2 מקרים בשבוע: פצצה נפלה ממטוס צה"ל סמוך לבית בנתיב העשרה

פרסום ראשון: פצצה של חיל האוויר נפלה כ-300 מטרים מבית במושב שבצפון העוטף, זאת לאחר שהבוקר פורסם על נפל שאותר במושב יתד. דובר צה"ל לא הכיר את האירוע, ולאחר פניית חדשות 13 נמסר: "תקלה טכנית. האירוע תוחקר בצורה מעמיקה"

זמן צפייה: 02:20

פרסום ראשון: לאחר שהבוקר נפלה פצצה במשקל של כחצי טונה במושב יתד שבעוטף עזה, ולא התפוצצה, בצה"ל הסבירו שאירוע שכזה קורה באחת מבין עשרות אלפי טיסות. עם זאת, הערב (שישי) מפורסם בזמן שישי כי בלילה שבין שני לשלישי השבוע, קרה אירוע דומה במושב נתיב העשרה.

לפי הפרטים, במושב שבעוטף עזה נפלה פצצה במרחק של כ-300 מטרים מבתים במקום, ולא התפוצצה. מדובר בחימוש קטן יותר, אך כשה שעלול להיות מסוכן מאוד. חברי כיתת הכוננות איתרו את הפצצה, וקראו לכוחות צה"ל כדי לפנות אותה.

דובר צה"ל, שלא הכיר את האירוע, התייחס לנושא לאחר פנייה של חדשות 13: "בעת תקיפה של כלי טיס ברצועת עזה, נפל חימוש במרחב נתיב העשרה צמוד לגדר בעקבות תקבלה טכנית בחימוש. האירוע תוחקר בצורה מעמיקה יחד עם היצרן".

הנפל שאותר במושב יתד שבעוטף עזה חיל האוויר דרום פצצה
הנפל שאותר במושב יתד שבעוטף עזה

כאמור, בצה"ל מתחקרים את אירוע נפילת הפצצה במושב יתד, לאחר שככל הנראה התנתקה בטעות מכלי טיס. הנפל נאסף על-ידי כוחות צה"ל, ומדובר צה"ל נמסר כי אין חשש לאירוע ביטחוני ואין נפגעים בתקרית. מבדיקת חיל האוויר עולה כי מדובר בפצצה של חצי טונה שהייתה בדרך ליפול בעזה, ונפלה בטעות ממטוס קרב בשטח ישראל ליד יתד. נבדקת האפשרות לתקלה טכנית במטוס ובפצצה.