"צער עמוק": גופות החטופים הוחזרו מהשבי, משפחותיהם מנסות לעכל

224 ימי מאבק הסתיימו בבשורה קשה: צה"ל מסר כי גופותיהם של עמית בוסקילה, איציק גלרנטר ושני לוק, שנרצחו ונחטפו ממסיבת הטבע ברעים ב-7 באוקטובר, הוחזרו מרצועת עזה. בני משפחותיהם מנסים להתמודד עם הסוף המר. "ייקח לנו שנים לשקם את הנפש"

זמן צפייה: 07:31

משפחותיהם של איציק גלרנטר, בן 56 מהיישוב אירוס, שני לוק, בת 23 מתל אביב ועמית בוסקילה, בת 28 מאשדוד, קיבלו היום (שישי) בשורה מרה: גופות יקיריהן, שנחטפו ממסיבת הטבע ברעים ב-7 באוקטובר, אותרו ברצועת עזה - והוחזרו לישראל. בעוד למשפחתה של שני לוק נמסרה ההודעה על מותה בחודש הראשון לחטיפתה עקב ממצאים פורנזיים שנמצאו באזור המסיבה, משפחותיהם של איציק ועמית שמעו היום לראשונה כי הם נרצחו ב-7 באוקטובר, ונחטפו מקיבוץ מפלסים.

איציק גלרנטר יצא לבלות עם חבריו ב-6 באוקטובר במסיבת ה"נובה" - ולא שב לביתו. בתו, ירדן פיבקו, אמרה לחדשות 13: "התבקשנו להתכנס בבית הוריי, הגיע הצוות שמלווה אותנו ב-7 החודשים האחרונים - ובישר לנו את הבשורה המרה. עד השיחה, לא ידענו דבר על שהותו בשבי ומצבו. לא הכינו אותנו לאפשרות הזו אבל אנחנו אנשים דיי ריאליים, הבנו שאפשרי שהוא ישוב כגופה, אבל בחרנו להאמין ולקוות חזק שהוא בחיים. לצערנו התבשרנו שהסוף הגיע".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-friday-time-clips-2-part-1705242025' autoplay='0' credit='' desc='ירדן פיבקו, בתו של איציק גלרנטר: "האמנו שישוב - אך התבשרנו שהסוף הגיע"' poster='' kid='1_bx90vxnt' duration='315']

"יש מעט הקלה היום, כרגע יש לנו ודאות ותהיה לנו קבורה הולמת - דבר שהוא לא מובן מאליו", הוסיפה, ואמרה בהתרגשות: "זה הזמן להגיד למאות האנשים הנהדרים שמלויים אותנו בתקופה האחרונה תודה. העובדה שהחיילים שחילצו את אבי קראו עליו קדיש כשהבינו שהוא אינו בין החיים ריגשה אותנו מאוד. התפללנו בכל התקופה הזו ונמשיך להתפלל לבריאות חיילינו. מאחלת שתחזרו בריאים למשפחותיהם. בישרתי את בשורת האיוב לביתי בת ה-6, אמרתי שסבא שומר עלינו עכשיו ממקום אחר - והתחבקנו חזק".

איציק גלרנטר, בן ה-56 שנחטף מהמסיבה ברעים
איציק גלרנטר

עמית בוסקילה ברחה לאזור קיבוץ מפלסים והתקשרה לדודה שמעון אטיאס, שהיה לה כאבא. היא בישרה לו באותו הרגע שנורתה בידה. אטיאס אמר היום לחדשות 13: "הייתה לנו תקווה, כולנו התפללנו והיום קיבלנו את הבשורה המרה, אין מילים, אסון גדול נפל עלינו. אנחנו רוצים בהזדמנות הזו להודות לכוחות הביטחון שחילצו אותה ולפחות הביאו לנו משהו. היינו באי ודאות וייסורים, נישאר בייסורים - אבל לפחות יש לנו ודאות עכשיו. הכאב גדול, הצער ענק, ייקח לנו שנים לשקם את הנפש שלנו מהאבדה הזו".

עמית בוסקילה
עמית בוסקילה

הוא סיפר פרטים חדשים, שטרם נשמעו על רגעי חטיפתה: "הייתי איתה על קו הטלפון במשך שעה ו-20 דקות ושמעתי את שקרה לה. כבר ביום הראשון למלחמה שיערתי שהיא לא בחיים. עמית היא צדיקה, לפני שנרצחה זכתה להגיד מילים אחרונות ולהודות לבורא עולם. למרות ששמעתי את היריות הנוספות, הייתה לי תקווה ואמונה שהיא תשרוד ותחזור בחיים, אבל זה רצונו של הבורא. כרגע צריך להיות חזקים בשביל שאר המשפחה, הולכים לבוא עלינו ימים קשים".

העיקול בצומת מפלסים מהם נחטפו השלושה
העיקול בצומת מפלסים מהם נחטפו השלושה

שני לוק הפכה, בעל כורחה, לאחד מסמלי 7 באוקטובר. תמונתה מוטלת חשופה על הטנדר של המחבלים, אחרי שנחטפה ממסיבת הנובה, ונלקחת לתוך עזה, התפרסמה על שערי עיתונים רבים. לשני אזרחות גרמנית ומשפחתה ניהלה מאבק חובק עולם - עד שהתבשרו שנהרגה בשטח ישראל ונחטפה כגופה לעזה. ניסים, אביה של שני, אמר לחדשות 13: "קיבלנו את הבשורה הזו כבר בבוקר, הגיעו אלינו צוות נחמד של צה"ל, סיפרו לנו על המצב, מה מצאו ואף הראו לנו תמונות. הגופה במצב מצוין, רואים את הקעקועים באופן ברור, לא ציפינו לזה, לא ידענו מה נקבל ואם נקבל משהו אי פעם, וזאת מתנה לשבת. כעת היא תוכל למצוא את מקומה - ולנו יהיה מקום לבקר ולהניח זר".

שני לוק
שני לוק

"זו סגירת מעגל", הוסיף אביה, "הנפש המיוסרת ידעה שיש איזשהו חור בלב שעדיין נמצא בעזה - אך לא ידעה היכן ובאיזה מצב. כל חייה היא הקרינה אור לסובביה, ובמותה היא עדיין מקרינה אור. היא הסמל של עם ישראל בין אור לחושך לגויים, היופי הפנימי והחיצוני של שני שהקרין לכל העולם הוא יופי מיוחד. הייתי השבוע בארצות הברית ואמרתי לחברי הקהילות היהודיות: 'ביום שלא תהיו בטוחים אם אנחנו הצד הטוב או הרע, תראו את תמונתה של שני ותבינו מי אנחנו מיד'. שני מסמלת את האור שימשיך איתנו, איתה ועם כל עם ישראל. הייתה ילדה מדהימה, שרוקדת, שמחה, מיוחדת, חופשייה וטובת לב. משאירה לנו המון אור".