תחת אבטחה כבדה: עצרת לציון ה"נכבה" באונ' ת"א, ארגוני ימין מפגינים

בצל המלחמה, הנהלת אוניברסיטת תל אביב אישרה קיום טקס "לציון הנכבה המתמשכת" שארגנו סטודנטים מתא מפלגת חד"ש. המשטרה פרסה כוחות רבים, כולל מכת"זית שהובאה למקום - ואסרה על הנפת דגלים. מהעבר השני של הכביש נערכת הפגנה נגדית של ארגוני ימין, אליה הגיע ח"כ אלמוג כהן

זמן צפייה: 00:07

ברקע המלחמה בעזה: הפגנה לציון יום הנכבה הפלסטיני נערכה היום (רביעי) בכניסה לאוניברסיטת תל אביב, בהשתתפות פעילי חד"ש וסטודנטים, אליה הגיע גם ח"כ עופר כסיף. המשטרה פרסה מבעוד מועד כוחות ברחובות הסמוכים, ביניהן מכתזית, בשל חשש מעימותים והפרות סדר. ראשי האוניברסיטה אישרו את קיום ההפגנה, והמשטרה הבהירה כי כתנאי לקיומה, נאסרה בה הנפת דגלי פלסטין.

מן הצד השני של הכביש נערכת הפגנה נגדית, בהשתתפות ארגוני ימין וסטונדטים, אליה הגיעו גם ח"כ אלמוג כהן ופעיל ההסברה יוסף חדאד. בין ההפגנות ישנה חציצה רחבה, הכוללת מחסומים ושוטרים רבים.

עופר כסיף בהפגנה לציון יום הנכבה באונ' תל אביב
עופר כסיף בהפגנה לציון יום הנכבה באונ' תל אביב | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מאוניברסיטת תל אביב נמסר: "בהתאם לחוק במדינת ישראל, זכות ההפגנה נתונה לכל אזרח, יהודי או ערבי, ימין או שמאל. תלמידינו מתא חד"ש פנו בשבוע שעבר למשטרה וביקשו להפגין הפגנה שקטה מחוץ לשערי האוניברסיטה כפי שהם עושים מידי שנה. המשטרה אישרה את הבקשה בכפוף למגבלות שיאפשרו את השמירה על שלום הציבור, ובכלל זה איסור על הנפת דגלים. יחד עם זאת, חשוב להדגיש שאנו נמצאים כעת בעיצומה של מלחמה קשה, שבה לצערנו גם קהילת האוניברסיטה איבדה עשרות רבות מחבריה. אנו קוראים למפגינים מכל הצדדים לגלות אחריות, לשמור על איפוק ולכבד את המגבלות והכללים שהמשטרה קבעה".

הפגנת הימין באוניברסיטת תל אביב
הפגנת הימין באוניברסיטת תל אביב | צילום: אם תרצו
אוניברסיטת תל אביב
אוניברסיטת תל אביב | צילום: משה שי, פלאש 90

מארגון הימין "בצלמו" נמסר כי "אישור ההפגנה הינו פרס לטרור והזמנת הרצח הבא". מנכ"ל הארגון, שי גליק, אמר: "מצער ומקומם ששוב גופים במערך המשפטי בוחרים בצד של האויב, במקום להילחם נגד תומכי טרור ומכחישי קיום המדינה. אני קורא לכל אזרח במדינת ישראל לבוא לקחת דגל ולמחות על קיום האירוע".

מארגן הפגנת הימין, רס"ן במיל' שי רוזנגרטן, סטודנט באוניברסיטת תל אביב וסגן יו"ר אם תרצו, מסר: "פה זה לא אוניברסיטת קולומביה, אנחנו במדינת ישראל! אנחנו לא מסוגלים לשתוק על ביזוי אחינו ואחיותנו הנופלים. מי שקוראים למלחמה הזו מלחמת השמדה, מוזמנים ללכת להפגין בעזה. חופש הביטוי אינו חופש השיסוי, מי ששוללים את קיומה של מדינת ישראל לא יכולים לקבל את תמיכת נשיא האוניברסיטה להפגין בכניסה לקמפוס! חרפה גדולה לאקדמיה בישראל, חרפה גדולה לנשיא האוניברסיטה שרק לפני מספר חודשים השווה את החמאס לעמלק".