קרבות עזים בצפון עזה; כטב"ם של חיזבאללה התפוצץ ליד צומת גולני

כוחות צה"ל בג'באליה מנהלים קרבות קשים עם מחבלים. בצפון: כטב"ם חיזבאללה שחצה מלבנון נפל בגליל התחתון - וגרם לשריפה. יומיים לאחר שנפגע בעזה: עובד משרד הביטחון מת מפצעיו. קצין בחטיבת הצנחנים נפצע קשה בקרב בצפון הרצועה. צה"ל תקף בלבנון. גלנט: "קורא לנתניהו להכריז שישראל לא תשלוט צבאית בעזה"; רה"מ השיב: "לא מוכן להחליף חמסטאן בפתחסטאן" | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-222 למלחמה: ברקע הסירוב של רה"מ בנימין נתניהו לדון ב"יום שאחרי", שר הביטחון יואב גלנט מתח הערב (רביעי) ביקורת חריפה על רה"מ, ואמר במסיבת עיתונאים כי יש ליצור חלופה שלטונית פלסטינית בעזה, וכי הוא "קורא לכך מאז אוקטובר - ולא נענה". השר בן גביר קרא להדיח את גלנט, ונתניהו מסר בתגובה: "אני לא מוכן להחליף חמסטאן בפתחסטאן". מוקדם יותר הודיע נתניהו כי יקדם את חוק הגיוס שהוביל השר בני גנץ כשר ביטחון - ועבר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת. גנץ הגיב: "החוק היה לא מספק אז, ולא רלוונטי היום במציאות של אחרי 7 באוקטובר. ישראל זקוקה לחיילים - לא לתרגילים".

כטב"ם של חיזבאללה התפוצץ בשעות הערב בצומת גולני שבגליל התחתון - עשרות ק"מ מגבול לבנון. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק. מוקדם יותר זוהו לפחות 60 שיגורים לעבר הגליל העליון ומירון, זאת לאחר שצה"ל חיסל מהאוויר מפקד בחזית הדרום של חיזבאללה בתקיפה לילית בלבנון. בעוטף עזה הופעלו התרעות צבע אדום לאורך היום, ורקטה פגעה ישירות בבניין לא מאוכלס בשדרות.

בבוקר הותר לפרסום כי סמל עירא יאיר גיספן (19) מפתח תקווה, לוחם בגדוד 75 בחטיבה 7, הוא החלל הראשון בקרבות ברפיח. בהמשך, הותר לפרסום שמו של האזרח שנהרג אתמול מפגיעת טיל נ"ט בקיבוץ אדמית - אלעד פינגרהוט, אב לשלושה בן 38 מקיבוץ מצובה, שנהרג כשהיה בדרכו לסייע לכוחות צה"ל שנפגעו מהירי מלבנון. בערב פורסם כי מת מפצעיו לירון יצחק, עובד קבלן מטעם משרד הביטחון שנפצע אנוש מפיצוץ פצמ"ר ברצועה. קצין בחטיבת הצנחנים נפצע קשה בקרב בצפון הרצועה.

[timeline id="5274" name="חרבות ברזל - יום 222"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו