הדיון על סגירת אל-ג'זירה: רה"מ סירב לדחות את ההצבעה, אינזקוט נטש

במהלך דיון הקבינט שנערך אמש סביב גורלו של הערוץ הקטרי בארץ, ראש המוסד ביקש לדחות את ההצבעה בכמה ימים - מחשש שהדבר ייפגע במגעים לעסקת חטופים. לאחר שנתניהו דרש להתקדם להצבעה חרף בקשתו של איזנקוט לשמוע את עמדת ראשי מערכת הביטחון, האחרון עזב את הדיון בזעם | הציטוטים המלאים

זמן צפייה: 02:55

במהלך דיון הקבינט שכונס אמש, במסגרתו הייתה אמורה להיערך הצבעה על סגירת ערוץ אל-ג'זירה הקטרי בישראל, ראשי מערכת הביטחון ביקשו מהשרים לדחות את קבלת ההחלטה בנושא - מחשש לפגיעה במגעים המתנהלים לגיבוש עסקת החטופים, בהם קטר משמשת כמתווכת. הערב (שישי) פורסמו בתוכנית "זמן שישי" הציטוטים המלאים מהדיון.

בשלב מסוים של הדיון, ראש המוסד דדי ברנע הביע תמיכה עקרונית בסגירת הערוץ, אך ביקש מהשרים מפורשות להמתין עם ההצבעה בנושא. "גם אני תומך בסגירת אל-ג'זירה, אבל מאחר ואנחנו נמצאים בשעות קריטיות במשא ומתן ומפעילים את המשקל המרבי על קטר ומצרים - הצעתי היא לדחות את ההחלטה בכמה ימים, אחרי שנקבל תשובה מחמאס".

לאחר שמספר שרים תקפו את דבריו של ראש המוסד, השר גדי איזנקוט אמר: "אני דורש לשמוע את ראשי מערכת הביטחון בטרם קבלת ההחלטה בעניין. אני רוצה לדעת איך הדבר הזה ישפיע על עסקת החטופים". ראש הממשלה בנימין נתניהו סירב לדרישתו של השר וביקש להתקדם להצבעה. איזנקוט נטש בזעם את הדיון בתגובה.

ראש המוסד דוד ברנע דדי
ראש המוסד דדי ברנע | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בעקבות זאת, חברו של איזנקוט למפגה, השר חילי טרופר, הציע לנתניהו לדחות את קבלת ההחלטה לישיבת הממשלה הקרובה. "יש לך ישיבת ממשלה ביום ראשון, יש לך יכולת לקבל החלטות כאלה או בקבינט או בממשלה אז בוא תמתין כמה ימים", ביקש טרופר. כאמור, החלטה לא התקבלה בסופו של דבר ונתניהו קיבל את ההצעה לדחות את ההצבעה לישיבת הממשלה.

השר חילי טרופר
השר חילי טרופר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

החוק לסגירת אל-ג'זירה בארץ אושר בחודש שעבר בכנסת, כהוראת שעה בצל המלחמה הנמשכת ברצועת עזה. על פי הצעת החוק, ראש הממשלה יוכל לאשר לשר התקשורת לנקוט שורת צעדים נגד ערוצים זרים בישראל, באישור הקבינט או הממשלה, במידה והגיע למסקנה כי התכנים המשודרים בערוץ פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה. בבית הלבן ובמחלקת המדינה האמריקנית הביעו דאגה מאישור החוק.