צה"ל: הקמת מזח הסיוע לעזה הושלמה, יחל לפעול בימים הקרובים

לאחר כחודש של מאמצים, פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית הודיע כי המזח הזמני עוגן בחופי עזה - מבלי שחיילים אמריקנים נאלצו להיכנס לרצועה. גורמים בצה"ל מעריכים כי חלוקת הסיוע מהנמל תחל כבר מחר

זמן צפייה: 00:44

דובר צה"ל הודיע היום (חמישי) כי הושלמה הקמת המזח האמריקני הזמני בחופי רצועת עזה - ומשאיות סיוע צפויות להתחיל בקרוב בהעברת סיוע לאנשי האו"ם שיחלקו אותו לאוכלוסייה ברצועה. עוד נמסר כי בשבועות האחרונים, צה"ל ומשרד הביטחון ביצעו הכנות נרחבות לקליטת הרציף הצף בשיתוף פעולה עם צבא ארצות הברית - וכעת יוכל להיכנס סיוע רב לאזרחי הרצועה. על פי הודעת פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית (CENTCOM), העיגון הושלם מבלי שחיילים אמריקניים נאלצו להיכנס לשטח הרצועה. גורמים בצה"ל מעריכים כי המזח יחל לפעול כבר ממחר.

 

בשבוע שעבר חמאס שיגר בשתי הזדמנויות פצמ"רים למרחב שבו ארצות הברית פעלה להקמת המזח ימי, במטרה לאפשר הכנסת סיוע הומניטרי. לא היו נפגעים בגוף או נזק בעקבות השיגורים, שבוצעו בבוקר ובצהריים - אך בדומה לשיגורים לעבר כרם שלום, ארגון הטרור ניסה לפגוע במאמצי הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועה ולסכל את המאמצים האמריקניים.

ההכנות לקליטת מזח הסיוע ההומניטרי ברצועת עזה
ההכנות לקליטת מזח הסיוע ההומניטרי ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל
ההכנות לקליטת המזח הימי לסיוע הומניטרי בעזה
ההכנות לקליטת המזח הימי לסיוע הומניטרי בעזה | צילום: אגף ההנדסה והבינוי, משרד הביטחון

בניית המזח האמריקני החלה בסוף החודש שעבר, לאחר שהנשיא ג'ו ביידן הודיע כי יקדם את הקמתו בנאום מצב האומה שנשא בפני הקונגרס בחודש מרץ. "סיוע הומינטרי לא יכול להיות קלף מיקוח ועדיפות שנייה. ישראל חייבת להכניס יותר סיוע לרצועת עזה", אמר הנשיא בנאומו במרץ, והבהיר: "אף רגל של חייל אמריקני לא תדרוך על קרקע הרצועה".