צה"ל מאשר: מפקד שטח בכיר בחיזבאללה חוסל מהאוויר באזור צור

המחבל חסין איברהים מכי, מפקד שטח בכיר בחזית הדרום של ארגון הטרור, חוסל בתקיפת כטב"ם. בלבנון מדווחים כי פעיל חיזבאללה נוסף נהרג בתקיפה

זמן צפייה: 02:52

דובר צה"ל אישר הבוקר (רביעי) כי חיל האוויר תקף הלילה רכב במרחב העיר צור שבדרום לבנון וחיסל את המחבל חסין איברהים מכי, מפקד שטח בכיר בחזית הדרום של חיזבאללה. מדובר צה"ל נמסר כי חסין היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור רבים לעבר העורף הישראלי במהלך הלחימה. במסגרת תפקידו עסק בקידום מתווים שונים נגד העורף הישראלי וכן בעברו שימש כמפקד גזרת החוף בארגון. לפי דיווחים בלבנון, פעיל נוסף בחיזבאללה נהרג בתקיפה.

אמש נהרג אזרח ישראלי נהרג מפגיעת טילי נ"ט במרחב אדמית שבגליל המערבי. כתוצאה מהשיגורים נפצע חייל צה"ל נפצע באורח בינוני, וארבעה חיילים נוספים נפצעו באורח קל. טילי נ"ט שוגרו גם לעבר מרחב ערב אל-עראמשה, וכתוצאה מהשיגורים נפגע בלון תצפית של צה"ל ונפל בשטח לבנון. מדובר צה"ל נמסר כי אין חשש לדליפת מידע. בנוסף, זוהו אמש כ-10 שיגורים לעבר צפון רמת הגולן, והם נפלו בשטחים פתוחים סמוך למג'דל שמס. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כמו כן, דווח כי טיל נ"ט נורה לעבר מושב אביבים שבגליל העליון, גם כן ללא נפגעים וללא נזק.

בלון התצפית שנפל בדרום לבנון
בלון התצפית שנפל בדרום לבנון

בתוך כך, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אמש מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב ובכפר כילא שבדרום לבנון. בנוסף, מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה במרחבים אל ח'ריבה, חלתא ויארון שבדרום לבנון.