מסתמן: כתב אישום יוגש נגד החייל שירה למוות ביובל קסטלמן

פרסום ראשון: הפרקליטות הצבאית צפויה להגיש כתב אישום נגד אביעד פריג'ה, שירה למוות בקסטלמן שסייע לנטרל את המחבל בפיגוע בכניסה לירושלים בנובמבר אשתקד. בשבועות הקרובים יוחלט האם הוא יואשם בהמתה בקלות דעת או בסעיף של גרימת מוות ברשלנות - והוא יוזמן לחקירה משלימה ולשימוע

זמן צפייה: 01:05

פרסום ראשון: בשבועות הקרובים צפויה הפרקליטות הצבאית להגיש כתב אישום נגד סמל-ראשון אביעד פריג'ה, החשוד שירה למוות ביובל קסטלמן שסייע לנטרל את המחבל בפיגוע בכניסה לירושלים בנובמבר אשתקד, כך פורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית.

בפרקליטות שוקלים כעת באיזה סעיף להגיש את כתב האישום, והאם מדובר בהמתה בקלות דעת או בגרימת מוות ברשלנות. ההחלטה צפויה להתקבל בשבועות הקרובים, לאחר שיועברו חוות דעת נוספות. בהמשך תתבצע חקירה משלימה לפריג'ה - והוא יוזמן לשימוע לפני הגשת כתב אישום.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "חקירת המשטרה הצבאית טרם הסתיימה, תיק החקירה מלווה ע"י הפרקליטות הצבאית. לא התקבלה החלטה ביחס להליכים המשפטיים שינקטו".

אביעד פריג'ה, החשוד שירה למוות ביובל קסטלמן
אביעד פריג'ה, החשוד שירה למוות ביובל קסטלמן | צילום: פלאש 90

כפי שנחשף בחדשות 13, המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה בחודש שעבר כי היא סוגרת את התיק הפלילי נגד השוטרים שהתרשלו לכאורה בחקירת הירי בקסטלמן, ובכך הותירה את המלצתה להעמידם לדין משמעתי בלבד.

כזכור, זמן קצר לאחר שנחשפו מחדלי המשטרה בתיק, הצוות החוקר החליט שלא צריך לבצע נתיחה שלאחר המוות, אף על פי שבדיקת "סי.טי" הוכיחה שיש קליעים בגופתו של קסטלמן. עם זאת, החקירה שעליה הורה פרקליט המדינה עמית אייסמן מתקרבת לסיומה, ונראה כי הצוות הבודק יגיע למסקנה שיש לטפל במקרה הזה ברמה המשמעתית בלבד.

יובל דורון קסטלמן
יובל דורון קסטלמן

קסטלמן נורה למוות על אף שהתחנן על חייו, הוריד את מעילו וניסה להוכיח כי אינו מחבל. לאחר כשבוע הורה פרקליט המדינה למח"ש לבדוק את התנהלות החוקרים בפרשה. בית הדין הצבאי טען כי בניגוד לעמדת המשטרה - שטענה כי אין צורך בנתיחת גופתו של קסטלמן, אך היא בוצעה בכל זאת - "הייתה קריטית למען ההוכחות". במקביל, גורמים בכירים במשרד המשפטים יצאו נגד החלטת איסמן: "החלטה פופוליסטית והזויה לחלוטין".