בריטניה, ברזיל ואפילו ניגריה: איך נראים בתי "האח הגדול" מסביב לעולם?

רגע לפני שהעונה החדשה עולה לרשת 13 והבית הכי מפורסם במדינה ייחשף, יצאנו למסע חוצה מדינות בעקבות בתי "האח הגדול" בעולם

מדי עונה, בית "האח הגדול" מעורר סביבו התעניינות לא פחות מהסקרנות שנוצרת סביב כניסת הדיירים החדשים.
נכון לשנת 2023 שודרו 508 עונות של התוכנית בלמעלה מ-63 מדינות ברחבי העולם. בכל עונה נבנה הבית בסגנון ייחודי - שהופך אותו לחלק מהותי מהתוכנית עצמה.

אז לקראת העונה החדשה של "האח הגדול" שתעלה בקרוב ברשת 13, ורגע לפני שנתאהב בדיירים החדשים וניחשף לעיצוב החדש של הבית - יצאנו לסקור כמה מסגנונות העיצוב של הבתים ברחבי העולם.

בריטניה

העונה האחרונה של "האח הגדול" בבריטניה הלכה על סגנון רטרו של שנות ה-70. בבית יש שימוש בצבעוניות חזקה בשילוב עם אלמנטים מעץ מה שמעניק אווירה חמה, צבעונית ומלאת חיים ומספקת תחושת נוסטלגיה לתקופה העבר הזוהרת. אפילו לוגו התוכנית מעוצב בסגנון ילדי הפרחים של שנות ה-70. הבית היה אהוב במיוחד על חובבי הסרט "אוסטין פאוורס".

View this post on Instagram

A post shared by Big Brother UK (@bbuk)

ברזיל

בית "האח הגדול" הזה עוצב בסגנון פנטזיה בהשראת אגדות ויערות קסומים.
סלון הבית דומה לתפאורה של ספריית טירה גדולה, חדרי השינה מעוצבים בהשראת גמדים ומעוטרים באלמנטים של יער ואדמה וגם בהשראת יקום הפיות עם גווני לילך וורוד ואיורי פרפרים ושפיריות.
האמבטיה מעוצבת בהשראת "באר משאלות" ובחדר האח הגדול יש אפילו כורסא גדולה בצורת כס מלכות מפואר.
חצר הבית מתחלקת לשניים - בקיר אחד אפלולי יותר יש ציורי עצים יבשים, עורבים ועטלפים ובקיר השני הקסום יותר יש עצים פורחים, פטריות וסנאים.
דווקא המטבח שונה במראהו משאר הבית והוא מעוצב בסגנון טברנה מימי הביניים אבל כן מכיל אלמנטים מעולמה של "אליס בארץ הפלאות".

Gdjnco Weaapmgr
צילום: Manoella Melo/TV Globo
Drscww
אח גדול פורטוגל | צילום: Manoella Melo/TV Globo
Qczpgc
צילום: Manoella Melo/TV Globo

פורטוגל
בעונה הזו הבית קיבל לוק נקי ומודרני יותר שמצליח לספק תחושת חמימות ונוחות.
הקירות הלבנים מעניקים תחושה של גודל ומרחב ופה ושם מבחינים בנגיעות צבע ובמוטיבים של עץ מלא ונירוסטה.
בנוסף מעצבי הבית בחרו להכניס את הטבע והאלמנטים של הגינה לתוך הבית כדי לחבר בין הפנים לחוץ. מנגד, חדר "האח" שונה מהלוק הכללי של הבית ומכיל צבעי סגול ניאון חזקים, וכורסת "האח" נראית כאילו נלקחה משעשועון טלוויזיה.

צילום: Polyflor website
Mziabn
צילום: Polyflor website
Ckialq
פורטוגל סלון | צילום: Polyflor website

גרמניה
כיוון שהעונה האחרונה של התוכנית הייתה עונת VIP, מפיקי "האח הגדול" בחרו ללכת הפוך על הפוך: הם החליטו לוותר על בית המותרות היוקרתי וחזרו לפשטות במובן הכי מילולי שאפשר להעלות על הדעת. מה שנקרא - תקופת הצנע. במקום לעבור לבית אחד, הסלבס התגוררו במכולות שעוצבו באווירה של אכסניה זולה. המעבר בין האזורים נעשה דרך חצר עלובה ושוממה והשירותים בכלל מוקמו בחוץ. המטבח והסלון צוידו רק במכשירי החשמל והריהוט הבסיסיים ולא מעבר. בחדרי השינה יש אפילו מוטות קומתיים ובחדר הרחצה נבנו עמדות מקלחת עם וילונות פלסטיק שקופים. סך הכול כיף... מעניין אם במהלך העונה התגלה אזור סודי ומפואר איפשהו בין כל המכולות.

F Tgjviwcaa2zi
צילום: SAT.1/Willi Weber
2nhrxa
צילום: SAT.1/Willi Weber
צילום: SAT.1/Willi Weber

 

קנדה
בית "האח הגדול" של קנדה עוצב בהשראת בית מפואר ומהודר מהמאה ה-19. הוא מזכיר בסגנונו את המשחק "רמז" ונראה כאילו נלקח מהסט של הסרט "רצח כתוב היטב", מה שמעניק תחושה של דרמה, מתח ומסתוריות.
בסלון וילונות קטיפה שופעים המסתירים טרקלין סודי, חדר ביליארד עם ספרייה מתוחכמת (אכזבה לחובבי הספרים: הם ריקים כולם). בכל הבית יש שימוש בשעוני קיר ענקיים, נברשות, ספות מהודרות ואלמנטים של זהב בשילוב עם רצפת משבצות שחור לבן.

צילום: BigBrotherCanada.ca
צילום: BigBrotherCanada.ca
צילום: BigBrotherCanada.ca

 

צרפת
העיצוב של בית "האח" בצרפת הלך על כיוון פוסט מודרני נקי וחדשני. המרחבים המשותפים של הבית נצבעו בלבן, שחור ושקוף. פה ושם נעשו זריקות צבע חזקות שתופסות את העין עם שימוש בהדפסים וצורת גיאומטריות מודרניות. כמו כן בבית המאוד לבן ובהיר יש בר מואר, פינות טרקלין זוהרות ומטבח מעודכן לחלוטין.

צילום: big-brother-celebrites

 

ניגריה
גם הבית של ניגריה עוצב בסגנון אולטרה מודרני המשלב עיצוב עכשווי יחד עם אלמנטים ניגרים מסורתיים. נעשה שימוש בצבעי פסטל של ורוד בהיר וטורקיז יחד עם אפור וגם מדי פעם נגיעות של אלמנטים מזהב. בבית יש גם חדר כושר ותוכי גדול וצבעוני שעומד במרכז הסלון. אזור הגן מתהדר בצמחייה עבותה שמעניקה אווירה מעט אקזוטית לבית.

צילום: big-brother-naija
1cadvg
צילום: the-big-brother-Naija
5nnaji
צילום: the-big-brother-Naija

 

אז איך ייראה הבית החדש של "האח הגדול" 2024 ובמי נתאהב הפעם? את זה נגלה בקרוב...

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-big-brother-promo-P7230642' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_iu0k1fps' duration='80']