נתניהו נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב; דנו על רפיח

רס"ן גל שבת, מ"פ בצנחנים בן 24 מקציר, מת מפצעיו לאחר שנפצע קשה לפני ארבעה ימים בהיתקלות עם מחבלים בג'באליה. נתניהו נפגש עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ביידן: "מקדם את פתרון שתי המדינות". חוסל המחבל עזמי אבו-דקה, פעיל חמאס שקידם אספקת כספים ואמצעי לחימה לארגון הטרור. מסוק בשיירה של הנשיא ראיסי היה מעורב בתאונה באזרבייג'ן וטרם אותר, חשש לחייו | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-226 למלחמה: דובר צה"ל התיר הבוקר (ראשון) לפרסום את שמותיהם של שני חללי צה"ל שנפלו בדרום רצועת עזה: סמ"ר נחמן מאיר חיים וקנין, בן 20 מאילת, וסמ"ר נועם בטאן, בן 20, ממושב יד רמב"ם. שני הלוחמים מסיירת גבעתי נהרגו מפיצוץ מטען בפיר מנהרה באזור רפיח. בשעות הערב הותר לפרסום כי רס"ן גל שבת, בן 24 מקציר, מ"פ בגדוד 202 של הצנחנים, מת מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה לפני ארבעה ימים בהיתקלות עם מחבלים בג'באליה שבצפון הרצועה.

לראשונה אחרי חודשיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראשי רשויות בצפון. בפגישה אמר להם כי "אנו מחויבים להחזיר את הביטחון". עוד במהלך היום נפגש נתניהו עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ייק סאליבן, שהגיע לביקור בישראלי. השניים דנו על המשך הלחימה, בדגש על נושא רפיח. בנאום שנשא באוניברסיטת ג'ורג'יה, אמר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי הוא "מקדם את פתרון שתי המדינות".

בשעות הערב, לאחר שביקר באזרבייג'ן, מסוקו של נשיא איראן איברהים ראיסי היה מעורב בתקרית, ככל הנראה נאלץ לבצע נחיתת חירום - ונעלם. צוותי הצלה איראניים עדיין מחפשים אחר המסוק, כשגורם רשמי במדינה אמר כי חייו של ראיסי, כמו גם חייו של שר החוץ האיראני שנכח על המסוק, נמצאים בסכנה. המסר של ישראל למדינות העולם, היה כי אין לה מעורבות באירוע.

[timeline id="5290" name="חרבות ברזל - יום 226"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו