קרן פלס חושפת: "זה הבגד שאסרו עליי ללבוש באירוויזיון"

מתחילת הדרך המשלחת הישראלית חוותה הגבלות ואיסורים בכל מה שקשור למסרים פוליטיים בעוד ששאר המשלחות מתחו את הגבולות. רגע לפני שידור הגמר חשפה קרן פלס, מיוצרות "הוריקן", איך אסרו עליה ללבוש ג'קט במחווה לחטופים

עדן גולן, קרן פלס
עדן גולן, קרן פלס | צילום: אינסטגרם

אחד מאירועי האירוויזיון הכי מדוברים ומתוקשרים - ולאו דווקא מהסיבות הנכונות, הגיע אמש לסיומו כשעדן גולן המצויינת סיימה במקום החמישי והמכובד. הרבה עליות וירידות ידעה המשלחת הישראלית, שהחלה את המסע שלה לשוודיה עם הגבלים ואיסורים בכל הנוגע למסרים פוליטיים - בין אם במילות השיר ושמו, הבגד שלה והתפאורה בנאמבר. בעוד שנראה שכל המדינות האחרון עשו מה שבא להן, והציגו ציפורניים מקושטות בדגלי פלסטין, הציגו סמלים על הפנים וקראו קריאות כאלו ואחרות, את המשלחת שלנו המשיכו להגביל.

קרן פלס, מיוצרות השיר "הוריקן", שהגיעה למאלמו לתמוך בעדן, חשפה אתמול רגע לפני השידור כי אסרו עליה ללבוש ז'קט עם עיטור סמל החטופים, כשעל הזרוע שלה משובץ באבנים התאריך הארור 07.10.2023. "זה הבגד שאסרו עליי לעלות איתו הערב לאירוויזיון" כתבה לצד תמונה עם האווטפיט המדובר " הלב עם משפחות החטופים, משפחות השכול, העקורים מביתם וכל בית ישראל שבאוקטובר עבר הוריקן אכזר. את הסמלים יוכלו למחוק אך לא אותנו".

קרן פלס
קרן פלס | צילום: אינסטגרם

גם מאיה אלקולומברה, מגישת הניקוד מטעם ישראל נאלצה להוריד את סיכת החטופים אותה תכננה לענוד, מחשש לסנקציות בשידור חי. בתום המשדר, התראיינה ל"כאן 11", הפעם עם הסיכה הצהובה וסיפרה: "האיגוד האירופי לא רצה מסרים. אנחנו מאוד רצינו להעביר את המסר - אבל זה מה יש. אנחנו עובדים לפי הכללים ולא כמו האחרים".

גולן, הגיעה למקום החמישי, זאת לאחר שהצבעות הקהל בבית עשו מהפך ו"הרימו" אותנו מהמקום ה-12 בעקבות הצבעות השופטים הדלות. מי שזכתה באירוויזיון היא שוויץ, עם השיר The Code, אותו ביצע הזמר.ת הא-בינארי נמו. זו הפעם השלישית שבה שוויץ מנצחת את האירוויזיון, כאשר הפעם הראשונה הייתה בשנת 1956, ואילו השנייה ב-1988 - אז ייצגה את המדינה סלין דיון עם השיר "Ne partez pas sans moi". אל המקום השני הגיעה קרואטיה, שנחשבה לפייבוריטית בהימורים, ואל המקום השלישי הגיעה אוקראינה.