"חזרת כמתנה": הובאו למנוחות שני לוק, עמית בוסקילה ואיציק גלרנטר

ימים לאחר שהושבו גופותיהם מרצועת עזה במבצע משותף של צה"ל ושב"כ, שלושת החטופים הובאו למנוחות. אביה של שני לוק ספד לה: "במותך הפכת לסמל, את כמלאך מול פני הרוע". חברתה של עמית בוסקילה אמרה: "כשאתה בחושך קשה לראות את האור"

זמן צפייה: 04:48

החטופים עמית בוסקילה, שני לוק ואיציק גלרנטר, שגופותיהם חולצו בסוף השבוע מרצועת עזה, הובאו הערב (ראשון) למנוחות בקבר ישראל. אביה של שני, ניסים לוק, ספד לה בהלווייתה שנערכה ביישוב שריגים: "חזרת אלינו כמתנה, בדיוק ליום ההולדת של אמך".

"באותה שבת לא הגיע מלאך לעצור את הטבח", אמר לוק, והמשיך: "עלינו לשאול את עצמנו מה אנחנו מוכנים לעשות וכמה אנחנו מוכנים להקריב כדי לחיות במדינה הזאת. מיטב ילדנו נטבחו, וההנהגה חוזרת על טעויות העבר. אם נמשיך לעשות את אותן הטעויות אנחנו עלולים לאבד את מדינתנו".

הלווייתה של שני לוק בבית העלמין בשריגים
הלווייתה של שני לוק בבית העלמין בשריגים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
הלווייתה של שני לוק בבית העלמין בשריגים
הלווייתה של שני לוק בבית העלמין בשריגים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

עוד ספד ניסים לוק לבתו: "היופי הפנימי שלך, והחיצוני, האירו את העולם והשפיעו עליך. ביום השחור ההוא אחותך דיברה איתך, נשמעת מבולבלת ואמרת 'אני בדרך לתל אביב ויהיה בסדר'. לאחר שהבנת שמדובר במחבלים ניסית לברוח עם רכבך והמחבלים לא הותירו סיכוי. במותך הפכת לסמל, את כמלאך מול רוע צרוף".

בני משפחתה של שני לוק בהלווייתה בבית העלמין בשריגים
בני משפחתה של שני לוק בהלווייתה בבית העלמין בשריגים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בהלווייתה של עמית בוסקילה בבית העלמין בקריית גת ספדה לה חברתה, עדן: "דמיינתי סוף אחר. נסעתי כל יום לחפש אותך מ-7 באוקטובר, לא היה אכפת לי לקבל כדורים ולהיפצע. 15 שנים של חברות. כשאתה בחושך קשה לראות את האור. תמיד חלמתי שנזדקן זו לצד זו, החברות שלנו עברה את כל המבחנים".

עדן המשיכה: "אנחנו כבר לא נזדקן ביחד ולא תצחיקי. כמה רציתי להגיד לאמא שלך שאת בסדר. בסוף אנחנו ניפגש. הלוואי שזה היה אחרת, קשה לי לדמיין חיים אחרים. אני אוהבת אותך, שזה כואב לי בעצמות. את הלב שלך אף אחד לא יראה, תמיד יישאר בו חור".

סיאל, אחיה של עמית, אמר בדמעות מעל קברה: "אחותי, את חזקה כמו סלע, איתנה ועקשנית. רק אני יודע כמה את לוחמנית? מי ימלא את הבית באוכל ושמחה? נהרגת בשל היותך יהודייה. יהודייה גאה".

הלווייתה של עמית בוסקילה בבית העלמין בקריית גת
הלווייתה של עמית בוסקילה בבית העלמין בקריית גת | צילום: לירון מולדובן, פלאש 90
הלווייתה של עמית בוסקילה בבית העלמין בקריית גת
הלווייתה של עמית בוסקילה בבית העלמין בקריית גת | צילום: לירון מולדובן, פלאש 90

איציק גלרנטר הובא למנוחות בבית העלמין השוכן על צוק שצופה לחוף פלמחים. ירדן, בתו של איציק, אמרה היום לחדשות 13: "הוא לא היה מאמין בחיים שבסיום שלו הוא יהיה בכל המהדורות". היא סיפרה כמה קשה היה לספר לבתה שסבא לא יחזור: "הסברתי לה שהאנשים הטובים שחיפשו אותו לא מצאו אותו, שהוא כבר לא איתנו, ועכשיו הוא ישמור עלינו מלמעלה".

איציק גלרנטר, בן ה-56 שנחטף מהמסיבה ברעים
איציק גלרנטר

גופותיהם של השלושה, שנרצחו ב-7 באוקטובר וגופותיהם נחטפו לרצועת עזה, חולצו והובאו לשטח ישראל לאחר פעולה משותפת של צה"ל ושב"כ. בעוד שלמשפחתה של שני לוק נמסרה הודעה על מותה כחודש לאחר חטיפתה לשטח הרצועה, צה"ל הודיע למשפחותיהם של עמית בוסקילה ואיציק גלרנטר כי קרוביהם נרצחו.

עמית בוסקילה
עמית בוסקילה
שני לוק
שני לוק

גופותיהם נחטפו לאחר שניסו להימלט ממסיבת הנובה באזור רעים, והצליחו להגיע בנסיעה צפונה עד צומת מפלסים, שם ככל הנראה הם נרצחו. הפעולה לחילוץ הגופות התבצעה לאחר שחוקרי שב"כ השיגו מידע מודיעיני על מיקומן בעזרת חקירות של מחבלי חמאס. הגופות הועברו לזיהוי במכון הלאומי לרפואה משפטית לאחר חילוצן.

רון בנימין
רון בנימין

בנוסף, מטה משפחות החטופים הודיע אמש כי גם גופתו של החטוף רון בנימין, תושב רחובות בן 53 שנרצח ונחטף לרצועה ב-7 באוקטובר, חולצה מעזה והושבה לישראל. הוא יובא למנוחות מחר בשעה 17:00 בבית העלמין בקיבוץ פלמחים.