גופותיהם של שני לוק, איציק גלרנטר ועמית בוסקילה חולצו מעזה

בהצהרה מיוחדת הודיע דובר צה״ל כי במבצע מיוחד בשיתוף שב״כ חולצו גופותיהם של שלושה מהחטופים, שנרצחו ב-7 באוקטובר בצומת מפלסים לאחר שניסו להימלט ממסיבת הנובה, וגופותיהם נחטפו לעזה

זמן צפייה: 08:39

גופותיהם של החטופים שני לוק, עמית אסתר בוסקילה ואיציק גלרנטר, שנרצחו ב-7 באוקטובר וגופותיהם נחטפו לרצועת עזה, חולצו והובאו לשטח ישראל - כך הודיע הערב (שישי) דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, בהצהרה מיוחדת. בעוד שלמשפחתה של שני לוק נמסרה הודעה על מותה כחודש לאחר חטיפתה לשטח הרצועה, צה"ל הודיע היום למשפחותיהם של עמית בוסקילה ואיציק גלרנטר כי קרוביהם נרצחו. את הפעולה אישר אמש הקבינט.

גופותיהם של לוק, בוסקילה וגלרנטר נחטפו לאחר שניסו להימלט ממסיבת הנובה באזור רעים, והצליחו להגיע בנסיעה צפונה עד צומת מפלסים, שם ככל הנראה הם נרצחו. הפעולה לחילוץ הגופות התבצעה על ידי כוחות צה"ל הלילה, לאחר שחוקרי שב"כ השיגו מידע מודיעיני על מיקומן בעזרת חקירות של מחבלי חמאס. הגופות הועברו לזיהוי במכון הלאומי לרפואה משפטית לאחר חילוצן, ולאחר מכן נמסרו הודעות למשפחות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "הלב נשבר על האובדן הגדול. רעייתי שרה ואני דואבים עם המשפחות. לב כולנו איתן בשען יגונן הכבד. נחזיר את כל חטופינו, החיים והחללים כאחד. אני מברך את כוחותינו האמיצים שבפעולה נחושה השיבו בנים ובנות לגבולם".

בנוסף לארבעת הישראלים שמוחזקים בעזה כבר כמעט עשור, כעת נמצאים ברצועה עוד 125 חטופים שנחטפו ב-7 באוקטובר, מתוכם נקבע מותם של 38.

העיקול בצומת מפלסים מהם נחטפו השלושה
העיקול בצומת מפלסים מהם נחטפו השלושה

רגעים ספורים לפני שנרצחה באזור צומת מפלסים וגופתה נחטפה, עמית בוסקילה שוחחה עם דודה שמעון בטלפון משטח מסיבת הנובה. הוא סיפר לחדשות 13 בחודש שעבר כי הם נאלצו להתמודד עם מציאות בלתי אפשרית - וכי בני המשפחה מהמעגל השני של החטופים אינם מקבלים תמיכה מספקת: "לא קיבלתי שום תמיכה מהמדינה, אני לא מתפקד. הדיבורים על עסקה משחקים לנו ברגשות, אנחנו חזקים, אבל גם ברזל יכול להתעקם". אחותה של עמית הספידה בפוסט ברשתות החברתיות: "שנשמתך תהיה בגן עדן, מלאך יפה שלי".

עמית בוסקילה
עמית בוסקילה

איציק גלרנטר, בן 56, נחטף גם הוא לאחר שנרצח בצומת מפלסים כאשר ניסה להימלט ממסיבת הנובה. ילדיו, ירדן ועילי, גילו במקרה על חטיפתו - על סמך איכון הטלפון הנייד שלו בשטח הרצועה. בריאיון לחדשות 13 סיפרו ילדיו כחודשיים לאחר חטיפתו: "לא ידענו שהוא נסע למסיבה. במשך שעות לא קיבלנו ממנו שום אות חיים או תגובה. הוא אהב את החיים, היה צעיר בנפשו. הוא עסק בבטון כל החיים, מקווים שגם בשבי הוא 'איש הבטון'. לא חשבנו שנתגלגל לסיטואציה כזו".

איציק גלרנטר, בן ה-56 שנחטף מהמסיבה ברעים
איציק גלרנטר

שני לוק, בת 22 מתל אביב, נרצחה על ידי מחבלי חמאס במסיבת ה"נובה" שהתקיימה בחניון רעים ב-7 באוקטובר, וגופתה נחטפה לרצועת עזה. לוק, בעלת אזרחות ישראלית וגרמנייה, הייתה אמנית קעקועים - ותמונתה מובלת בתא האחורי של טנדר ברחבי רצועת עזה הינה מהתיעודים הראשונים שחשפו את זוועות חמאס בשבת השחורה לציבור הרחב.

שני לוק
שני לוק

בימיה הראשונים של המלחמה, בני משפחתה של שני סברו כי היא חטופה בשבי חמאס וניהלו מאבק תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחטיפתה, אך כשלושה שבועות לאחר הטבח הנורא, ישראל וגרמניה הודיעו לוק נרצחה באזור המסיבה, כיוון שנמצא סימן לכך סמוך לחניון רעים. בן זוגה של שני, אוריון הרננדס ראדו, אזרח מקסיקו, עדיין בשבי חמאס בעזה.

ניסים לוק, אביה של שני, התארח לפני כחודש בתוכנית "העולם הבוקר", ובריאיון מיוחד הוא סיפר על חג הפסח הראשון בלעדיה. "יש לנו חור בלב", הוא אמר, "וזה לא קל, אבל ניסינו לא לדבר על הנושא ואפילו לא להזכיר את השם, ולנסות לשמוח. את החג עשינו כל המשפחה המורחבת, ניסינו שהדמעות לא יתגברו ושזה לא יהפוך לבכי וככה הצלחנו להעביר את החג".