הנשיא ביידן: "אני עובד על פתרון שתי המדינות"

נשיא ארצות הברית נשא דברים באוניברסיטת ג'ורג'יה, ואמר כי הוא מקדם את רעיון שתי המדינות כפתרון לסוגית היום שאחרי המלחמה. לדבריו: "אני קורא להפסקת אש מידית כדי להפסיק את הלחימה ולהחזיר את החטופים הביתה. אני עובד על עסקה מסביב לשעון"

זמן צפייה: 01:44

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס היום (ראשון) להמשך הלחימה, ובנאום שנשא באוניברסיטת ג'ורג'יה אמר: "השאלה היא מה יקרה אחרי המלחמה ואחרי חמאס? מה קורה בעזה? איזה זכויות הפלסטינים מקבלים? אני עובד על פתרון שתי המדינות. זה הפתרון היחיד".

עוד הוסיף הנשיא: "מה שקורה בעזה שובר את הלב. מה שחמאס עשה מזעזע. פלסטינים חפים מפשע נקלעו לקו האש. אני קורא להפסקת אש מידית כדי להפסיק את הלחימה ולהחזיר את החטופים הביתה. אני עובד על עסקה מסביב לשעון. אני עובד על עסקה שתביא לשינוי באזור".

ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן
ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן | צילום: רויטרס

במקביל, היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן ערך היום ביקור בארץ, בתום שורת פגישות שקיים בסעודיה. במסגרת ביקורו בישראל, במהלכו נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה יצחק הרצוג, יועצו הבכיר של הנשיא ג'ו ביידן הציג את ההתקדמות במגעים להסכם בין וושינגטון וריאד. ישראל עשויה להיכלל בעסקה, בהתאם לחזון של ממשל ביידן - אך לשם כך דורשים הסעודים כי ירושלים תביע נכונות לקידום פתרון שתי המדינות.

הבוקר נפגש סאליבן בעיר דהאראן עם יורש העצר הסעודי מוחמד בין סלמאן. על פי דיווחים, השניים דנו בטיוטות "הקרובות לסיום" בנוגע להסכם בין מדינותיהם. השיחות כאמור מגיעות לאחר שורת דיווחים על התקדמות משמעותיות במגעים לגיבוש ההסכם האסטרטגי.

בסוכנות הידיעות בלומברג צוטטו בתחילת החודש גורמים רשמיים שטענו כי הסכם עשוי להיחתם תוך שבועות. על-פי הגורמים, לאחר שיגיעו סעודיה וארה"ב להסכם - הן יציבו בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו בחירה: "הצטרף לעסקה - או הישאר מאחור".