אחרי יירוט המתקפה האיראנית: בכירי ההגנה האווירית ישיאו משואה

רגב הודיעה כי המהנדס בועז לוי, ממובילי פרויקט ה"חץ", תת-אלוף במיל' פיני יונגמן - ממייסדי "כיפת ברזל" ו"קלע דוד" - ואל"מ במיל' שאול לוי, ממייסדי מערך השליטה והבקרה של מערכת "חץ" - ישיאו את "משואת המגן" ביום העצמאות: "יירוט המתקפה האיראנית - הצלחה היסטורית"

יירוטים בשמי ישראל
יירוטים בשמי ישראל, בעקבות המתקפה האיראנית | צילום: רויטרס

המהנדס בועז לוי, תא"ל במיל' פיני יונגמן ואלוף'-משנה במיל' שאול לוי נבחרו להשיא ביום העצמאות את "משואת המגן" - זאת בעקבות היירוט המוצלח של המתקפה האיראנית נגד ישראל, כך הודיעה הערב (שבת) השרה מירי רגב.

בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית, הוא ממובילי פרויקט ה"חץ" ותפיסת ההגנה השכבתית, אשר הוא כיהן כמהנדס הראשי וראש תוכנית 'חץ' והוביל למבצעיות 'חץ 2' והמצאת 'חץ 3'. עוד נמסר כי לוי "כיהן כמנהל מפעל ההגנה האווירית וכראש חטיבת הטילים והחלל וכיום הוא מנכ"ל התעשייה האווירית לישראל".

תת-אלוף במיל' פיני יונגמן שירת במערך ההגנה האווירית, והוא ממייסדי מערכות "כיפת ברזל" ו"קלע דוד" וממובילי התוכנית. כיום הוא מכהן כראש חטיבה במערכות ההגנה האווירית ברפאל.

אלוף-משנה במיל' שאול לוי הוא ממייסדי מערך השליטה והבקרה של מערך ה"חץ" בחברת אלביט: "הקדיש את חייו המקצועיים לפיתוח מערכת ההגנה ומהווה אורים ותומים בתחום ההגנה האווירית".

בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית
בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

מטעמה של השרה רגב נמסר: "בליל 14 באפריל מימשה איראן את איומיה נגד מדינת ישראל וירתה למעלה מ-350 טילים בליסטיים, כטב"מים וטילי שיוט. זו המתקפה הגדולה ביותר מסוגה בהיסטוריה של המלחמות. גם אם רק חלק קטן מעוצמת האש הזו היה פוגע במטרותיו - הפגיעות בנפש וההרס היו בסדרי גודל בלתי נתפסים. אך לתדהמת העולם כולו, מדינת ישראל הצליחה, יחד עם שותפותיה במזרח התיכון ובעולם, ליירט 99% מכוח האש שהופנה אליה.

"ההצלחה ההיסטורית הזאת הושגה בזכות שותפים רבים אך בראש ובראשונה בזכות אנשי ונשות הטכנולוגיה הישראלית שמקדישים את חייהם להגנת ישראל מפני אויביה. מתוך הערכה והוקרה לפועלם הסמוי מן העין, בחרה השרה בשלושה להשיא את אחת מ-12 משואות הגבורה בהר הרצל, ביום העצמאות".