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, צפויה לצאת בקרוב לביקור מדיני-ביטחוני בוושינגטון, כך פורסם הערב (שבת) לראשונה במהדורת השבת.

המשלחת צפויה לצאת בקרוב כאמור, ייתכן שכבר בשבוע הקרוב. על הפרק: סוגיות הומניטריות עבור אזרחי עזה, וכן גם סוגיית רפיח והליך הפינוי של האזרחים. האלוף עליאן צפוי להציג לאמריקנים, בין היתר, תוכנית פעולה ומפות לקראת פעולה אפשרית ברפיח.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן
מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן | צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

אתמול פורסם ב"וול סטריט ג'ורנל" כי ישראל הציבה בפני חמאס אולטימטום, במסגרתו איימה כי צה"ל יחל לפעול ברפיח - אם תשובת ארגון הטרור לגבי עסקה לא תתקבל במהלך השבוע הקרוב. עם זאת, גורמים ישראלים שצוטטו בדיווח טענו כי בכירים בירושלים שוקלים לדחות את הפעולה בעיר הדרומית ברצועה לטובת עסקה ארוכת טווח שתאפשר שחרור חטופים.

בדיווח, שמתבסס בעיקרו על מקורות מצריים, נכתב כי אנשי הלשכה המדינית של חמאס עדיין ממתינים לתשובתו של מנהיג הארגון בעזה יחיא סינוואר, שמבקש להבטיח הפסקת אש ממושכת בערבות אמריקנית, על מנת להבטיח את הישרדות ארגונו.